Moderators: jkien, Michel Uphoff
Dit zou ik niet zomaar zeggen. Als ik kijk naar de site die iemand hierboven al poste zijn alle gesteenten eerder compact en zonder veel barsten. Het zou ook vrij logisch zijn als een brokstuk met een zeer hoge snelheid door de dampkring raast en er bijgevolg door wrijving met de lucht een enorme warmte ontwikkeling ontstaat, dat het gesteente gedeeltelijk gaat smelten, of semi-vloeibaar wordt. Gevolg; geen barsten maar een ietwat rondere,golvende structuur die heel compact is.aristoteles schreef:Omdat het geblakerd en gebarsten is, lijk het wel een meteoriet. doordat het
door de dampkring is gevlogen.
Waar heb je de steen gevonden?
Ik heb hier nog een foto van de buitenkant van de steen.Thomas_W schreef: ↑do 03 mar 2011, 15:39
Zou het niet een stuk lavasteen kunnen zijn? met aan de bovenkant op je plaatje een stuk dat snel gestold is en aan de onderkant van het plaatje een stuk dat langzamer gestold is en dus heeft kunnen kristalliseren? dit is gebaseerd op aardwetenschappen kennis van een niet afgemaakt studie een paar jaar terug, maar zou denk ik wel kunnen.