Maar dan moet je eerst nog verklaren waarom die compensatie exact gelijk is aan de krimp die veroorzaakt wordt door de gravitatie. Zoals uitgelegd zouden ijzeratomen harder moeten krimpen dan waterstofatomen, en dus moet de compensatie in een ijzeratoom ook sterker zijn dan de compensatie in een waterstofatoom, zodat ze uiteindelijk even groot blijven. Je moet wel hele ingewikkelde toeren gaan uithalen met je theorie om te kunnen verklaren dat de kernkrachten en em-kracht precies de juiste kracht opleveren om deze krimp ongedaan te maken.
Ik had je ondertussen al uitgelegd dat het 'krimpen' van atomen aangetoond kan worden door het toenemen van de sterke/zwakke/electromag. wisselwerking. Elke atoom zou in evenredigheid krimpen en er zou geen onderscheid gemaakt worden tussen zwaardere atomen tegenover lichtere. Het is vooral het toenemen van de gravitatie-(constante) die veroorzaakt dat atomen dichter bij mekaar komen te liggen, planeten in relatief kleinere banen gaan draaien enz...
men zou het toenemen van deze krachten kunnen berekenen als men er vanuit gaat in welke mate deze krachten zou moeten toenemen als men een atoom zou laten krimpen, eventueel met de snelheid die van de blauwverschuiving in de loop ter tijd... je zou er zelf van opkijken dat daar geen ingewikkelde toeren aan te pas komen...
Spijtig genoeg ben ik geen kat en heb ik 9 levens, anders zou ik het graag willen bewijzen dat daar meer eenvoud achter schuilt dan je zou denken.
De inflatietheorie is misschien niet volledig bewezen, en is misschien wat misterieus omdat ze niet vanuit een diepere theorie verklaart kan worden, maar ze is niet in tegenspraak met andere theorieën (voor zover ik weet). En dat is de definitie van consistent!
Er zijn meerder definities van het woord consistent.. maar soit.
Even toeleggen...
In een systeem waar zich feiten afspelen, moeten deze feiten vanuit alle waarnemingen verklaard kunnen worden met één enkele theorie. Als één bepaalde waarneming niet verklaard kan worden met zo'n één enkel theorie, dan is zo'n theorie niet consistent voor alle waarnemingen en in tegenspraak met de RT!
Weet je nog het bestaan-paradox van ons heelal... atoom dat kleiner wordt.... ik hoef je deze niet meer uit te leggen hoop ik.
Nu de inflatie kan alleen maar het uitdijen van de ruimte tussen u en het atoom verklaren, dat vastgesteld is door de relatieve vergelijking van de bewijsstukken die niet concreet aangetoond kunnen worden (t-rex story)... dus die roodverschuiving...
De inflatietheorie kan geen verklaring geven voor de relatieve vergelijking tussen de bewijsstukken (concreet) die zeggen dat atomen 'krimpen' aangetoond door die blauwverschuiving. De inflatie-theorie zou wel kunnen zeggen dat de atomen visueel krimpen omdat de ruimte uitdijt, maar dat is een onrechtstreekse verklaring, want dan moet je eerst die uitdijing van die ruimte moeten kunnen aantonen. Dus de inflatietheorie verklaard maar 50% van alle waarnemingen, dit zonder oorzaak of verklaring, dus is in tegenspraak met de RT.
De 'krimp'-theorie kan een verklaring geven voor het krimpen van de atomen die uit relatieve vergelijking die concreet kan vastgesteld worden uit die bewijsstukken als zijnde een blauwverschuiving. Het uitdijen van de ruimte in de eerste waarneming kan ook verklaard worden door af te leiden uit de eerste verklaring die concreet kan verklaard worden. Dus de krimp-theorie kan alle waarnemingen verklaren dus conform met de RT.
nu...
Als je de sterkte van een gebouw gaat bepalen, ga je eerst kijken van hoe sterk het fundament is. Ook als is het bovengebouw nog zo sterk gebouwd, als het gebouwd is op een zwak fundament, heeft het dan wel zin om er zoveel tijd en geld in te steken? Naar mijn bescheiden mening zal het uitdijen van die ruimte nooit verklaard kunnen worden.
Ik geeft toe, mijn gebouw is nog niet zo sterk, heb ook geen tienduizenden wetenschappers die daar aan gewerkt hebben, maar ik heb wel een degelijk fundament, waarvan ik dan ook van overtuigd ben dat met de juiste middelen we een consistentere theorie kunnen neer plotten dan de inflatie-theorie! Veel aanpassingen zouden er niet moeten gebeuren maar het is ongetwijfeld dat er zullen plaatsvinden. Zoals ik je ook al verteld heb, kan ik je ook niet alles vertellen, tenzij tegen de juiste personen.
Op bericht 37 kom ik nog op terug
HV