Moderator: Rhiannon
Louise, ik bedoel het volgende: De topic wilde het belang van de eigen mening relativeren, zoals dat belangrijk gevoel zou worden geinduceerd door de samenleving. Mijn reactie daarop is, daar ik het gevoel heb dat de auteur hiermee een neiging heeft naar onverschilligheid, omdat hij een bewustwording heeft van een zekere objectiviteit, dat als je onverschillig bent, dat je dan ook niet meer kunt luisteren. Vandaar: Als je niet openstaat voor het hebben van een eigen mening, dan sta je ook niet open voor het luisteren naar, observeren van andere meningen, inzichten. Wat ook heel vanzelfsprekend is, want we weten allemaal dat op elk gebied onverschilligheid de evolutie stopt.
Louise schreef:Weet trouwens niet of het altijd handig is, als je ín zo'n onderwerpen
weigert een mening te geven/ of je vind dat je er geen hebt omdat je argumenten mist.
Door dingen te roepen, ook al zijn ze ondoordacht krijg je wel een discussie op gang.
dan ben ik het weer helemaal met je eensLouise schreef:Ondoordacht vind ik trouwens een ruim begrip ; we denken vaak dat iets doordacht is; door in een bepaald straatje te denken.
Ik weet niet alles.
Door dingen te roepen die ik op dat moment doordacht vind, en later misschien ondoordacht kom ik nog ergens.
En zo zie ik dat ook bij anderen; dat ik er meer naar kijk dat het ondoordacht is, maar de ander vind het van zichzelf misschien doordacht.
Zo bedoel ik het eigenlijk. Niet in de zin van kwetsen.