Bezig met laden van [MathJax]/localization/nl/MathMenu.js
Dido
Artikelen: 0

Re: Wetenschapsforum Vernieuwd

't Was voor mij wat wennen, gisteren en vandaag, toen ik dat nieuwe forum zag en wou gebruiken. Maar ondertussen ben ik ervan overtuigd dat het nieuwe forum echt wel een mooie verbetering is geworden. Zeker als ik ervan uitga dat de 'fouten' ed. (die er logischerwijze nog zijn, zeker in het begin) nog zoveel als mogelijk zullen worden weggewerkt.

Ik behoor dus ook tot de enthousiastelingen... Mooi werk geleverd, team van WF en het chemieforum! :)

Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-
gast027

Leuk gedaan, het was even gewoon worden, maar het is de moeite. Ook een leuke iphone versie! :)
Als we wisten wat we deden, heette het geen onderzoek. - Albert Einstein
DePurpereWolf

Hoe kom je eigenlijk bij die mobiele versie? Of gaat dat automatisch.
gast027

Voledig automatisch :)
Als we wisten wat we deden, heette het geen onderzoek. - Albert Einstein
jkien
Moderator

Voor mij is het wennen, vergeleken met de vorige versie. Als gebruiker krijg ik vooral de indruk dat er op een beeldscherm minder tekst past dan vroeger en je moet meer scrollen. Ach, het zal wel wennen. In ieder geval is het mooi dat er veel reclame verdwenen is aan de zijkanten.
jonggolde

Ik ben meteen aan de nieuwe lay-out gewend en ik vind hem prettiger dan voorheen.

Gr. Henriëtte
DePurpereWolf

Ik vind het wat fijner voor de ogen, al kan het wat zachter wit.

Ik ben blij dat de letters wat groter zijn, en ook dat het minder vol ziet. De vorige versie had zo veel tekst in het scherm dat je door de bomen het bos niet meer zag.

Ik ben ook erg benieuwd of de Chemieforum gebruikers hier gaan kunnen aarden. Ik hoop het wel.
Rhiannon
Moderator
Social:

Na wat dagen gefröbeld te hebben, moet ik zeggen dat ik het nog steeds een mooie site vind geworden. Het lettertype zou ipv 14 ook 12 kunnen zijn, maar is een verbetering voor wat oudere ogen. Op het oude forum was de font wel erg klein.

Ben het met DPW eens dat de achtergrond wat zachter zou kunnen dan dit heel maagdelijke wit, een grijstint bijvoorbeeld?

Er zijn natuurlijk nog wat opstartprobleempjes, maar die zullen binnenkort vast wel tot het verleden behoren.
Contra principia negantem disputari non potest.
Gast034

"Nieuwe inhoud bekijken"-functie werkt crap. Voor mij is dit forum een grote chaos. Met een hoofdpagine met losse topics en vervolgens weer aparte subfora. Helaas dus dezelfde chaos als op het oude wetenschapsforum. Ik als chemieforum.nl gebruiker zie weinig heil in deze opzet.
DePurpereWolf

Misschien kun je ons vertellen waarom de "Nieuwe inhoud bekijken"-functie 'crap' is.
Ger

Dit staat reeds opgenomen in de bugtracker en daar is er ook al op gereageerd. Er is een hoop in behandeling, maar ook wij kunnen geen ijzer met handen breken. We zijn allemaal vrijwilligers die onze vrije tijd steken in het zo mooi mogelijk maken van dit forum, zodat er tienduizenden gebruikers lekker mee kunnen werken.

Als je ziet wat er de afgelopen paar dagen al allemaal is afgewerkt in de bugtracker, lijkt me dat voldoende zeggen over de moeite die we erin steken en dat we de opmerkingen serieus nemen en ermee aan de slag gaan.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
biochemiefreak

@soepkip88: Het is een fusie, dus ik zou even afwachten voordat je conclusies gaat trekken. Wij zijn, zoals Ger al zei, heel hard aan het werk om het mooi te maken. Misschien dat je het chemieforum later wat meer gaat herkennen binnen dit forum. De mensen van chemieforum zijn ook meegegaan en werken ook keihard mee om er iets van te maken.
Themisto

Het ziet er heel mooi en strak uit hoor! Top werk verricht.

Iets wat mij is opgevallen, is de weergave van afbeeldingen in de mini-/microcursussen. Het lijkt dat een bepaalde BB-code niet meer herkent wordt namelijk "indent". De afbeeldingen zijn aan wederzijds omsloten door [indent ] en [/indent].

Ik weet niet of dit een browser-specifiek probleem is. Ik gebruik momenteel Internet Explorer 8.
Ger

Klopt, de indent-code (om in te springen) is niet juist geconverteerd. De structuur is totaal veranderd, dus hiervoor moeten we e.e.a. herschrijven.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
Themisto

Ik zag overigens ook dat 'Nergeervoorkeuren' fout gespeld is... dit gaat op voor alle woorden van het werkwoord 'negeren' die bij deze accountoptie voorkomen.

En als je onderaan bij een topic op 'meer onderwerpen' klikt, krijg je exact dezelfde onderwerpen weer.

Terug naar “Forumnieuws”