@Aryan2B
Zie het hier vermelde boek:
http://sciencetalk.nl/forum/index.php/topic/197796-boek-over-complotdenken-rond-maanlandingen/?p=1048380
(Gratis te downloaden.)
Je maakt een vergissing.Aryan2B schreef: Ik heb eigenlijk een vraag over de maanlandingen die ik nooit qua beantwoording heb kunnen achterhalen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen:
De Saturnus V raket wist de maanmissies met 40.000 km per uur op weg te helpen. Hoe konden de maanlanders afremmen voor een veilige landing indien er geen atmosfeer is om dit mee te doen en hoe kon de maanlander uiteindelijk weer dezelfde snelheid (40.000 km/u) bereiken bij het terugkeren naar en docken met het ruimtevaartuig dat in de tussentijd wederom met een snelheid van 40.000km/u rond de maan draaide?
Hoe konden de maanlanders afremmen voor een veilige landing indien er geen atmosfeer is om dit mee te doen
en hoe kon de maanlander uiteindelijk weer dezelfde snelheid (40.000 km/u) bereiken bij het terugkeren naar en docken met het ruimtevaartuig dat in de tussentijd wederom met een snelheid van 40.000km/u rond de maan draaide?
Uiteraard, heb ik rechtgezet in mijn bericht.Bladerunner schreef: @317070
Parachutes? Die werken niet op de Maan, geen atmosfeer dus ook geen weerstand!