@johnnson Dat lijkt mij te bepalen met de volgende vergelijkingen (Als ik begrijp wat je nu eigenlijk vraagt)
Positie van het deeltje
y(t) = A*sin(ωt) ω = 2π*f
Snelheid van het deeltje
v(t) = A*ω*cos(ωt)
Kun je bijvoorbeeld de snelheid berekenen van 300 GHertz (1.000.000.000 Hertz)?Val232rio Cosemans schreef: @johnnson Dat lijkt mij te bepalen met de volgende vergelijkingen (Als ik begrijp wat je nu eigenlijk vraagt)
Positie van het deeltje
y(t) = A*sin(ωt) ω = 2π*f
Snelheid van het deeltje
v(t) = A*ω*cos(ωt)
Val232rio Cosemans schreef: Na wat opzoekwerk op het internet en boeken kan ik je het volgende zeggen.
De snelheid van licht en de snelheid van een foton (uw zogenaamde frequentie) zijn equivalent. Dit komt omdat een foton geen massa heeft.
Als het elektronen waren en niet fotonen dan waren de snelheden hierboven niet hetzelfde omdat elektronen wel een massa hebben. En dan kun je denk ik wel de formules uit post #25 of een gelijkaardige formule gebruiken maar dat moet iemand even bevestigen.
DUS de snelheid van uw zogenaamde frequentie is ook 3.00*108 m/s, hoe raar het ook lijkt.
Veel dieper kan ik hier niet op ingaan want dan moet men al richting kwantummechanica denken om het wiskundig te onderbouwen. Ik heb me ook nog niet zo verdiept in kwantummechanica dat is iets voor later.
Als iets tijd heeft dan heeft dat iets ook altijd een ruimte er is immers geen ruimte zonder tijd mogelijk. Alle fysica is immers een beweging in ruimtetijd. Je kunt nooit van iets zeggen dat het een tijd heeft zonder ruimte evenmin dat iets een afstand heeft zonder tijd toch?Fuzzwood schreef: Hertz IS en HEEFT geen snelheid, omdat de eenheid geen afstand bevat. Een elektromagnetische golf beweegt zich altijd met c voor, ongeacht de frequentie. Mag ik vragen wat de onderliggende reden is voor je vraag?
Om je een voorbeeld te geven: het aantal keer dat jij per dag ademt is in een frequentie uit te drukken en dus in een aantal Hz. Het aantal keer dat jij met je ogen knippert per jaar is in een frequentie uit te drukken en dus in een aantal Hz. Het aantal keer dat jij per minuut een deur opent is in een frequentie uit te drukken en dus in een aantal Hz.. Zie je de overeenkomsten in deze voorbeelden? AANTAL per tijdseenheid. En dat heeft geen ene *** te maken met snelheid.
Als je iets een tijd heeft moet het ook een ruimte innemen want er is immers geen tijd zonder ruimte en ruimte zonder tijd. Dus als je zegt dat een frequentie een 'aantal keer per seconde' is dan moet daar dus ook een afstand en snelheid aan te koppelen zijn! Je zegt eigenlijk; alle frequenties hebben dezelfde snelheid maar een verschillende tijd, dat is onmogelijk!Val232rio Cosemans schreef: Jij snapt de betekenis van het begrip frequentie denk ik niet.
Frequentie is het aantal cycli per seconde
1.000 Hertz is dus 1000 cycli per seconde en 1.000.000.000 Hertz is dus 1.000.000.000 cycli per seconde
Stel dat λ = 1 meter en f = 1.000 Hertz dan wilt dat zeggen dat een willekeurig punt op die golf na 1 seconde 1000 m verder is ten opzichte van waar het eerst was. 1 cyclus is voltooid als een willekeurig punt op die golf terug op zijn oorspronkelijke plek is ten opzicht van de evenwichtsstand. De afstand die je in één cyclus aflegt is λ en in dit voorbeeld is dat 1 m. Dit wilt NIET zeggen dat frequentie een afstand is of een snelheid is!
Je zou denken dat de snelheid 1000 m/s is MAAR dit is NIET zo. Waarom? Omdat een foton geen massa heeft (Zie voorgaande berichten)
De snelheid is 3.00*108 m/s en niks anders!
Ik hoop dat je het begrijpt want ik doe mijn uiterste best
Kijk, dat jij nu theorieen en definities doorelkaar gaat gooien, doet niets af aan de wetenschap dat em-straling met c gaat. Misschien eerst de huidige theorieen eens wat nader gaan bestuderen en begrijpen voordat je nieuwe hypotheses gaat opwerpen. Wat je nu doet is laten zien dat je ergens een bel en klepel hebt gevonden, niet begrijpt hoe die werken en dan anderen probeert te overtuigen dat een klok niet bestaat.johnnson schreef: Als je iets een tijd heeft moet het ook een ruimte innemen want er is immers geen tijd zonder ruimte en ruimte zonder tijd. Dus als je zegt dat een frequentie een 'aantal keer per seconde' is dan moet daar dus ook een afstand en snelheid aan te koppelen zijn! Je zegt eigenlijk; alle frequenties hebben dezelfde snelheid maar een verschillende tijd, dat is onmogelijk!
Opmerking moderator
Opmerking moderator
johnnson schreef:
Of is de frequentie van een foton geen beweging?
Waarom heeft de ene foton dan meer energie dan de andere foton?Back2Basics schreef:
Je bent er uit: het is dat laatste.
Als ik drie keer per morgen denk aan koffie drinken, dan kan ik de berekening maken:
de frequentie van denken aan koffie = aantal / tijdsbestek. Daar zit geen afstand bij, en ook geen beweging. Het is een verschijnsel, in dit geval een gedachte. Die gedachte kan een aantal keer per tijd voorkomen. Dat wordt ook 'frequentie' genoemd.