Hoezo?Maar dat kan alleen maar als een zwart gat langer dan eeuwig kan bestaan.
En ..
Ja deels vast en zeker, maar de literatuur is over veel dingen (het meeste) toch vrij duidelijk over wat er gebeurd tussen de waarnemingshorizon en de singulariteit .. wanneer er überhaupt een singulaiteit aanwezig is (dit hoeft niet voor alle zwarte gaten of iig niet voorbij waarnemingshorizonnen, een makkelijke is de Rindler horizon) en wat het ook maar mag wezen, daar zijn wel verschillende ideeën/theorieën over. In dit scenario zal hij zeker ontstaan (again wat het ook wezen mag .. ik zal een pdf hierover toevoegen, hoewel .. is nogal complex, maar wie weet voor de geïnteresseerde).Wat er binnen de waarnemingshorizon gebeurt zal altijd wel een raadsel blijven denk ik.
Het is alleen enorm veel. (Misschien ook interessant om over de "cosmic censorship hypothesis" te lezen.) Susskind geeft ook een lecture over een waarnemingshorizon gevormd enkel door fotonen .. ergens op YouTube .. Or so I'm told.
Anyway .. hierover, dit scenario, is het wel duidelijk wat er gebeurd en wat verschillende waarnemers ervaren.
De waarnemer in het centrum van de bolschil van sterren zal tegelijkertijd verpletterd worden door divergerende zwaartekracht en verscheurd worden door divergerende getijdenkrachten.
Maar dan, wanneer deze krachten oneindig worden, komt de tijd zelf tot een einde. Het universum waar de waarnemer was is niet meer (dit wordt dan de 'pocket universe' wat wordt omsloten door de waarnemingshorizon). Maar de waarnemer heeft de sterren en de massa en het licht en alles wel op zich af zien komen zonder "langer dan eeuwig".
Ik vraag me af of "jouw plan" was om de Aarde als centrum te gebruiken .. ?