Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Sjorssnors
Artikelen: 0

Re: Waarom altijd moslims...

Het verschil tussen jou en mij is dat jij wel onderscheid maakt en ik niet.
klopt. Het onderscheid tussen ons is daarom, dat ik initiatieven neem om te trachten de situatie te verbeteren. Dát is het onderscheid tussen ons, ten aanzien van dit topic. Ik wil zelf als eerste initiatieven tonen om de wereld te verbeteren. Één daarvan is jou en anderen er van te overtuigen dat een passieve houding, ten aanzien van problemen, geen vooruitgang brengt.

Je kan stellen dat betrokkenen zelf hun boontjes kunnen doppen, wat je er niet van hoeft te weerhouwen kenbaar temaken dat je ontevreden bent met de situatie. Dergelijke iniatieven (van jou zelf uit dus) wekt bewondering, respect en sympathie, wat hoogstwaarschijnlijk positief z'n invloed zal hebben op de situatie. Sympathie wekt begrip, en vanuit begrip is zelfs empathie moglijk. Dat betrokkenen in de voor hun minder bekende cultuur (normen en waarden) minder goed hun weg kunnen vinden dan jij, is alleen maar normaal. Het laten blijken van het onbegrip daarover, heeft weer onbegrip bij die betrokkenen tot gevolg. Gevolg is een eindeloze strijd. De aanpassing is dus niet iets dat je opgedwongen wordt, maar iets dat je gewoon zelf zou moeten willen, vanuit menselijk perspectief.
Ger

De aanpassing is dus niet iets dat je opgedwongen wordt, maar iets dat je gewoon zelf zou moeten willen, vanuit menselijk perspectief.
Precies. Alleen vind ik dat de aanpassing moet komen van degenen die nieuw komen. Als jij bij een nieuwe werkgever komt, heerst daar een bepaalde bedrijfscultuur. Vind jij dan dat het bedrijf zich moet aanpassen aan jou, of moet jij je aanpassen aan het bedrijf? Ik vind het laatste niet meer dan logisch. Volgens jouw redenering moet het bedrijf zich aanpassen aan jou, want zij hebben je immers binnen gehaald. Bovendien ben je nieuw, hoe kun jij nou weten welke cultuur er heerst? Jij bent hulpbehoevend, wil gerespecteerd worden als ieder ander, etc etc.

Ik vind het niet meer dan logisch dat ik me aanpas aan de heersende bedrijfscultuur. Ik zal mijn respect verdienen door juist te handelen en mijn nieuwe collega's als gelijkwaardig te behandelen. Zo heb ik bij mijn 3 stages en mijn bijbanen allemaal binnen korte tijd respect verdiend en mezelf ingeburgerd. Dat terwijl het stuk voor stuk totaal andere bedrijfsculturen waren.

En zo hoort het ook als je nieuw in een land komt. En zo hoort het nog veel erger als je al jaren in een land woont, of er zelfs geboren bent.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Sjorssnors

En zo hoort het ook als je nieuw in een land komt. En zo hoort het nog veel erger als je al jaren in een land woont, of er zelfs geboren bent.
Ben ik met je eens,b althans gedeeltelijk. Inderdaad moeten het de niewkomers zijn zich aan die de te binnen komen cultuur moeten aanpassen. Een samenleving die grotendeels volgens bepaalde waarden en normen is gewend te leven, heeft z'n voorgeschiedenis, welke het heeft veroorzaakt. Een aanpassing naar die voorgeschiedenis, in de vorm van hedendaagse gewoonten, is dus onontbeerlijk om je te handhaven als nieuwkomer binnen die cultuur.

Als cultuurgrenzen vervagen, vind ik dat de betreffende cultuur de boventoon moet hebben, qua veranderingen, maar zeker zo belangrijk enige sympathie te laten merken, Die sympathie moet bergrijpen dat bepaalde culturele uitingen een totaal andere gevoelswaarde hebben (namelijk vanuit de andere cultuur gezien, wat niet anders kan. het beleid en ook de houding van de bevolking is te eenzijdig.

Als je met z'n tweeën één wil worden, is het wel zo straight beide mee te werken aan dat streven. Weliswaar zal de ene zich meer aan moeten passen dan de andere, de hartelijkheid (of dus juist niet) heeft een grote invloed op het verkrijgen van sympathie, wat het een pré maakt.
D.G.Boswijk

Waarom altijd moslims?????? waar slaat dat op, kijk is naar de Red bull reclames, mmm was petrus niet een Christen?? ik ken een 2 moslims, werken alle twee erg hard en vinden het raar dat zijn mede gelovigen ZO aggeresief reageren, man wees wijs en zeg net als mij over de red bull reclame "wat hun doen zal me een zorg zijn"
Maar, wij die sterk zijn, zijn schuldig de zwakheden der onsterken te dragen en niet onszelven te behagen.-Romeinen 15:1
JoolzZ

waarheid81 schreef:Hallo allemaal...

waarom als het om vrijheid van meningsuiting gaat, mogen we altijd islam , hun religie hun profeet en alles wat met islam t maken heeft wel zwart maken, beledigen , belachelijk maken en zeggen wat we denken???????? :?   :?   :roll:   :P   :P   :D   :P  

Maar wanneer we over een andere volk,hun  religie praten, mag ht niet en is schokkerend... heb absoluut niks tegen joden enzo maar wanneer er slecht over ze gepraat wordt en geloof me vind ik ook niet oke en over welke geloof dan ook slecht gepraat wordt... maar dan wordt er actie ondernomen en worden er maatregelen en excuses aangeboden...

wanneer een kamerlid iets over het 2de kamer zegt en of hij een bepaalde mening over een kamerlid heeft wordt meteen bij de kraag gepakt en moet zijn/haar woorden terug trekken enzo.......

Kan iemand dat mij uitleggen.. waarom we alleen wanneer we islam  

( moslims ) belachelijk maken en beledigen,  dan pas van een vrijheid van meningsuiting spreken en andersom en als het over een andere volk gaat mag het niet en is dan pas beledigend enzooo...

Waar zijn wij eigelijk mee bezig :)   :P   :)   :P   :D
In principe reageer ik niet op onzin, maar aangezien ik me, met je laatste zin, toch even aangespoken voelde, zal ik een korte reactie plaatsen.

Waar zijn wij mee bezig ? Wij zijn als land bezig met op individueel vlak mensen aan te spreken op de door jou genoemde punten. Denk ook bijvoorbeeld aan reclamespotjes. Op regionaal vlak zetten gemeentes zich d.m.v. projecten in om integratie soepeler te doen laten verlopen, denk bijvoorbeeld aan bevolkingsspreiding, bouw van moskees etc. Op landelijk vlak zijn ook constant projecten aan de gang, denk aan inburgeringscursussen, wetten waarin positieve discriminatie bevorderd wordt etc. en dit alles wordt door ons op een ruime manier gefinancierd.

Op individueel vlak probeer ik zelf ook wat soepeler te zijn, en bij mezelf te denken dat als ik in hun situatie zat, wellicht ook een cocaineverkopende allochtone straatdealer was geworden, omdat het een fijn toekomstbeeld kan zijn voor ongeschoolde personen zonder potentieel. Aan ons dan weer om te zorgen voor betere scholing voor deze mensen, nu is het voor deze probleemgroep te laat, maar ik ben ervan overtuigd dat er een nieuw pad is ingeslagen wat deze problemen op den duur doet laten verdwijnen.

De paar punten die Sjors aangeeft lijken mij allemaal vrij logisch, ik geloof echter niet dat daar het probleem zit. De algemene indruk die de maatschappij op dit moment afgeeft is een spiegeling van hoe ze de wereld ervaart. Los je de structurele problemen op van ethnische minderheden, dan verandert automatisch als gevolg de maatschappelijke opinie. De uitzonderingen zullen de regel doen laten gelden. En zo ver zitten we niet van een ideale samenleving af jongens; een Turk die vandaag de dag op de administratieve afdeling van een gemeentehuis werkt zal op een paar uitzonderingen na net zo behandeld worden als zijn autochtone collega's. Heel iets anders als 50 jaar geleden naar het schijnt. Natuurlijk zoals Sjors zegt kunnen we allemaal op individueel gebied een steentje bijdragen, maar dit gaat natuurlijk niet het structurele probleem oplossen.

Eén ding wat we absoluut niet aan gaan passen is onze vrijheid van meningsuiting. De topic starter lijkt niet te beseffen dat hij zelf een ontzettend generaliserend standpunt inneemt, en daardoor zou hij juist de reactie opwekken welke hij schuwt. Neem het voorbeeld van de reactie in de islamitische landen op de Deense spotprent. Hoe verwacht je van de westerse landen om sympathie te creeren als we onze vlag zien verbranden ? Maar om nu een topic te starten over waarom steken alle islamieten onze vlaggen in de fik om een spotprent, terwijl als het andere islamieten zijn zoals Iran die zegt israel van de kaart te willen vegen, dan zijn er 0,0 protesten, jongens waar zijn we nu mee bezig ? Erg hypocriet en erg generaliserend.
zeeman

Iedereen heeft het recht zijn mening te uiten.De kunst bestaat er in,dat te doen zonder mensen te kwetsen.De beste humor is tenslotte zelfspot en daarmee doe je niemand pijn.Steeds op de kap zitten van andere culturen vind ik een beetje laag bij de grond.Neem nu de IRA en de ETA,in onze cultuur zijn het ook niet allemaal brave jongens.Die zijn kristelijk.
D.G.Boswijk

waarom het vaak moslims zijn...hier een spreuk:

NIET ALLE MOSLIMS ZIJN TERRORIST, MAAR VEEL TERRORISTEN ZIJN WEL MOSLIM
Maar, wij die sterk zijn, zijn schuldig de zwakheden der onsterken te dragen en niet onszelven te behagen.-Romeinen 15:1
DePurpereWolf

Niet alle blanke zijn professor, maar veel professors zijn wel blank.

Een spreek is leuk, maar het komt er op het zelfde neer, je generaliseert.
Ger

D.G.Boswijk schreef:waarom het vaak moslims zijn...hier een spreuk:

NIET ALLE MOSLIMS ZIJN TERRORIST, MAAR VEEL TERRORISTEN ZIJN WEL MOSLIM
Ehm, nooit gehoord van de IRA of de ETA, om maar eens twee bekende voorbeelden te noemen? Kom op zeg, dit is je reinste generalisatie. Zo ken ik er nog een: Niet alle kale mensen zijn neonazi, maar veel neonazi's zijn wel kaal. O ja, er zijn ook nog mensen die kaal zijn omdat ze dat gewoon prettig vinden, of omdat ze ook last hebben van ouderdomsverschijnselen...
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Terug naar “Politicologie en Economie”