Dat laat zich bij definiëren het is een beetje wat je wilt.
Ik zou deze stap niet willen aanraden in dit stadium, maar ga dan over op de Gamma functie.
Liever zou ik eerst het werken met pseudo-machten willen aanraden.
Sorry, maar ik begrijp ook vrij weinig van wat je in dit topic probeert te zeggen. Als meerdere mensen aangeven dat ze je niet begrijpen dan kun je je toch maar beter af gaan vragen of het misschien toch niet ook een klein beetje aan jezelf ligt.
Anyone who says that they're great at communicating but 'people are bad at listening' is confused about how communication works.
Ik ben ook een amateur. Maar logisch redenatie kan tot mooie resultaten komen. Verder heb ik altijd moeite andere hun logica te volgen. Ik bouw dan ook graag mijn eigen huisje zoals ik begrijp.
Code: Selecteer alles
$$ Hiertussen de Latex $$
Code: Selecteer alles
[itex] Hiertussen de Latex [/itex]
Als LaTeX een stap te ver is kun je in plaats daarvan in Word een document aanmaken en daarbij van de Word Vergelijkingseditor gebruik maken om je formules in je document geplaatst te krijgen.ik kan ze helaas niet in een Latex notatie op het forum krijgen
1. Je probeert weer meerdere spaties te gebruiken. Ik heb je eerder verteld dat dat niet werkt.Human schreef: ↑za 20 feb 2021, 21:27 Xilvo,
Omdat je vroeger 3^5 vroeg te ontwikkelen zal ik dat doen en ook als toetje eerst 5^3
Ik gebruik de formule die ik stuurde als foto.
x^3 = altijd ((Comb van p = (x-1) en n= 0 ).1 + ((Comb van p=(x-1) en n=1).7 +((comb van p= (x-1) en n=2).12
+ ((comb va= p = (x-1) en n=3).6 ...... + alee andere termen 0
Dus 5^3 = (Comb 4 op 0).1 + (Com 4 op 1).7 + Comb 4 op 2).12 + (Comb 4 op 3).6 +0
= 1.1 + 4.7 + 6.12 + 4.6
=1 + 28 + 72 + 24
= 125
( De factoren 1,7,12, 6 blijven altijd gelijk bij macht 3 )
Haal je nu weer p en n door elkaar? Zo valt er geen chocola van te maken.Human schreef: ↑vr 19 feb 2021, 13:57 Het is volgens mij zeer duidelijk en niet slordig !!
Ik probeer hierbij wat duidelijkheid te scheppen.
p
1. Pas toe volgens de regels van de formule van Combinaties C = n! /p! (n-p)!
n
.....
4. Ik mag toch aannemen dat U weet dat als p groter is dan n ...... C dan 0 is