Xilvo schreef: ↑wo 06 okt 2021, 13:24
zoeff schreef: ↑wo 06 okt 2021, 13:17
Ik probeer juist aan te geven dat de veranderde structuur (bij een leerproces) op zich niet zo veel zegt.
Ik schrijf dat de structuur verandert als je iets nieuws leert. Jij vraagt naar een bron. Die geef ik.
Waarop jij reageert met een (ononderbouwde) mening dat die structuurverandering niet veel zegt.
Achter dat zinnetje dat je quote geef ik weldegelijk de onderbouwing daarvan. Misschien snap je de strekking ervan niet. Je zegt: de structuur verandert. Ik zeg: er verandert iets. Zover, en niet verder, kwamen ze ook in je aangehaalde artikel. Natuurlijk verandert er iets. Bij een computer veranderen er bits. In hersenen gaat het anders. Ik leg uit dat het gaat om de
betekenis van die veranderingen: de
gecodeerd "geschreven" immateriële informatie die er achter schuil gaat waar het uiteindelijk om gaat.
Zoals ik al schreef, je reageert niet,, je grijpt steeds iets aan om een eigen verhaaltje te vertellen dat weinig uitstaande heeft met waarop je lijkt te reageren.
"Mijn eigen verhaaltje" is al vanaf het begin van deze discussie consistent. De strekking is simpel:
de analogie tussen computer en hersenen is er. Het draait allemaal om het fenomeen (gecodeerd "geschreven") immateriële informatie. Informatie wordt opgeslagen, kan weer worden opgehaald, en wordt gecommuniceerd. Daarnaast heb je ook de benodigde techniek om dat proces mee te realiseren. Dat kan op verschillende manieren. Van simpel tot zeer complex, van een digitale computer tot een menselijke computer.