hoe komt je aan die theorie? is dat onderbouwd door een deskungide op dat gebied?
als je serieus genomen wilt worden zal een door de rechbank erkend expert jouw theorie moeten kunnen bevestigen en toelichten.
hoe komt je aan die theorie? is dat onderbouwd door een deskungide op dat gebied?
wat ik uit jouw berichten begrijp is dat de rechter er een beetje klaar mee is. Dus ik zou iets beters verzinnen.
Ik kwam tot de theorie door het hanteren van logica en kijken wat de wetenschappelijke vakliteratuur erover zegt.
curious_CF schreef: ↑do 09 mei 2024, 09:38 Om de betrouwbaarheid van de test aan te tonen , moet je het experiment herhalen toch ?
Ik lees veel tekst om het gelijk te halen ,maar geen enkele reden voor de rechter om iemand niet te veroordelen.
Dit is preken voor de eigen kerk.
Aangezien dit een wetenschapsforum is ,misschien kan iemand een controle test ,en onder welke parameters dit herhaald zou moeten kunnen beschrijven ?
En de rechter zal het vast prachtig vinden ,als je in de rechtbank of onder het toezicht van justitie een drugstest doet.
Deze hopelijk negatief is ,dan aan een zakje wiet ruikt ,en dan positief wordt bevonden in de test.
Toch.......
Als je zo overtuigd bent van je gelijk , zou ik niet kunnen wachten om dit te proberen.
En natuurlijk is dit in het belang van de wetenschap.
Je zegt een rookgordijn, maar waarom dan juist?curious_CF schreef: ↑vr 10 mei 2024, 10:14 De denkwijze voor verdediging heeft geen basis.
zie het vanuit de kant van de rechter , en niet wat je denkt dat kan werken.
Heb je het lab van de rechtbank gebeld , of je kan aantonen dat je door ruiken een positieve test hebt ?
Heb je het politie bureau gebeld ?
Andere test instituten ?
Een agent die dit natuurlijk ook prachtig vindt ?
Heb je aangeboden de kosten te betalen ?
Ik kan het verkeerd hebben , maar alles wat ik lees is gebaseerd op een rook gordijn.
Lijkt me sterk dat een rechter hierin meegaat.
Maar goed heb je meteen een leuk precedent.
Het was vooral ikzelf die misschien die termen door elkaar sloeg.OOOVincentOOO schreef: ↑vr 10 mei 2024, 13:43 Misschien overbodig. Soms word gesproken over: rook en geroken en later over ruiken. Kan wellicht inreressant detail zijn.
Ik kan de gedachtengang volgen, maar:centrino schreef: ↑wo 08 mei 2024, 15:58 - De stelling is dat decarboxylering plaats heeft gevonden door inwerking van citroenzuur op THCA. Er zijn 18 dagen verlopen tussen monstername van het speeksel en analyse in het labo. Citroenzuur is een ingredient dat toegevoegd wordt aan het monsterafnamesysteem ter stimulering van speekselproductie in de mond van de gecontroleerde persoon.
Dat heb ik gelezen, maar de vraag blijft hoe de THCA dan in je speeksel is gekomen. Je ruikt immers met je neus en niet met je mond. Het kan best zijn dat daar een plausibel mechanisme voor is, dat zou je moeten uitzoeken. Los daarvan vraag ik me af of je door even ruiken genoeg THCA kunt binnenkrijgen om de gemeten 12.5 ng/mL THC te bewerkstelligen. Ook dat zou je moeten onderbouwen.- In een van mijn vorige posts in het begin beschreef ik hoe ik een contaminatie met THCA opgelopen heb. Dit gebeurde doordat mijn buurman me trots zijn buit van een dagje shoppen in amsterdam toonde.
Terecht punt. De test zal bij beide positief uitslaan, maar is overigens wel gevoeliger voor THC dan voor THCA. Wil je hier in je zaak iets mee doen, dan zou je de fabrikant om de betreffende data (specificieit voor THC t.o.v. THCA) moeten vragen.- De speekseltest ter plaatse wordt uitgevoerd door een toestel genaamd dräger 3000 DrugCheck. Deze test geeft aan de controlerende persoon een indicatie van welke soort drug de gecontroleerde persoon mogelijks genomen heeft. amphetamines, cannabis, opiaten, benzo,...
Het is een eerste test op basis van een chemische reactie. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk en ik heb ook documentatie in die richting gevonden dat deze test een onderscheid kan maken tussen THCA en THC.
Wat het eerste punt betreft gaat het over rook van cannabis en dat is in geen opzicht relevant voor mijn casus.curious_CF schreef: ↑za 11 mei 2024, 09:43 Dit Lab zegt toch iets anders ???
https://forensicfluids.com/could-second ... drug-test/
of een Studied Molecular Dynamics & Pathophysicology (Graduated 2017)
Originally Answered: Can smelling or touching marijuana buds make me fail a drug test without inhaling any smoke?
nope. it has to be broken down chemically by burning or swallowing. ZYour not smelling THC when you smell a raw bud. Your just smelling the plants natural odor. THC is released after a few chemical conversion inside the body that happens very rapidly.
Ok het is copy/paste , maar dit is wat een rechter ziet.
Na een uurtje op google ,zie ik veel gebruikers die ja zeggen ,vs testcentra ,dr etc. die zeggen dat het onmogelijk is.
In mijn ogen ,een gebruiker zal er alles aan doen , om vooral niet onder toezicht deze test te herhalen......
https://www.quora.com/Can-I-fail-a-drug ... melling-it
Marko schreef: ↑zo 12 mei 2024, 00:16 Dat heb ik gelezen, maar de vraag blijft hoe de THCA dan in je speeksel is gekomen. Je ruikt immers met je neus en niet met je mond. Het kan best zijn dat daar een plausibel mechanisme voor is, dat zou je moeten uitzoeken. Los daarvan vraag ik me af of je door even ruiken genoeg THCA kunt binnenkrijgen om de gemeten 12.5 ng/mL THC te bewerkstelligen. Ook dat zou je moeten onderbouwen.
Nee, dat lijkt me niet voldoende. Het is duidelijk, en logisch, dat je resten van cocaïne in speeksel kunt aantreffen. Neus en mond zijn immers via de keelholte met elkaar verbonden; overal zit slijmvlies en de stoffen kunnen prima door dat slijmvlies heen diffunderen. Maar, ergens aan ruiken is iets heel anders dan iets opsnuiven. In het laatste geval krijg je veel meer binnen.centrino schreef: ↑zo 19 mei 2024, 01:17De specifieke fysiologisch mechanismen hieromtrent ken ik niet, maar is het niet voldoende om hieromtrent te vermelden dat exact hetzelfde toestel voor de initiële test (dräger 3000 DrugCheck) en vervolgens voor de speekselcollectie wordt gebruikt voor vaststelling van cocaïne gebruik wat normaliter door de neus wordt geconsumeerd.Marko schreef: ↑zo 12 mei 2024, 00:16 Dat heb ik gelezen, maar de vraag blijft hoe de THCA dan in je speeksel is gekomen. Je ruikt immers met je neus en niet met je mond. Het kan best zijn dat daar een plausibel mechanisme voor is, dat zou je moeten uitzoeken. Los daarvan vraag ik me af of je door even ruiken genoeg THCA kunt binnenkrijgen om de gemeten 12.5 ng/mL THC te bewerkstelligen. Ook dat zou je moeten onderbouwen.