jdr
Artikelen: 0

Re: vraagje over avatars

Assassinator, weet je ook wat de gedachte achter dat spaghetti etende monster is? Het is namelijk niet zomaar een hoop spaghetti.
heb een beetje rongezocht: mijn gok, het laat de gekheid van religie zien. zit ik een beetje in de buurt?
En dit is precies de kritiek die ik probeer te leveren....

Assasinator zoek je eigen identititeit ipv hem te ontlenen aan een of andere moderator die zijn afdankertjes aanbiedt.

Wees een punker als je weet waar punkers voor staan, niet omdat je grote broer die toevallig punker is er zo cool uit ziet.

Wees radicaal jezelf.....
jdr

Wouter_Masselink schreef:
jdr schreef:
Afbeelding

Hoe vervelend het ook is, deze avatar beweegt. Hoewel het minimaal is, zien we liever dat je dit ook veranderd in een stilstaande avatar. Dit kan je makkelijk doen door een printscreen te maken van deze avatar.
En Wouter, -ik lees dit pas net omdat ik op vakantie ben geweest- zoals je ziet heb ik mijn avatar gewijzigd.

Nog steeds een geanimeerde avatar wetend dat ik de regels van het wetenschapsforum hiermee trotseer.

Nog nooit heb ik hierover een opmerking gehad, pas als ik de draak steek met één van de moderators wordt mij gevraagd deze aan te passen.

Ik kan mij niet voorstellen dat ik met deze avatar mensen afleid van het lezen, sterker nog, jouw avatar lijkt me opvallender en daarmee meer de concentratie van de lezende gebruiker afleidend dan die van mij.

Ik weiger om voor het rode licht te wachten als er in mijn zicht geen auto te bekennen is, maar zal als ik geflitst word gewillig en zonder gemopper de bekeuring betalen, er dienen nu eenmaal grenzen gesteld te worden.

Als jullie consequenties willen verbinden aan mijn principiele non-conformatie dan zij dit zo, ik zal ze zonder klagen ondergaan (wat overigens niet zegt dat ik mij hierna wel conformeer aan de regels).

Afbeelding
Assassinator

En dit is precies de kritiek die ik probeer te leveren....  

Assasinator zoek je eigen identititeit ipv hem te ontlenen aan een of andere moderator die zijn afdankertjes aanbiedt.  

Wees een punker als je weet waar punkers voor staan, niet omdat je grote broer die toevallig punker is er zo cool uit ziet.  

Wees radicaal jezelf.....
ach het plaatje was gewoon leuk :) maar ik ben wel benieuwd waar het spaggethie (hoe schrijf je dat?? lol) monster voor staat, want als het staat waarvoor ik denk dat het staat past dat juist heel erg goed bij me.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
stoker

mij doet het denken aan Medusa

jdr, wat wil je daar nu mee bereiken?
Blueflame

ach het plaatje was gewoon leuk :) maar ik ben wel benieuwd waar het spaggethie (hoe schrijf je dat?? lol) monster voor staat, want als het staat waarvoor ik denk dat het staat past dat juist heel erg goed bij me.
Het draait allemaal rond ID.

Zie http://www.venganza.org/

Mvg.
Veertje

jdr schreef:
Wouter_Masselink schreef:
Hoe vervelend het ook is, deze avatar beweegt. Hoewel het minimaal is, zien we liever dat je dit ook verandert in een stilstaande avatar. Dit kan je makkelijk doen door een printscreen te maken van deze avatar.
...... Nog nooit heb ik hierover een opmerking gehad, ......... ....
Tja, dan heb je mazzel gehad tot nu toe.

......pas als ik de draak steek met één van de moderators wordt mij gevraagd deze aan te passen.
Ahum, wat een onzin. Niet omdat je de draak steekt met één van ons, maar omdat onze volle aandacht nu naar je avatar uitgaat. Logisch, binnen een topic over avatars.

Als jullie consequenties willen verbinden aan mijn principiele non-conformatie dan zij dit zo, ik zal ze zonder klagen ondergaan (wat overigens niet zegt dat ik mij hierna wel conformeer aan de regels).
Beetje stoer gedoe zo hoor. Is dat nodig?

Je zegt zelf: er dienen grenzen gesteld te worden. De één vindt een bepaald soort bewegende avatar storend, de ander niet. Onderscheid te maken in meer en minder storend is vrij onzinnig omdat je dan altijd een discussie over krijgt. Dus dan maar helemaal geen bewegende avatars. Blijft het lekker rustig. Vandaar dat het zo in de regels vermeld staat.

Dus: verander jij hem of haal ik hem weg?
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde
kombelpeter

Nu we het er toch over hebben lijkt me een pm onnodig; stoort er nog iemand zich aan de avatar van Henriette? Anders zal het wel aan mij liggen.
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!
Ruben Kwast

Het is niet zo zeer het storend vinden van een bewegende avatar. Het is het principe dat hier is afgesproken dat bewegende avatars niet zijn toegstaan. Volgens mij staat dat nog niet op je profiel-beheer-pagina, misschien toch wel een idee. Als je iemand met een bewegende avatar ziet, stel ik voor dat je dat tegen een moderator zegt, dat zijn de aangewezen personen om dit soort problemen op te lossen.
Everything that can go wrong, will eventually go wrong
jdr

Veertje schreef:Je zegt zelf: er dienen grenzen gesteld te worden. De één vindt een bepaald soort bewegende avatar storend, de ander niet. Onderscheid te maken in meer en minder storend is vrij onzinnig omdat je dan altijd een discussie over krijgt. Dus dan maar helemaal geen bewegende avatars. Blijft het lekker rustig. Vandaar dat het zo in de regels vermeld staat.  

Dus: verander jij hem of haal ik hem weg?
Ik gok erop dat jij hem weg haalt, ik doe het namelijk niet.

Zoals ik al vermelde; ik begrijp best dat er grenzen gestelt moeten worden, het zou een potje worden als je met verkeersagenten in discussie kon of het door rood licht rijden nu wel of niet gerechtvaardigt is en om een bekeuring vraagt.

Dat grenzen noodzakelijk zijn wil overigens niet zeggen dat de keuze om ze te overschrijden niet bij mij blijft liggen, jij gaat mij ook niet wijs maken dat jij nooit sneller dan 120 rijdt op de snelweg, ook al ben je het er nog zo mee eens dat er een dergelijke grens getrokken moet worden.

De consequenties die deze overtreding mij gaan opleveren neem ik geheel voor eigen rekening.

Als weggebruiker kun je prima inschatten of een snelheidsovertreding in bepaalde situaties nu wel of geen gevaar opleveren.

Mijn inschatting dat mijn overtreding geen gevaar oplevert beaam je met de volgende uitspraak:
Ahum, wat een onzin. Niet omdat je de draak steekt met één van ons, maar omdat onze volle aandacht nu naar je avatar uitgaat. Logisch, binnen een topic over avatars.
Als mijn avatar pas onder de aandacht komt in een topic over avatars dan blijkt wel hoe storend mijn avatar overkomt, helemaal niet dus...

Jullie maken slapende honden wakker door te wijzen op een paar knipperende oogjes van nog geen mm groot, ik ben er niet over begonnen.
kombelpeter

Ruben Kwast wijste mij er heel mooi op dat het niet zo zeer over de storende factor ging maar om het principe.
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!
jdr

Ruben Kwast wijste mij er heel mooi op dat het niet zo zeer over de storende factor ging maar om het principe.
Ik begrijp heel goed dat dit gaat om een principe, namelijk het consequent handhaven van de regels zodat er geen ruimte komt te bestaan over het bediscussieren waar die regel nu wel of niet geldt.

Ik begrijp die regel en het handhaven ervan ten volle, en kan hem zelfs onderschrijven.

Op mijn beurt doe ik aanspraak op mijn recht om over deze regel heen stappen als ik dit voor mezelf moreel aanvaardbaar vind en dat vind ik in dit geval zoals blijkt.
Ruben Kwast

jdr schreef:Ik begrijp heel goed dat dit gaat om een principe, namelijk het consequent handhaven van de regels zodat er geen ruimte komt te bestaan over het bediscussieren waar die regel nu wel of niet geldt.

Ik begrijp die regel en het handhaven ervan ten volle, en kan hem zelfs onderschrijven.

Op mijn beurt doe ik aanspraak op mijn recht om over deze regel heen stappen als ik dit voor mezelf moreel aanvaardbaar vind en dat vind ik in dit geval zoals blijkt.

Als jij jezelf dat recht wil toeschrijven, fine. Maar ik vermoed dat sommige mensen daar lak aan hebben. Als ik met 150 over de snelweg rij en ik krijg een bekeuring, kan ik niet aankomen met 'ik vond het voor mijzelf moreel aanvaardbaar'. Henriette heeft haar avatar gewijzigt, als jij dat nou ook even zou willen doen. Je weet best dat vroeg of laat het toch zal gebeuren. Je zal wel iets willen bereiken, maar dit is niet de juiste manier...
jdr

Als jij jezelf dat recht wil toeschrijven, fine. Maar ik vermoed dat sommige mensen daar lak aan hebben. Als ik met 150 over de snelweg rij en ik krijg een bekeuring, kan ik niet aankomen met 'ik vond het voor mijzelf moreel aanvaardbaar'. Henriette heeft haar avatar gewijzigt, als jij dat nou ook even zou willen doen. Je weet best dat vroeg of laat het toch zal gebeuren. Je zal wel iets willen bereiken, maar dit is niet de juiste manier...
Ik vermoed dat met jou en ook dat is hun recht evenals de verkeersagent het recht heeft mij een bekeuring uit te schrijven als ik 150 rij.

Ik zal er dan ook niet bij de rechter mee aankomen dat ik het voor mezelf moreel aanvaarbaar vond en ik van mening ben dat de agent mij om die reden onrechtmatig een bekeuring heeft gegeven.

Ik schrijf mezelf overigens dit recht niet toe, dit recht heb ik gewoon.

Elk mens, organisme, systeem word geboren met het recht te bestaan en dit bestaan op zijn eigen wijze uit te dragen net zover als hem daarin dat recht ontnomen wordt door een ander mens, organisme of elk ander willekeurig systeem.
Ruben Kwast

Blijkbaar vindt meneer het niet erg als er wordt ingegrepen, let it be...
jdr

Blijkbaar vindt meneer het niet erg als er wordt ingegrepen, let it be...
Natuurlijk zou ik dat erg vinden, mijn belang is nu juist dat ik mijn geanimeerde avatar behoud.

Mijn belangen zijn duidelijk, die van de moderators zijn ook erg helder, laten we het nu eens over jouw belangen hebben.

Wat drijft jou of een 'wannabe moderator' als Kompelpeter nu om mij en Henriette te bewegen ons te ontdoen van onze avatar?

Vind je ze storend of ben je van nature iemand die mensen beweegt om zich netjes aan de opgezette normen van de gevestigde orde te houden ook al heb je persoonlijk geen last van de wijze waarop deze normen verstoord worden?

Spreek je je moeder ook aan als ze 82 km per uur rijdt waar ze maar 80 mag?

Wat is jouw belang daarin, wat vind je nu precies zo belangrijk?

Terug naar “Site- en softwaregerelateerd”