Bert F
Artikelen: 0

Re: doorrekenen gelijkstroom schema

oké mijn vrees was dat die computer zich zot ging rekenen daarom dat ik een ster voorbeeldje naar voren haalde omdat dat het eerste was dat in mij op kwam.

En idd het slaat op niet veel.

Maar waarom gebruiken andere programma's zoals hoger reeds aangehaald de wetten van kirchof en dan mbv iteratie het geheel uit te rekenen?

Oja ook dit nog ik vind je algoritme dan toch wel heel mooie gevonden alleen had ik in het begin een beetje schrik onterecht dus.

Groeten.
Jan van de Velde
Moderator

Maar waarom gebruiken andere programma's zoals hoger reeds aangehaald de wetten van kirchof en dan mbv iteratie het geheel uit te rekenen?
Dat doet dat simpele stap-voor-stap algoritme ook. Maar ik ben echt niet zo'n goede programmeur en wiskundige dat ik één flexibele formule neer kan zetten die alles kan. Veel verder dan GW-basic ben ik vroeger niet geraakt, en nadien heb ik er nooit meer behoefte aan gehad, dus ik zu ook mijn eigen programma niet even vlot uit de losse pols op papier kunnen gooien.

Voor veel zaken is een simpele oplossing. Nadien komen de slimme jongens die kans zien om stappen samen te voegen en het programma veel sneller te maken. Dan komen de jongens die er een leuk frontje voorzetten. En dan heb je een commercieel programma.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Wims

In de sterschakeling die ik op de link van jou tegen kom hebben we het over wisselstroom kringen.

De natuurkundige schakelingen die wij behandelen zijn alleen gelijkstroomschakelingen met een beperkt aantal componenten.

Weerstanden

gelijkstroom voeding

ampéremeter

Voltmeter

Ik kan me momenteel niets voorstellen wat ik niet kan berekenen met mijn methode.

Wel kan je schakelingen maken waarbij geen correct gesloten stroomkring aanwezig is. Dat gaat dan vanzelf goed omdat ik de schakeling nooit tot 1 vervangingsweerstand en 1 vervangings voeding kan terugbrengen.

Verder kan je de stroomkring kortsluiten. daarvoor zal ik een detektie moeten schrijven.

Wim

Terug naar “Elektrotechniek”