suyver, wil je aub stoppen met te denken dat ik de prof verkeerd begrepen heb. Ik heb je dit al meermaals verteld in een pb! En ben het stilletjes aan beu aan het worden. Ik weet wat ik gehoord heb en wat de prof daarmee bedoelde. Het was simpel nederlands en vermits dat mijn moedertaal is, begrijp ik deze wel!
Waarom? In de wetenschap hoor je niets uit te sluiten. Jij doet dat wel door te zeggen dat je iets 100 % zeker weet.
Dat ik niet zou openstaan dat de massa van een foton nul is, is onzin tot en met. wat denk je dat ik gebruik in de fysica?
Maar sluit jij je ogen dan niet voor het omgekeerde.
Wil je niet lezen wat ik opschrijf of zo?
Ik heb al meerdere malen heel duidelijk geschreven dat het niet bewezen is dat een foton massa 0 heeft en dat dus een massa ongelijk aan nul niet uit te sluiten is. Ik sta daar ook voor open en sluit het dus niet uit. Maar realiseer me ook wat de gevolgen zouden zijn!
Maar daar moeten dan wel experimentele bewijzen voor komen, en die heb je nog steeds niet gegeven. Lees nog maar eens goed over mijn voorbeeld van aliens die met de laser-bundel meereizen. Dat kan je ook niet uitsluiten. Toch neem ik niet aan dat het zo is, totdat ik een experiment zie dat het tegendeel aantoont. Zo werkt wetenschap.
dat mijn prof gelijk heeft of niet, dat kan allebei. Maar ik denk niet dat die man dergelijk iets zonder enige vorm van opzoekwerk daaromtrend heeft gedaan. Het is nu eenmaal iets dat men nog niet weet. Kijk eens goed terug in mijn berichtjes zou ik zeggen. Ergens zeg ik: dan is mijn prof voorstander van fotonen met massa (iets in die stijl). Nergens zeg ik dat ik daar 100% achter sta.
Kijk nu eens naar wat je zelf schrijft: In bericht 5 schrijf je "fotonen hebben wel een massa volgens mijn prof". En nu zeg je "Het is nu eenmaal iets dat men nog niet weet." Dat is in tegenspraak met elkaar! Met het tweede is iedereen hier het eens, maar met het eerste niet. Dat is wat jij niet (wil) zien.
Jij beantwoord een vraag van iemand op dit forum, met de stelling dat een foton massa heeft. Dat is hoe je het ook went of keert, niet in overeenstemming met onze huidige kennis van de natuurkunde. Wat jij ook denkt dat je prof opgezocht heeft. Dus is het logisch dat je op dat standpunt wordt aangevallen. En als jij je standpunt niet beter kan verdedigen dan "iemand zei dat", dan is dat geen goede verdediging. Wat maakt het nou uit dat de man prof is? Ik ben ook een gepromoveerd fysicus, so what?
Als jij je prof wil geloven, dan vind ik dat prima. Maar als je mensen op een wetenschapsforum wil overtuigen, dan moet je met bewijs komen. En dat weiger je consequent. Dat maakt je zaak niet sterker.
Wie was overigens die prof die dat zei? Dan zal ik hem eens een e-mailtje sturen om te vragen wat hij precies bedoelde. Raman of Dirckx?
Af en toe open staan voor nieuwe ideeen suyver kan wonderen doen in plaats van ze meteen te bestempelen als slecht.
Nogmaals kijk naar het voorbeeld ivm de platte aarde.
Open staan voor de wetenschappelijke methode is ook belangrijk. En dat doe jij niet.