Een kleine verbetering Hildebrand: Mocht ik gelijk hebben met mijn interpretatie van de Bijbel. Immers, er zijn héél veel mensen die héél wat anders lezen in de Bijbel, maar nou moet je toch eens haarfijn uitleggen waarom zij fout zouden zitten en jij juist.Mocht de Bijbel gelijk hebben
Maar nu iets anders, want we hebben het hier wel over een on-persoonlijk onderwerp. Daar bedoel ik mee dat, als bijv Hildebrand gelijk zou hebben, dat dit ook invloed zou hebben op mijn leven, Jeroen Bouterse zijn leven etc etc. Eigenlijk vind het ook best arrogant, dat bijv mensen die zoiets dergelijks geloven denken te weten wat de toekomst niet alleen voor zichzelf maar ook voor anderen inhoud. Anyway, wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat dus maar 1 ding juist kan zijn. Er zijn héél veel opties voor na de aardse dood, bijv:
1: De Hildebrand optie, God is een autoritair wezen dat mensen keuzes laat maken tijdens hun aardse leven. Als God deze keuzes niet bevallen verzwelgt hij deze mensen in eeuwig lijden.
2: De qrnlk optie, God is een minder autoritair wezen die ook mensen keuzes laat maken in hun aardse leven. Na hun aardse dood zal God met deze mensen praten over die keuzes waarna ze of eeuwig bij God kunnen leven of een 2de dood sterven (er wordt dus niet gestraft)
3: De Westboro Baptist Church optie, God is een extreem autoritair wezen dat mensen ook keuzes laat maken in hun leven. Als God deze keuzes niet aanstaat zal hij niet alleen na de aardse dood ze verzwelgen in eeuwig lijden, maar ook hun aardse leven een lijdensweg maken (volgens deze mensen zijn bijv alle gestorven soldaten in Irak een straf van God, ook de tsunami in Azië en de aardebeving in Pakistan vinden zij de toorn van God).
Uiteraard zijn er nog ontzettend veel meer opties, maar slechts 1 van ál deze opties is de juiste. We hebben het hier namelijk over een emperisch verschijnsel, een verschijnsel dat voor jouw en ik bestaat ondanks je eigen geloof en mening. De veiligste optie van deze is nummer 3, als iemand uit angst gelooft (wat ook Hildebrand predikt, zie post hierboven) is hij het beste af bij deze optie.
Puzzels