DePurpereWolf
Artikelen: 0

Re: Informatieve filmpjes over gedistribueerd berekenen

Tja, we kunnen het ergens anders hosten, maar dan missen we de exposure van youtube.

Wat je kan proberen is om het origineel te verkleinen naar 320x240, wat de grootte van youtube filmpjes schijnt te zijn. Dan zou er niet te veel kwijt geraken. Ook, probeer strakke 1-kleurige achtergronden te gebruiken, dus geen kleurovergangen in de achtergrond.
Ruben01

DePurpereWolf schreef:Tja, we kunnen het ergens anders hosten, maar dan missen we de exposure van youtube.

Wat je kan proberen is om het origineel te verkleinen naar 320x240, wat de grootte van youtube filmpjes schijnt te zijn. Dan zou er niet te veel kwijt geraken. Ook, probeer strakke 1-kleurige achtergronden te gebruiken, dus geen kleurovergangen in de achtergrond.
Hoe kan je best het origineel verkleinen naar een 320x240 ? Ik denk niet dat dit lukt met moviemaker
DePurpereWolf

Ik had verwacht dat het met de moviemaker zou moeten lukken. Je kan ook het origineel in 320 by 240 schieten, maar je dan moet je een heel klein scherm nemen, helft van wat ik nam.

Ik heb ooit eens software van Quicktime downgeload wat toch best goed werkte, ik zal kijken of ik kan vinden hoe die software heette en of je het daarmee beter kan doen. Zit nu niet achter de goede pc.
Ruben01

DePurpereWolf schreef:Ik had verwacht dat het met de moviemaker zou moeten lukken. Je kan ook het origineel in 320 by 240 schieten, maar je dan moet je een heel klein scherm nemen, helft van wat ik nam.

Ik heb ooit eens software van Quicktime downgeload wat toch best goed werkte, ik zal kijken of ik kan vinden hoe die software heette en of je het daarmee beter kan doen. Zit nu niet achter de goede pc.
Ik heb wat gezocht op google en heb goede reacties gevonden over een gratis programma "VirtualDub", dit programma kan normaal een videobestand verkleinen.

Ik ga dit eens proberen !!
Ger

Even een korte bijdrage mijnerzijds: Windows moviemaker is een rotprogramma, beetje wat paint is op tekengebied. Voor simpel dingetjes achter elkaarplakken is het leuk, maar zodra je echt wil bewerken is het geen cent meer waard. Heb er ooit eens mee geprobeerd een videoclip te bewerken, maar dan loopt meteen het geluid niet meer synchroon.

Niet dat ik een ander programma weet hoor, films bewerken is ook mijn ding niet, maar er zijn vast wel betere programma's op de markt.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Ruben01

Ger schreef:Even een korte bijdrage mijnerzijds: Windows moviemaker is een rotprogramma, beetje wat paint is op tekengebied. Voor simpel dingetjes achter elkaarplakken is het leuk, maar zodra je echt wil bewerken is het geen cent meer waard. Heb er ooit eens mee geprobeerd een videoclip te bewerken, maar dan loopt meteen het geluid niet meer synchroon.

Niet dat ik een ander programma weet hoor, films bewerken is ook mijn ding niet, maar er zijn vast wel betere programma's op de markt.
Ja dat weet ik, voor geluid en film mooi synchroon te laten lopen is het echt slecht.

Bij dit filmpje zijn we momenteel nog bezig met apparte filmpjes aan elkaar te plakken en af en toe een beetje verlengen of stukje vantussen knippen. Hiervoor is moviemaker goed genoeg. Wanneer er een spreker gaan bijplaatsen zullen we waarschijnlijk een professioneler programma moeten hebben.
Ik had verwacht dat het met de moviemaker zou moeten lukken. Je kan ook het origineel in 320 by 240 schieten, maar je dan moet je een heel klein scherm nemen, helft van wat ik nam.

Als je die hebt mag je het nog altijd sturen hoor, het programma dat ik hier heb gaat in conflict met mijn Divx codec. Ik heb vanalles geprobeert maar ik kan het momenteel niet oplossen.

Moviemaker heeft ook een functie bij het publiceren van de film voor de resolutie aan te passen, dit zou dan een 388x288 worden maar ik heb dit een gedaan en het is gewoon een bewegende vlek dat ik zie op mijn scherm.
DePurpereWolf

Het software om het mee te doen is flash (MX) die heb ik nog geinstalleerd staan op mijn lappie.

Een heel goed stukje software, maar niet gratis. Ik heb hem dan ook illegaal (nee, dat mag inderdaad helemaal niet, foei)

Ik heb net een originele 430 kB avi (320 by 240 webcam opname) ge-import en export naar een 73 kB tellend bestand met bar weinig kwaliteits verlies.

Met flash kun je heel veel doen, dus grafieken en bullets, en muziek er overheen is geen probleem. Als je daar wat hulp mee nodig hebt, laat je het maar weten.

Ik stel dus voor om het daarmee te doen. Als je het zelf niet kunt installeren ben ik natuurlijk wel bereid om het te converteren op mijn pc, maar ik heb niet zoveel tijd meer als vruuger om alles te doen.
Ruben01

Het software om het mee te doen is flash (MX) die heb ik nog geinstalleerd staan op mijn lappie.

Een heel goed stukje software, maar niet gratis. Ik heb hem dan ook illegaal (nee, dat mag inderdaad helemaal niet, foei)
Kheb ook zo mijn bronnen, ik heb hem al gevonden nu nog enkel downloaden. :D

Alvast bedankt voor de hulp.
Ruben01

Kheb nog eens gekeken naar die Flash MX maar ik kan daar precies geen videoformaten met openen.

Hoe doe jij dit ?

edit: ik heb Flash MX professional 2004 gedownload, misschien is deze wel iets verouderd maar het zou toch ook moeten lukken ?
DePurpereWolf

Nee, die versie heb ik ook en die is meer dan voldoende. Flash is een erg compleet programma, daar kan je alles mee.

Probeer eens: File >> import >> Import to stage.
Ruben01

DePurpereWolf schreef:Nee, die versie heb ik ook en die is meer dan voldoende. Flash is een erg compleet programma, daar kan je alles mee.

Probeer eens: File >> import >> Import to stage.
Inderdaad, ge zijt fantastisch PurpereWolf :D
Ruben01

De kwaliteit op mijn computerscherm van de filmpjes blijft stijgen, ik heb er enkele gemaakt met mijn scherm op een lage resolutie en deze zijn zeer goed van kwaliteit.

Daarna heb ik het geimporteerd in Flash MX en de resolutie op 320x240 gezet. Wanneer ik nu het filmpje exporteer naar een .avi file dan is het bestand groter dan 100MB en dit is enkel een stukje van de installatie :D .

Zo'n groot bestand kan niet worden geupload op youtube. Kheb al verschillende zaken geprobeert voor het comprimeren maar dit gaat altijd samen met kwaliteitsverlies.
DePurpereWolf

Je moet het ook niet in avi houden, maar exporteren, of publishen naar swf, ik hoop dat je gewoon swf kunt uploaden naar youtube, (kan dat hier niet testen). Met swf kan het heel klein.

Hou het op 320 by 240, 200kBit en ik meen een keyframe elke 25 frames. Zet de frame rate op zoiets als 10 frames per seconden.

Zet jpg compressie uit (dus 100) en je avi gaat van 500 kb naar 100 kb.

Met flash hoef je eigenlijk niet meer die hypercam te gebruiken, je kan ook printscreens plakken en die laten bewegen, met een geanimeerde cursor. Ik zal mijn vriendin eens lief aankijken of ik er vandaag wat tijd in kan steken, dan stuur ik je het flash bestand (fla) op.

Nee, ik kijk net en je kan geen swf uploaden, beste export settings via de youtube site zijn:

We recommend the following settings:

MPEG4 (Divx, Xvid) format

320x240 resolution

MP3 audio

30 frames per second

Resizing your video to these specifications before uploading will help your videos look better on YouTube.

Ook een link: http://www.sothink.com/product/swftovideoconverter/index.htm
Ruben01

Je moet het ook niet in avi houden, maar exporteren, of publishen naar swf, ik hoop dat je gewoon swf kunt uploaden naar youtube, (kan dat hier niet testen). Met swf kan het heel klein.
Ik heb even gekeken en dat lukt precies, zelfs .fla zou mogelijk moeten zijn. Eerst even iets gaan eten en dan ga die methode met screenshots eens bekijken.

Het programma heeft precies enorm veel mogelijkheden maar voordat je die allemaal kent zul je er wel al enige tijd mee bezig zijn denk ik.

edit: ik heb proberen uploaden en hij aanvaarde het precies, ik zal het nog eens verder uitspitten
Ruben01

Ruben01 schreef:Ik heb even gekeken en dat lukt precies, zelfs .fla zou mogelijk moeten zijn. Eerst even iets gaan eten en dan ga die methode met screenshots eens bekijken.

Het programma heeft precies enorm veel mogelijkheden maar voordat je die allemaal kent zul je er wel al enige tijd mee bezig zijn denk ik.

edit: ik heb proberen uploaden en hij aanvaarde het precies, ik zal het nog eens verder uitspitten
Je kan wel .swf en .fla bestanden uploaden maar wanneer je ze wil gaan afspelen zegt hij invalid file format, het zal dus moeten omgezet worden met een tool zoals je reeds gepost hebt.

Terug naar “IT en informatica”