dazz
Artikelen: 0

Re: Berichten wijzigen

Goeiedag,

Het gebeurt wel dat ik een bericht plaats,

en achteraf ontdek dat ik iets niet goed deed.

Is het in dit forum dan niet mogelijk om

wijzigingen aan te brengen?

Of: Als ik een bericht zou willen wijzigen,

hoe moet dat dan?
Revelation

Rechtsonderaan van je bericht staat een Wijzigknop. Daarmee zou je in theorie je bericht kunnen wijzigen. Of dat ook echt kan, hangt volgens mij af van het aantal reacties dat er zijn geweest.
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde
Ruben01

Rechtsonderaan van je bericht staat een Wijzigknop. Daarmee zou je in theorie je bericht kunnen wijzigen. Of dat ook echt kan, hangt volgens mij af van het aantal reacties dat er zijn geweest.
Inderdaad, en er is ook een tijdslimiet ingesteld. Als ik mij niet vergis is het voor de 'nieuwe gebruikers' en 'gebruikers' beperkt tot 1 minuut. Wanneer je ervaren gerbuiker bent 5 minuten en een lorentziaan krijgt nog meer dacht ik.

Er is wel ergens een tabel met het verschil tussen de verschillende gerbuikersgroepen maar ik kan hem niet direct terugvinden.
Ger

"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
Ruben01

Ik zat er precies een klein beetje naast (met de tijden). Bedankt voor de aanvulling Ger pi.gif
MRDavidSingh3

Wat is hier eigenlijk de bedoeling van? Ik moet soms 2 of 3 posts na elkaar doen omdat mijn vorig bericht niet goed genoeg was, er zaten fouten in of ik wou er nog iets aan toevoegen. Dis is naar mijn mening slecht voor het forum, en er kan toch ook niets misbruikt worden als een gebruiker de rechten krijcht om zijn post te veranderen. Het systeem vindt ik trouwens een beetje beledigend voor het gehele forum en de gebruikers, want dit is een wetenschapsforum en geen computerspelletje waar je bepaalde levels moet halen om rechten te bemachtigen.

Als je je vorige posts kan aanpassen, lijkt het me ook een stuk plezieriger lezen dan een post die vol zit met spelfouten of meerdere berichten van dezelfde gebruiker die vlak na elkaar gepost zijn.
ypsilon

Zie het als een incentive om je tekst goed te verzorgen alvorens je hem plaatst. Zelfs met iets langere wijzigingsmogelijkheid, zal je het vaak nog te laat zien. En met onbeperkte wijzigingsmogelijkheid zijn wel degelijk misbruiken mogelijk.
E.Desart

Zie het als een incentive om je tekst goed te verzorgen alvorens je hem plaatst. Zelfs met iets langere wijzigingsmogelijkheid, zal je het vaak nog te laat zien. En met onbeperkte wijzigingsmogelijkheid zijn wel degelijk misbruiken mogelijk.

Ik weet dat ik veel spellingsfouten maak. Ik ben ook iets ouder, trager en iets minder handig. Ik schrijf een bericht op inhoud. Mijn hersens zijn niet met taal bezig dan.

Eerst als ik afstand neem kan ik die post meer taalkundig bekijken.

Ik ben meer gewend Engels te schrijven.

Ik zie hier topics over gruwelijke taalfouten en wat weet ik meer.

Tergelijkertijd ga je de tijd voor aanpassingen laten varieren tussen, waarbij steunende leden het meeste tijd krijgen.

Het lijkt wel een soort beloning in klasses.

Dit verschil in aanpassingstijd lijkt mij zinloos, en ook niet in het belang van het forum.

Je wil dat mensen hun posts verzorgen (ik begrijp tijdslimits).

Waarom moet hier een klasse onderscheid in zitten, of een haast kinderlijk aanvoelende beloning.

Ik zie soms mijn eigen posts terug enkele minuten later terug, en eerst dan lees ik deze als een buitenstaander.

Hierdoor worden spelfouten en wijze van formuleren voor mij duidelijker, omdat ik ze meer los zie van de inhoud.

Dat dat voor anderen anders kan zijn kan ik mij best voorstellen.

Ieder is hier met zijn eigen mogelijkheden en beperkingen.

Met deze regeling in groepen inzake aanpassingstijd, heb ik het gevoel dat ik het me echt niet meer kan aantrekken dat ze er staan. Soms had ik het gevoel dat ik met een haast kinderlijk spurtje bezig ben met mijn computer, scroll ik per vergissing dat beeld weg en ben ik te laat.

Geeft mij een beetje het gevoel: je bent hier langer en braaf genoeg, hier je krijgt een koekje.

Gaat dit om wetenschap, inhoud en taal???? Dan zie ik echt de zin niet in van een het verschil in aanpassingstijd tussen groepen.

En mijn mening doet hier niet ter zake. Meer ik geef ze hoe dan ook.

Eric
Eric
albert davinci

Ik ga nu eventjes niet inhoudelijk ingaan op de redenen van het verschil tussen gebruikersgroepen, simpelweg omdat ik dit zelf eerlijk gezegd niet weet. Dit is ingevoerd van voor mijn tijd, ik verwacht dat anderen morgen of overmorgen wel het één en ander zullen toelichten en zullen reageren.
En mijn mening doet hier niet ter zake. Meer ik geef ze hoe dan ook.
Daar vergis je je in. :D

Neem rustig van mij aan dat de moderators en de beheerder altijd zeer geinteresseerd zijn in de ervaringen en opvattingen van de gebruikers, wat uiteraard niet wil zeggen dat we ook altijd dezelfde mening hebben als een willekeurige gebruiker.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.
E.Desart

albert davinci schreef:Ik ga nu eventjes niet inhoudelijk ingaan op de redenen van het verschil tussen gebruikersgroepen, simpelweg omdat ik dit zelf eerlijk gezegd niet weet. Dit is ingevoerd van voor mijn tijd, ik verwacht dat anderen morgen wel het één en ander zullen toelichten en zullen reageren.

Daar vergis je je in. :D

Neem rustig van mij aan dat de moderators en de beheerder altijd zeer geinteresseerd zijn in de ervaringen en opvattingen van de gebruikers, wat uiteraard niet wil zeggen dat we ook altijd dezelfde mening hebben als een willekeurige gebruiker.

Verontschuldig mij voor de toon, maar ik heb hier reeds behoorlijk last van gehad. Vandaar dat ik zo fel reageerde
Eric
albert davinci

Verontschuldig mij voor de toon, maar ik heb hier reeds behoorlijk last van gehad. Vandaar dat ik zo fel reageerde
Ik begrijp dat het heel vervelend kan zijn wanneer je niet meer de spelfouten kan corrigeren in jouw eigen bericht. Dat is een zinvol argument om het wijzigen wat ruimer toe te staan. Anderzijds staan daar natuurlijk ook argumenten tegenover tegen een al te ruime wijziging.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.
Miels
Beheer
Artikelen: 6

Ik heb het topic even samengevoegd met een ouder topic over dit verschijnsel.

Zoals gezegd staan we altijd open voor ideeën van derden. Wanneer ergens een beter (en haalbaar) alternatief voor is, dient dat vooral gehanteerd te worden. Er zit wel een idee achter het verschil tussen de gebruikersgroepen: het is in het verleden nogal eens gebeurd dat mensen een vraag stellen, daar antwoorden op komen en dat dan de openingspost wordt aangepast. De antwoorden sloegen dan soms nergens meer op. Bij onze vorige software is dat verholpen door ervoor te zorgen dat een bericht niet meer kan worden gewijzigd nadat een reactie is geplaatst. De huidige software heeft die optie niet; nu kan alleen een tijdslimiet in worden gesteld.

De variatie in gebruikersgroepen is ontstaan omdat we erop vertrouwen dat mensen die al wat langer meedraaien beter snappen wat er in een bericht kan worden aangepast, en dat ze niet zomaar wezenlijke onderdelen gaan toevoegen of verwijderen. Bovendien willen we zo ook proberen om mensen aan te moedigen na te denken voordat ze op de postknop drukken.

We hebben helaas weinig aanknopingspunten om mensen op te beoordelen naast hun aantal posts, laat staan objectieve maatstaven. Voor de 1 is het nodig om de limiet in te stellen, bij een ander was het wellicht handiger om de limiet te laten vervallen. Natuurlijk heeft ieder voordeel zijn nadeel, en kunnen er vraagtekens worden gezet bij iedere exacte waarde die wordt geprikt (bijv. "waarom doe je daar niet 8 in plaats van 5 minuten"). Toch heb ik het idee dat alles momenteel wel aardig draait.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic
MRDavidSingh3

een paar minuten is gewoonweg veel te kort om je post te wijzigen,

ik zou dit instellen op een kwartier voor iedereen want de methode met klassen en rechten is gewoon kinderachtig. Ik kan me voorstellen dat nieuwelingen hier nogal wat stommiteiten posten (no offence), en dat ga je niet oplossen door ze minder tijd te geven om hun post te veranderen, hun inbreng kan wel goed bedoeld zijn maar verkeerd opgevat omdat het bericht slecht geformuleerd is, dit los je op door ze tenminste een kwartier tijd te geven om hun bericht te veranderen, zo weet iedereen wat ze bedoelen en is het forum veel ordelijker.

Dat reacties op gewijzigde berichten mischien niet meer juist zullen zijn is ook waar, maar zoveel berichten worden er ook niet gepost binnen het kwartier. Ik kan er ook inkomen dat je inkomsten nodig hebt om het forum draaiende te houden en daarom sponsors moet aantrekken door ze extra rechten te geven, maar doe dat aub niet d.m.v de tijdslimiet op het wijzigen van berichten. Geef ze bijvoorbeeld rechten als polls en dergelijke. Maar volgens mij is de motivatie niet om extra rechten te bekomen, maar om het forum te steunen omdat het fantastisch is.

Dit was mijn bescheiden mening.
Phys

Ik weet niet of je ermee bekend bent, maar er is een handige optie om de hoeveelheid keren dat je je post moet wijzigen te beperken: gebruik voor je een bericht plaatst de "voorbeeld bericht" optie. Je ziet dan mooi hoe je post eruit gaat zien, eventuele spellingsfouten / niet lekker lopende zinnen pas je aan en dan plaats je je bericht.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -
MRDavidSingh3

Oké ik heb die knop gevonden.

Maar een kwartier kan toch geen kwaad? welk misbuik is er al gemaakt dat er maatregelen als deze genomen moesten worden? of is het preventief? Ik vind een minuut of twee gewoon te weinig.

Meestal antwoord ik trouwens imet de snel antwoord knop en daar zit die optievan voorbeeldbericht niet bij.

Wat heeft het trouwens voor nut dat mensen met meer berichten langer de mogelijkheid hebben om hun bericht te wijzigen? volgens mij komt daar alleen maar spam van om al die extra rechten te behalen.

Terug naar “Site- en softwaregerelateerd”