Zie het als een incentive om je tekst goed te verzorgen alvorens je hem plaatst. Zelfs met iets langere wijzigingsmogelijkheid, zal je het vaak nog te laat zien. En met onbeperkte wijzigingsmogelijkheid zijn wel degelijk misbruiken mogelijk.
Ik weet dat ik veel spellingsfouten maak. Ik ben ook iets ouder, trager en iets minder handig. Ik schrijf een bericht op inhoud. Mijn hersens zijn niet met taal bezig dan.
Eerst als ik afstand neem kan ik die post meer taalkundig bekijken.
Ik ben meer gewend Engels te schrijven.
Ik zie hier topics over gruwelijke taalfouten en wat weet ik meer.
Tergelijkertijd ga je de tijd voor aanpassingen laten varieren tussen, waarbij steunende leden het meeste tijd krijgen.
Het lijkt wel een soort beloning in klasses.
Dit verschil in aanpassingstijd lijkt mij zinloos, en ook niet in het belang van het forum.
Je wil dat mensen hun posts verzorgen (ik begrijp tijdslimits).
Waarom moet hier een klasse onderscheid in zitten, of een haast kinderlijk aanvoelende beloning.
Ik zie soms mijn eigen posts terug enkele minuten later terug, en eerst dan lees ik deze als een buitenstaander.
Hierdoor worden spelfouten en wijze van formuleren voor mij duidelijker, omdat ik ze meer los zie van de inhoud.
Dat dat voor anderen anders kan zijn kan ik mij best voorstellen.
Ieder is hier met zijn eigen mogelijkheden en beperkingen.
Met deze regeling in groepen inzake aanpassingstijd, heb ik het gevoel dat ik het me echt niet meer kan aantrekken dat ze er staan. Soms had ik het gevoel dat ik met een haast kinderlijk spurtje bezig ben met mijn computer, scroll ik per vergissing dat beeld weg en ben ik te laat.
Geeft mij een beetje het gevoel: je bent hier langer en braaf genoeg, hier je krijgt een koekje.
Gaat dit om wetenschap, inhoud en taal???? Dan zie ik echt de zin niet in van een het verschil in aanpassingstijd tussen groepen.
En mijn mening doet hier niet ter zake. Meer ik geef ze hoe dan ook.
Eric