Bart
Artikelen: 0

Re: Problemen na invision update

Dat is bekend. Hier geldt hetzelfde probleem als met dat we met LaTeX tegenkwamen. We hopen ook dit binnenkort opgelost te hebben.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton
Klintersaas
Social:

De links van verplaatste topics staan geconcentreerd achteraan in het forum. Bovendien staat er zowel bij "Starter" als bij "Laatste reactie" de naam *_gast__* en zijn datum en tijdstip van de laatste reactie verdwenen.

Dit is het geval bij topics die verplaatst zijn voor het forumonderhoud. Topics die erna verplaatst zijn vertonen geen problemen. Hieronder is een voorbeeld te vinden uit het biologieforum:

biologiep41
biologiep41 573 keer bekeken
Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
Klintersaas
Social:

Het menuutje "Portal" (dat vroeger tussen "Home" en "Regels" stond) is verdwenen.
Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
albert davinci

Miels schreef:We hebben ons best gedaan om met het onderhoud het forum weer zo goed mogelijk op te leveren. Er blijven echter altijd dingetjes tussendoor schieten.

In dit topic kan je problemen aankaarten, die waarschijnlijk zijn ontstaan door de updates van afgelopen weekend.

Ik zal de berichten hieronder in een lijstje verzamelen, in volgorde van prioriteit. In die volgorde proberen we de problemen ook te verhelpen.

1. Quoten van emoticons gaat fout zie post #7

...
Dat quoten van emoticons is hetzelfde als het altijd was. Wanneer je ctrl-c en ctrl-v gebruikt dan plaatst de forumsoftware de code van het emoticon ipv het emoticon zelf, bijvoorbeeld icon_wink.gif ipv :D .

Dit is altijd al zo geweest, al zou dit volgens mij makkelijk verholpen kunnen worden. Je kan namelijk in Windows wel met ctrl-v die emoticons zelf plaatsen.

Echt belangrijk is het niet aangezien iedereen toch wel kan zien welk emoticon het is, het is niet echt moeilijk.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.
ypsilon

albert davinci schreef:Dat quoten van emoticons is hetzelfde als het altijd was. Wanneer je ctrl-c en ctrl-v gebruikt dan plaatst de forumsoftware de code van het emoticon ipv het emoticon zelf, bijvoorbeeld icon_wink.gif ipv ;) .

Dit is altijd al zo geweest, al zou dit volgens mij makkelijk verholpen kunnen worden. Je kan namelijk in Windows wel met ctrl-v die emoticons zelf plaatsen.

Echt belangrijk is het niet aangezien iedereen toch wel kan zien welk emoticon het is, het is niet echt moeilijk.
Als je de quote-knop gebruikt gaat het weer goed hoor.
Ruben01

Ik dacht dat ik deze week een bericht op het forum heb zien staan dat alle problemen met LaTex verholpen zouden zijn.

Wanneer ik naar het wiskunde subforum Lineaire algebra ga dan zie ik nog veel topics waar LaTex nog in codevorm staat, wordt dit nog opgelost ?
Miels
Beheer
Artikelen: 6

Ruben01 schreef:Ik dacht dat ik deze week een bericht op het forum heb zien staan dat alle problemen met LaTex verholpen zouden zijn.

Wanneer ik naar het wiskunde subforum Lineaire algebra ga dan zie ik nog veel topics waar LaTex nog in codevorm staat, wordt dit nog opgelost ?
Ja. Ik had hier wat preciezer over kunnen zijn. Er waren namelijk 2 problemen:
  1. Oude topics worden niet goed getoond
  2. LaTeX kan niet in nieuwe berichten worden gebruikt
Met "alles is opgelost" werd verwezen naar probleem 2. Met probleem 1 zijn we nog bezig.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic
Morzon

Klopt het dat Latex nu een beetje anders eruit ziet, en dat je er niet meer op kan klikken voor de code?
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.
TD

De font is inderdaad een beetje anders.

Klikken ging eerst wel nog, nu inderdaad niet meer.

Misschien moet dat nog geregeld worden (Rogier?).
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)
Miels
Beheer
Artikelen: 6

Klopt het dat Latex nu een beetje anders eruit ziet, en dat je er niet meer op kan klikken voor de code?
Beide opmerkingen zijn juist: het font is inderdaad wat anders, en je kan niet klikken op de code. Voor dat laatste is een reden: het script dat de code zou moeten tonen blijkt problemen te veroorzaken in Internet Explorer 7: de functionaliteit zelf klopt wel, maar wanneer dat script in een post staat kan je niet meer de knop "snel antwoorden" gebruiken. Ook aan dit probleem wordt gewerkt.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic
Fred F.
Pluimdrager

Er is iets mis met de klok die WSF hanteert, al dan niet in combinatie met wijzigingen.

Neem bijvoorbeeld dit topic: http://sciencetalk.nl/forum/index.php?s...mp;#entry372574

In mijn reactie van 13:37 had ik een foutje gemaakt en dat een paar minuten na plaatsing bewerkt en opnieuw geplaatst. Volgens WSF was bewerking om 13:45 en dat klopt volgens mij.

Maar het in het daarop volgende bericht van Liekeu wordt gewezen op mijn (al gecorrigeerde) fout.

Echter dit bericht van Liekeu heeft als tijdstip 13:40.

Mijn reactie daarop heeft als tijdstip 13:48 maar dat heb ik in werkelijkheid geplaatst om ongeveer 13:53.

Nu lijkt het (voor Liekeu en andere lezers) alsof ik pas na de opmerking van Liekeu op 13:40 mijn oude foute bericht alsnog gewijzigd heb om 13:45, in plaats van ervoor.

Heel vreemd.
Hydrogen economy is a Hype.
Bart

Ik snap niet wat het probleem is. Volgens mij was jij nog bezig met het corrigeren van de fout toen Liekeu hier al een opmerking over plaatste.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton
Fred F.
Pluimdrager

Nee hoor, ik heb echt geen 5 minuten gebruikt om een woordje te corrigeren.

Bovendien is het toch zo dat een bewerkt bericht niet meer (hier op 13:45) geplaatst kan worden als iemand anders net eerder (hier op 13:40) een reactie gepost heeft? Was althans zo voor invision update waar het mij een paar keer is overkomen dat ik mijn bericht opnieuw kon openen om te wijzigen maar plaatsen lukte niet meer omdat intussen iemand anders al gereageerd had.

Ik heb de indruk dat de kloktijd die boven iedere reactie staat ongeveer 4 - 5 minuten achterloopt op de echte tijd, terwijl de tijd die onder een bewerkt bericht wel klopt (of wellicht iets voor loopt).

Ik bewerk dit bericht meteen na plaatsing:
Fred F.
Pluimdrager

Hmm, dat verschil is niet zo groot als ik dacht en wordt eigenlijk vooral veroorzaakt omdat WSF vandaag weer erg traag is.

Wel zijn beide tijden 4 - 5 minuten achter op echte tijd.
Bart

Alle tijden zijn server tijden en kunnen dus onderling niet verschillen. Dat de servertijd zelf een paar minuten afwijkt kan heel goed.

Voor zover ik mij kan herinneren zit er alleen een tijdslimiet op het bewerken van berichten en hangt niet niet van eventuele replies af.

Terug naar “Site- en softwaregerelateerd”