Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
OneStepForward
Artikelen: 0

Re: Wilders onthult partijprogramma

Handsome Bill schreef:
OneStepForward schreef:Los van dat ik de man een populist vind:

Die partij van hem is toch wel één van de laatste partijen waar ik ooit op zou stemmen. Sterker nog, ik stem liever niet dan op hem.

Die gozer is haast nog erger dan de vvd. (wat ook een partij is waar ik nooit op op zal stemmen)
Toch merkwaardig dat een politicus met de denkbeelden zoals destijds van Fortuyn en nu Wilders zegt waar hij voor staat hij in de hoek van het populisme worden geduwd.

Maar als de parttime politicus Bos roept dat NL zijn troepen uit Irak moet terug trekken dan is dat politiek doordacht.
Ook Wouter Bos is een populist. Minder extreem als Wilders, maar hij is er ook één.

Of kan ik Wouter beter een "draaikont" noemen?

Maar zelfs Pim overtreft Wilders niet in zijn populistische uitspraken als "de gouden eeuw" of "Argentinië". Kom zeg....
Cassanne

Wat ik me afvroeg, na het lezen van het interview met Wilders in het NRC, hoe kan een partij nou niet nationalistisch zijn, maar wel patriottistisch??

Dat is toch net zoiets als: 'nee, ik ben niet gelovig, maar wel streng katholiek'...?

Verder zijn de termen die bij mij naar boven komen bij het lezen van de punten 'bang' en 'egoistisch'. Elitair is hij misschien niet (ik snap ook niet helemaal hoe dat iets positiefs is, maar dat terzijde) maar 'laf en bang' zeker wel.

Volgens hem moeten we een hoge muur om Nederland bouwen, iedereen er uit schoppen die 'anders' is (dus geen mensenrechten heeft) en de deur stevig op slot doen. Al ons geld en onze grondstoffen lekker voor onszelf houden, want wij (tegenovergestelde van 'zij'), als Nederlanders, hebben er veel meer recht op dan 'hun' ('de ander'). Die zijn niet belangrijk. (En we discrimineren niet, nee, maar het zijn toch wel vooral 'de moslims' die 'hun' zijn!) Naar en bekrompen en egoistisch vind ik het.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!
OneStepForward

Cassanne schreef:Wat ik me afvroeg, na het lezen van het interview met Wilders in het NRC, hoe kan een partij nou niet nationalistisch zijn, maar wel patriottistisch??

Dat is toch net zoiets als: 'nee, ik ben niet gelovig, maar wel streng katholiek'...?
Patriotistisch is zeg maar de positieve versie van nationalistisch.

Derde rijk was nationalistisch, de vs is patriotistisch. (hoewel daar natuurlijk ook een kudde nationalisten rondlopen).

Als je het met je familie vergelijkt:

Patriotistisch is als je trots bent op je familie. Ondanks alle + en - punten, het blijft toch je familie. Het is jou familie.

Zonder schaamte draag je je achternaam, je verteld over je familie, je hebt de stamboom helemaal opgezocht, en je voelt je gekwetst als iemand je familie belachelijk loopt te maken.

En ondanks alle slechte dingen van je familie die je je ook bewust bent blijf je van je familie houden.

Nationalistisch is als jij je familie superieur vind. Jou familie is toch wel zoveel hoger, superieurder en beter dan alle andere families.

(ouders kun je eventueel ook invullen ipv familie.)

Ik ben het wel met Wilders eens dat Nederland wel wat patriotisme mist.

Alleen vind ik dat Wilders eerder een nationalist is.
Alexander Hartmans

Beste mensen,

Iedereen heeft op zijn of haar manier gelijk. Het is beter om te kijken welke gevolgen 40 jaar "laat maar waaien" politiek heeft gepresteerd.

Vluchtelingen uit landen waar mensenrechten geen bestaansrecht heeft, vervolging van politieke afvalligen, homo's, interlectuelen etc. Goed die mogen tijdelijk in een veilige democratie als Nederland verblijven. Als de situatie in het land van herkomst sterk is verbeterd, dan dienen deze mensen uit Nederland te vertrekken.

Ecconomische vluchtelingen, dienen zeker Nederland te verlaten, want hun doel is om te profiteren van onze ecconomie en onze domheid. Sterker nog zij ontwrichten juist onze ecconomie.

Ilegale vluchtelingen, uitgeprodeceerde asielzoekers, die na hun afwijzing die onderduikken, dienen ook het land te verlaten.

Het kostenplaatje om 26.000 personen het land uit te sturen is zeer hoog, kosten waar wij niet om hebben gevraagd. Kaal plukken van die mensen gaat niet, want van een kale kip valt niets meer te behalen. Het is in principe onze schuld dat Nederland zo tollerant is geweest over de laatste 40 jaar, 40 jaar Neerlands paradijs. Het is niet zomaar dat Wilders een rem wil op de toestroom. Inzake de islam is hij ook duidelijk en het gevaar ervan. De islam als denkstelsel vormt een groot gevaar voor onze westerse democratie. Ik hoef hier niet verder op in te gaan, omdat er genoeg over bekent is.

Geen enkele denksysteem is perfect, niet het joodse, islamitische of christelijke geloof, ook geen enkele politieke denksysteem is perfect. Het gaat hierom om een goede midden weg te vinden, zonder de basis waarden en normen te verliezen. Dat er iets duidelijk dient te veranderen moge duidelijk zijn.
OneStepForward

Los van dat ik het totaal niet met Wilders eens ben:

Er zitten gewoon zeer onrealistische dingen in zijn programma.

Ik onderschat die man zijn inteligentie niet dus ik beschuldig hem maar gewoon van populistische stemmingmakerij ipv ontwetendheid.

Afstoten Nederlandse Antillen:

De samenstelling van Het Koninkrijk der Nederlanden is vastgelegd in het Statuut voor het Koninkrijk der Nederlanden. Dit kun je alleen maar wijzigen als alle partijen het er mee eens zijn! (Met partijen bedoel ik het bestuur van NL, maar ook van de antillen zelf.)

Dus al zou Wilders in het Parlement een dusdanige meerderheid hebben dattie de grondwet kan aanpassen, dan nog gaat het niet door als de antillen tegen zijn. De grondwet is nl. ondergeschikt aan het statuut.

Islamitisch onderwijs:

Het verbieden van Islamitische scholen gaat tegen zowel de grondwet als tegen de internationale verdragen in.
Alexander Hartmans

Beste OneStep..,

De pest is aan verdragen is, dat je er moeilijk van af kan komen, met alle goede bedoelingen van dien van de inhoud ervan. Ik ben met Wilders ook niet met alles een, zoals ik eerder melde. Op het verbod op islamitische scholen is alleen mogelijk als ere strafbare feiten gepleegd zijn, of de intergratie in de weg staan. Een dergelijk verbod zou ook voor andere relieuze scholen moeten gelden.
Mrtn

Klassiek geval 'veel praten, weinig zeggen' als je het mij vraagt.
Geen Haags geneuzel maar zakelijk naar oplossingen zoeken
Wil hij winst gaan maken ofzo? Wat is "zakelijk" in zijn gedachte precies?
het gevaar en de instroom van (drugs)criminaliteit en de grote corruptie en het bestuurlijk onvermogen van de Antillen
En dat gaat 'over night' stoppen als de Antillen (stel dat) niet langer bij NL horen?
Door afschaffing van het minimumloon en versoepeling van het ontslagrecht zouden meer mensen aan het werk moeten worden geholpen
..how does he figure that?
negentig procent minder afdracht aan de Europese Unie
Right.. en wel lid willen blijven voor de voordelen van bijvoorbeeld het Leonardo DaVinci project enzo? ..om maar een kleintje te noemen. Of wil hij wel dat soort gelden blijven ontvangen?

Waarom hebben we reden om aan te nemen dat deze proefballon (die man is wat mij betreft een proefballon) stabiel genoeg is om leiding te geven aan een land? ..ik zal kort verwijzen naar de LPF - dat moest even :shock: -
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-
Alexander Hartmans

Een proefballon is hij zeker, toch is hij van mening dat hij de zaken niet alleen wil klaren, maar de vraag is echter willen andere partijleden dat wel. Wilders als Remie, alleen op de wereld of Dik Tromp op het varken, ach wie zal het zeggen.
Mrtn

Dat beeld kan je misschien nog het beste naar kopspijkers sturen: Wilders met klompen verkeerd om op een ezel :shock:
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-
Alexander Hartmans

Hahahahahaha.
H.M. van het Hof

Het is van groot belang dat wij principiëel denken. Een paar voorbeelden:

Baas in eigen buik: Natuurlijk, maar niet als er een ander in zit, want dan is die de baas.

Religie: Prachtig, maar het is een PERSOONLIJKE overtuiging, die met anderen gedeeld kan worden en ALTIJD ondergeschikt is aan de democratisch aangenomen wetten en regels.

Subsidies: Goed, maar alleen voor het behoud van de (infra)structuur tot tijden dat de subsidienemer weer voor zich zelf kan zorgen en dan een economisch rendement heeft.

Vakbonden: Niet nodig in een normaal bedrijf. Eenieder moet betaald krijgen voor wat hij/zij waard is.

Ontslagvergunning: Afschaffen.

Politieke partijen op religieuze grondslag: Politiek illegaal. Religieus besef is individueel en mag dus geen rol spelen in de (lands)politiek. Allest dicht op Zondag (Christenen) Zaterdag (Joden) Vrijdag (Islamieten) ? IK DENK HET NIET. Gewoon werken en geloven in je eigen tijd. Val MIJ daar niet mee lastig !

Religieus onderwijs: AMMENOOITNIET !!

Energie en ruimte: Bouw een dijk op 10 mijl uit de kust. Nieuw land, ruimte voor een echt vliegveld, recreatie, energie uit eb en vloed tweekeer per dag, bescherming tegen hoogwater en een treinverbinding (radiaal) voor de randstad.

Wilt U nog meer plannen ? *knip* Lees de regels, geen persoonlijke info toegestaan.

Groeten van een Puritijn
qrnlk
Lorentziaan

H.M. van het Hof schreef:Het is van groot belang dat wij principiëel denken. Een paar voorbeelden:

Baas in eigen buik: Natuurlijk, maar niet als er een ander in zit, want dan is die de baas.
verbod op abortus?
Religie: Prachtig, maar het is een PERSOONLIJKE overtuiging, die met anderen gedeeld kan worden en ALTIJD ondergeschikt is aan de democratisch aangenomen wetten en regels.
Lijkt mij nu al zo te zijn.
Subsidies: Goed, maar alleen voor het behoud van de (infra)structuur tot tijden dat de subsidienemer weer voor zich zelf kan zorgen en dan een economisch rendement heeft.
Mmm, dat wordt creatief boekhouden.
Vakbonden: Niet nodig in een normaal bedrijf. Eenieder moet betaald krijgen voor wat hij/zij waard is.
Sure... de topman is ook echt dat geld allemaal waard.
Ontslagvergunning: Afschaffen.
Je mag werknemers niet meer ontslaan? Zeer curieus.
Politieke partijen op religieuze grondslag: Politiek illegaal. Religieus besef is individueel en mag dus geen rol spelen in de (lands)politiek. Allest dicht op Zondag (Christenen) Zaterdag (Joden) Vrijdag (Islamieten) ? IK DENK HET NIET. Gewoon werken en geloven in je eigen tijd. Val MIJ daar niet mee lastig !
Wat is "lastig vallen"?
Religieus onderwijs: AMMENOOITNIET !!
Al weer een GRONDWETSWIJZIGING die er niet door kan komen?
Energie en ruimte: Bouw een dijk op 10 mijl uit de kust. Nieuw land, ruimte voor een echt vliegveld, recreatie, energie uit eb en vloed tweekeer per dag, bescherming tegen hoogwater en een treinverbinding (radiaal) voor de randstad.
We hebben amper 9% van nederland toegewezen voor huisvesting. Er is geen schaarste aan land in dit land: We moeten het gewoon beter verdelen.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Terug naar “Politicologie en Economie”