Jan van de Velde
Moderator
Artikelen: 0

Re: [folding] ik vouw toch wel traag?

voor een Pentium 4 is 76°C over de grens.

In ieder geval alleszins ongezond.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Ruben01

Ik denk dat gewoon dat Folding traag is omdat je pc zeer onstabiel lijkt te zijn.

Gewoon uitvallen, traag opstarten dat heeft niks met Folding te maken maar alles met de status van je computer.

Waarschijnlijk is een format C de beste oplossing voor zo'n probleem zelfs al doe je niet aan folding.

Je kan waarschijnlijk je pc nog wel aanzetten e.d. dus het is de moment voor alle belangrijke bestanden te backuppen denk ik en dan grote kuis houden !
Maharball

Goedemiddag,

Ja, als het op een format aankomt dan doe ik dat maar niet.

Dan laat ik de computer wel crashen, er staat niks bijzonders op.

En als de computer gecrashed is, kan nog altijd formatje :D

Bedankt voor alle hulp,

Maharball
Iacta Alea Est - De teerling is geworpen
Ruben01

En als de computer gecrashed is, kan nog altijd formatje :D
Uhm niet altijd hoor.

Ik heb eens gehad met een oude pc die vaak error gaf enzo zodat je hem op een niet correcte manier moest afzetten of resetten.

Ik wou ook niet formateren en enkele weken later was de hard disk gecrasht, dan kun je niet meer formateren, kun ja aan geen bestanden meer als je wat pech hebt.

Het enige dat je dan kan doen is een nieuwe HD steken.
Jan van de Velde
Moderator

Juist als er niets bijzonders op staat is het een kleine moeite, en in het algemeen niet duurder dan een paar tientjes om de zaak te formatteren en je besturingssysteem opnieuw te installeren. Ik heb het nooit zelf gedaan, maar dat overgelaten aan een handig jongetje verderop uit de straat. Die had dat in twee uur voor elkaar, inclusief het overzetten van een aantal belangrijke bestanden na die zorgvuldig op rommel te hebben gescand. Ik heb het ook eens bij de computerboer laten doen en dat kostte me 30 euro.

Een schijntje vergeleken bij een nieuwe computer en onderwijl een berg ellende.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Ger

Ik maak graag gebruik van Driveimage XML. Zeg maar een gratis alternatief voor Acronis True Image. Het maakt een foto van de betreffende partitie, welke je kan terugzetten als je computer teveel vertraagd, er fouten in het OS zitten, etc. Voordeel is dat daarmee ook meteen alle programma's, updates, drivers, enz. zijn geïnstalleerd. Image aanmaken duurt ongeveer een uur (=bij mijn C-schijf, maar is afhankelijk van de partitie) en terugzetten is nog niet de helft van de tijd.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Ruben01

Ik maak graag gebruik van Driveimage XML. Zeg maar een gratis alternatief voor Acronis True Image. Het maakt een foto van de betreffende partitie, welke je kan terugzetten als je computer teveel vertraagd, er fouten in het OS zitten, etc. Voordeel is dat daarmee ook meteen alle programma's, updates, drivers, enz. zijn geïnstalleerd. Image aanmaken duurt ongeveer een uur (=bij mijn C-schijf, maar is afhankelijk van de partitie) en terugzetten is nog niet de helft van de tijd.
Zo werk ik ook normaal.

Deze methode kan Maharball nu wel niet meer toepassen want wanneer je een image gaat maken van de HD in huidige toestand daar schiet je niks mee op.
Maharball

Hallo,

Net toen ik thuis kwam hing computer ook, het beeldscherm bleef zwart toen ik tegen de muis stootte of op het toetsenbord drukte.

Ik had hem dus gereset, meteen ook het hele folding@home resultaat weg.

Kan ik al voor de 4e keer bij 0/1500 beginnen.

Ik ga de computer binnenkort toch maar eens formateren dan!

Bedankt voor jullie hulp! :D

Groeten,

Maharball
Iacta Alea Est - De teerling is geworpen

Terug naar “IT en informatica”