Het lijkt er behoorlijk veel op.
Het lijkt me echt heel onmogelijk dat het van een kar af is gevallen, omdat het gewoon niet is gebruikt in de buurt van de vindplaats.
kan het nergens anders vandaan komen?
Er staat bij die foto dat het gewoon steenkool is, of zoiets, dus juist geen meteorietnlKenny schreef:Dan zie je 2 rijen foto's, en dan in de linkse rij het 3e plaatje lijkt er ook wel op, maar kan er niet echt uit halen wat het is?
ben niet zo heel goed in engels.
Wilde je 'm verkopen dan? ](*,)En was als het scoria is? dan heeft het verder geen waarde of iets dergelijks?
Scoria is geen lavasteen! Lavasteen is (behalve een totaal onwetenschappelijke commerciele naam waar ik het sch*t van krijg dat men daar tegenwoordig her en der mee uitpakt als zijnde dit iets speciaal) gewoon een stuk steen dat uit uitgevloeide lava is gekomen. Wanneer vloeibare lava uitvloeit uit een vulkaan en stolt, dan krijgt men lavasteen.Het lijkt mij geen heel bijzondere steen, aangezien je het ook gewoon als "Lavasteen" bij het tuincentrum kan kopen.
Om scoria te herkennen bestaan er niet echt testjes-testjes. Het is te herkennen aan zijn malsheid, broosheid, donkere kleur en laag gewicht. Je kan natuurlijk ook altijd een chemische analyse doen, maar ik denk niet dat ge direct een massaspectrometer tot uw beschikking hebt ](*,) .
Ja, daarom dat ik steeds vraag: is hij zwaar ](*,)