Laten we het even gezellig houden? Tot halverwege deze pagina was het nog lekker constructief, nu neigt het de andere kant op te gaan. Niet meer op de man spelen dus, want dan zal ik moeten ingrijpen en dat zou jammer zijn.
@Bobby: wil je zo vriendelijk zijn je berichten netjes te voorzien van hoofdletters waar die horen? Dat maakt het een stuk gemakkelijker te lezen.
maar ik wilde nog reageren op je eerdere post, ik had deze discussie gecrosspost op filosofie godsdienstfilosofie en als laatste pas rechtswetenschappen, maar kwam er dus toen achter dat je niet mocht crossposten waarbij alleen deze in rechtswetenschappen stand hield, de andere twee werden gesloten. maar ik zou graag zien dat het verder zou gaan op filosofie ofwel godsdienstfilosofie... ik weet alleen niet hoe dat werkt met dit oude forum, en of de berichten dan meekunnen plaatsen?
Met behulp van de quote+ knop kun je relevante stukken van deze discussie citeren en in het van toepassing zijnde forum laten terugkomen in je bericht. Zie
je kunt discriminatie niet verdedigen door het te verbieden, het is iets wat elk mens zou moeten hebben, is dat niet het geval, so be it, deal with it, maar ik vind het zo krom om dit te beschermen terwijl iedereen dagelijks discrimineert, onbewust of bewust, het maakt mij geen fluit uit zoals ik al eerder schreef.
Hiermee zeg je nogal wat:
- Wetgeving die iets verbied om daarmee een groep, instantie of individu daarmee rechtszekerheid te geven, is nutteloos want het werkt toch niet.
- Iedereen discrimineert
- Jou maakt het niet uit dat mensen discrimineren
Met geen van deze stellingen ben ik het eens. Ik ben maar wat blij dat het verboden is om in te breken. Dat voorkomt niet dat het gebeurt, maar het vormt wel een fikse drempel voor mensen die het anders misschien wel zouden doen. Bovendien zorgt het ervoor dat inbrekers die gepakt worden, opgesloten worden en dus gedurende die periode niet in herhaling kunnen gaan. Et cetera..
Dat iedereen discrimineert vind ik ook een boude stelling. Een van mijn basisprincipes is om iedereen positief te benaderen totdat zijzelf aanleiding hebben gegeven tot het tegendeel. Heeft me al veel goeds opgelevert. Ik gok zomaar dat ik daarin niet de enige ben.
En dat jou het niet uitmaakt dat mensen discrimineren, dat vind ik nogal stuitend. Ik moet niet meer denken aan de tijd van apartheid.
Buiten dat is het recht om te discrimineren niet hetgeen waarvoor jijzelf het topic bent gestart. Ten eerste zeg je daar zelf
met name artikel 147 en 147a zijn voor mij een grote discriminatie.
Ten tweede gaf je aan dat het je erom ging dat je het onterecht vond dat gelovigen een bijzondere positie verdienden in ons rechtsysteem. Daar lijkt het je de laatste berichten totaal niet meer om te gaan. Kun je aub aangeven wat nu echt de reden is waarom je godsdienstzaken uit de wet wil halen? En kun je aub ook eindelijk aangeven waarom je per se wil kunnen beledigen en bekritiseren niet voldoende is?
ik wil het vergelijken met de doodstraf, hetgeen waar ik persoonlijk geen voorstander van ben. maar dat is hier gekaapt in europa door de schijn van absolute morele waarden te hebben. dat er dus niet eens over gedebatteerd mag worden stelt democratie dus geen fluit voor, als er absolute waardes bestaan waardoor een eventuele meerderheid niet eens zou kunnen discussieren. dit vind ik de kaping van het zogenaamde opper geweten van iedereen. terwijl wij ervan overtuigd zijn dat de doodstraf inhumaan is, is dat zo relatief als de pest, en dus moeten die dingen altijd arbitrair blijven als je een serieuze samenleving wilt zijn, waarom zou je bang voor discussie zijn als je de mensen net zo hoog inschat als jezelf
Waar haal je het vandaan dat er niet over gediscussierd mag worden? Nonsens.