Dat is waar.
Daar is iedereen het denk ik wel mee eens.
Maar dat is niet echt geesteskracht zoals hier bedoelt.
Dat is meer oppeppen.
Plus dat je dan alsnog moet handelen wil het lukken.
Hier bedoelen ze geesteskracht zonder handelen.
Moderators: Michel Uphoff, Jan van de Velde
ik zou zeggen probeer het zelf eens: ik heb serieus gedacht dat ik een lepel kon buigen met mijn gedachten. Ik dacht dat het mogelijk was, ik was nieuwsgierig en onwetend. Tot nu toe is het mij niet gelukt, en ik geloof er niks meer van, maarja dat is een individueel waarde oordeel, mijn onkunde zegt dan ook niets over de mogelijkheid een lepel te kunnen buigen door middel van gedachten.is het experimenteel bewezen dat het universum NIET kan reageren op onze gedachte?
Klopt. Ik ben het er trouwens mee eens dat de psyche behoorlijk krachtig is. Maar er zijn grenzen. Bovenstaande geldt niet voor alle ziekten. Hyperventilatie en hartkloppingen komen vaak voor bij een paniekaanval: iemand merkt dat zijn hart een tikje overslaat (op zich niets abnormaal), denkt dat hij een toeval gaat krijgen, wordt bang, verhoogt daardoor zijn hartslag, ziet de verhoogde hartslag als bewijs dat hij "iets" gaat krijgen, raakt in paniek, begint te hyperventileren, ... Een vicieuze cirkel dus. Maar ik kan mezelf geen kanker aanpraten, om maar iets te noemen (hoewel men vroeger dacht van wel).Mensen die zich bepaalde kwalen aan praten. Hyperventilatie, hartkloppingen etc.
Niet noodzakelijk.Stress heb je aan jezelf te danken.
Nope. De "wet" van Murphy is namelijk geen wet (zoals die van de thermodynamica dan, bijvoorbeeld). Bovendien zijn er nogal wat varianten van in omloop. Ten tweede beschrijft de wet niet hoe de schade kan ontstaan (en dus ook niet hoe je die zelf kan uitlokken).Zou de wet van Murphy (de schade is evenredig aan de waarde die eraan wordt gehecht) hier gewoon volstaan?
Precies!wubs23 schreef:Ik denk dat we het allemaal onderhand wel eens zijn.
Gedachtekracht bestaat, maar slechts in beperkte mate.
Gedachten hebben kracht over jou.
Ziek worden, beter worden, iets wel of niet kunnen doen..
Echter, het is niet de oorzaak. Het helpt!
Een patient die bij een raam ligt met mooi uitzicht, geneest sneller dan een patient met uitzicht op een muur.
Positievere mensen hebben meer kans om te genezen van bepaalde ziekten dan negatieve mensen.
Maar hoe je denkt bepaald bijvoorbeeld niet of je kanker krijgt, of een ferrari.
Ook niet of je wint in de loterij, of dat je dement wordt.
Het kan sommige kansen wel verbeteren, maar niet wegnemen.
Dingen die je normaal alleen kunt verkrijgen door handelen, zou je ook nooit kunnen verkrijgen door alleen maar te denken.
Waarom zou je überhaupt een val van 500 m¹ overwegen? Dat heeft niets meer met positiviteit te maken, maar eerder met een onrealistisch "positivischme" (wat waarschijnlijk vrij negatief afloopt...).MacHans schreef:Precies!![]()
Ik geloof ook wel dat het je kansen kan verbeteren, maar het maakt niet uit hoe hard ik geloof dat ik een val van 500 meter overleef..Het is net zoiets als het placebo effect, mensen krijgen een nep-pil, en hebben vervolgens minder pijn, een lagere temperatuur enz. daarnaast is het placebo effect ook bewezen (ik weet niet precies in hoeverre, maar het heeft zeker effect).
Maar ik vind het onzin om te zeggen dat je ALLES kan bereiken met gedachtenkracht..