zoals al gezegd ik verzin geen formule, maar die formule volgt rechtstreeks uit de randvoorwaarde voor round trip speed=c
zoals al gezegd ik verzin geen formule, maar die formule volgt rechtstreeks uit de randvoorwaarde voor round trip speed=c
dat probeer ik later nog wel eens, maar het gaat mij er nu om om helder te krijgen welke stap er in mijn redenatie niet klopt en waar dus het essentiele verschil zit met jouw gedachtengang.
Even een grapje:HansH schreef: ↑zo 10 apr 2022, 11:33 Meer begrip hoe het zit of een doorbraak. het 2e is leuker, maar het eerste is ook al goed genoeg. (ik heb inmiddels al vele patenten op mijn naam en dat gaat eigenlijk vaak op dezelde manier...niemand je gelooft en dan toch iets neerzetten waarmee je de eerste bent en nog waardevol ook. en soms gaat het ook mis natuurlijk. Dat houdt het spannend) maar nu zitten we offtopic.
net even geprobeerd.
Ja ik ben soms te goed voor de wereld. (grapje) maar even alle gekheid op een stokje: we zijn er nu wel uit denk ik. ik had een vrijheidsgraad teveel aangenomen dus voor alle mogelijke combinaties van vx en vy. Maar het lijkt erop dat xilvo al gezien had dat er maar 1 combinatie aan alle voorwaarden kon voldoen, alleen kon ik zijn afleiding niet volgen en na vragen om meer toelichting kreeg ik die toelichting niet. anders waren we er al sneller uit geweest denk ik. dus het enige punt wat voor mij nu nog open staat is om die afleiding stap voor stap helder te krijgen. en veel geleerd denk ik.OOOVincentOOO schreef: ↑zo 10 apr 2022, 12:25 Even een grapje:
Waarom deel je de informatie als je hoopt op een doorbraak? Krijgt iedereen op WF en Physicsforum dan een aandeel in het patent of minimaal een naamverwijzing?
Mijn plan is zeker niet om met de eer te gaan strijken. maar ik wil wel de complete afleiding snappen met alle tussenstappen. Nu we eruit zijn heeft het niet zoveel zin om een nieuw topic te beginnen op het Physics forum zowizo als er geen probleem is. Ik zal dan wel melden op welke manier we tot die conclusie zijn gekomen.
ik heb die vraag ook hier gesteld.
Iedereen actief in dit topic mag mee naar Stockholm volgend najaarOOOVincentOOO schreef: ↑zo 10 apr 2022, 12:25 Even een grapje:
Waarom deel je de informatie als je hoopt op een doorbraak? Krijgt iedereen op WF en Physicsforum dan een aandeel in het patent of minimaal een naamverwijzing?
maar ik begrijp het denk ik nog steeds niet wat nu feitelijk de definitie van 1 way speed of light voorstelt. is het nu alleen maar een afspraak? natuurlijk is het gedrag van de natuur (inclusief laserstralen) niet afhankelijk van een afspraak. maar hoe zit het dan echt met interferentie als de snelheid naar links of naar rechts geen invloed heeft op bv interferentie? Hoe moet ik me dat voorstellen als het wel een echte snelheid is? of is het niet meer dan een kunstmatig gedefinieerde snelheid die niets te maken heeft met een echte snelheid? of moet ik dan eerst die in de relativiteit duiken?HansH schreef: ↑zo 10 apr 2022, 16:20 ik heb die vraag ook hier gesteld.
https://www.physicsforums.com/threads/c ... st-6620844
het antwoord is dus nee.
maar als ik nu even voor voor Dale op het physics forum speel dan zegt hij hoogstwaarschijnlijk:wnvl1 schreef: ↑zo 10 apr 2022, 21:51 Maar je vraag is wel relevant. Als je een niet Einstein synchronisatie hebt, transformeren ook de Elektrische en magnetische velden en de tijd, dat gaat invloed hebben op de interferentie en dat zou nagerekend moeten worden, denk ik. Net zoals Huyghens ook herbekeken moet worden in een andere synchronisatie. De paper van Anderson geeft enige uitleg over die transformaties. Dat zou wel verdienstelijk zijn om dat uit te werken, lijkt mij. Dat gaat wel kennis van de SRT vergen.