nico
Artikelen: 0

Re: [Boinc] Nieuwe leden boinc@wetenschapsforum

Mij zal je waarschijnlijk niet meer veel zien in BOINC, ik denk toch dat ik mijn pc ook ga laten folden, mijn ps3 is dat nu aardig aan het doen..met een pc'tje erbij zal dat wel vlot gaan

Dus zoals ik het hier ergens had gelezen.. ik ga over naar "de concurrentie" :-D
DePurpereWolf

Tss, Boincen is veel leuker.

En mijn PS3 fold ook, dus dat is het probleem niet. ;)

Niet zo veel meer omdat de ventilator meer en meer herrie maakt. In een pc is dat snel te vervangen, maar in een PS3?

Maar je moet natuurlijk doen wat je zelf leuk vind.
Redmess

Je kan het support-team bellen en vragen wat er mogelijk is. Belangrijk is vooral of het legaal mogelijk is. Je systeem-hardware aanpassen is namelijk doorgaans illegaal.
nico

DePurpereWolf schreef:En mijn PS3 fold ook, dus dat is het probleem niet. ;)

Niet zo veel meer omdat de ventilator meer en meer herrie maakt. In een pc is dat snel te vervangen, maar in een PS3?
Bij mij is het mijn pc die moeilijk doet :-) Of toch m'n cpu's..die worden veel te warm bij hevig gebruik (lees: 80C° bij 75% gebruik) , m'n gpu's hebben daar geen last van, daarom denk ik dat m'n pc het beter gaat doen bij het folden.

Na hoelang is je ps3 moeilijk beginnen doen? Die van mij staat nu een kleine week aan en tot zover nog geen problemen ;)
DePurpereWolf

Bij een PC is het makkelijk om er een grotere koeler op de CPU te zetten. Mijn PC is fluisterstil. Ik heb de ventilator die er bij kwam er afgehaald en er een stillere duurdere op gezet, een wereld van verschil.

Ik heb de PS3 2 jaar en staat niet altijd aan. Hij is gewoon geleidelijk meer en meer geluid gaan maken.

Nou heb ik ook een 2de hands PC op de kop getikt die in vergelijking enorm veel herrie maakt, dus de lat staat laag.

Elke ventilator gaan na verloop van tijd meer geluid maken. De kwaliteit van de lagers bepaalt hoe lang dat duurt. Elke 2 jaar je ventilator vervangen is geen slecht idee. Maar doe dat met de PS3 eens.
nico

Hmmm..Nog nooit aan gedacht om een grotere (betere) cooler op m'n cpu te zetten...dacht eigenlijk dat dit niet ging omwille van standaard formaten ofzo.

Maar heb er net eentje gezien van Zalmar, voor 43 €..Weet jij soms in wat voor prijsklasse je moet kijken voor iets echt degelijk te hebben? (of als je me kan vertellen welke specificaties het meest uitmaken..nog beter)
DePurpereWolf

Dat zal het al 10 keer beter doen als wat je nu hebt. Het ligt er een beetje aan wat voor processor je hebt. De ene is de andere niet, de een verstookt 80 Watt en de andere 130 Watt. Op 100% vermogen.
Redmess

Vergeet niet eerst te kijken hoeveel ruimte je hebt boven de processor. Vooral kleinere torens kunnen nogal krap zijn vanbinnen.

Het is normaal dat je PS3 geleidelijk meer lawaai gaat maken. Als je garantie nog loopt, is het echter wellicht beter eerst customer-support te bellen.
DePurpereWolf

Yep, maar na een jaartje is die garantie dus over, ik heb hem nou voor twee jaar en begin problemen te krijgen. Een pc is makkelijker te fixen dan een ps3.

Het is wel een goed punt om er voor te zorgen dat je genoeg ruimte hebt boven je cpu voor een koeler. Een normale ATX kast moet genoeg ruimte bieden voor meeste koelers. Denk ook aan de socket van de cpu.
nico

Hoogte zou geen probleem mogen zijn, er zit niks boven mijn koeler op wat kabels na (en die kan ik wel herleggen).

Socket enzo past allemaal ook, dus ik ga die cooler wsl binnenkort kopen.
DePurpereWolf

vergeet de thermische pasta niet. Al komt die er vaak bij.

Een cpu ventilator verwisselen is niet moeilijk, maar je moet je wel een beetje voorbereiden. Als je de oude ventilator er af haalt haal je er misschien ook de CPU van de socket af. Dit was mijn probleem, de CPU zat zo stevig op de koeler (dmv de pasta) dat ik flink met een mes kracht moest zetten om het los te wrikken. Als je de CPU van de socket hebt is het natuurlijk belangrijk om je zelf aan de aarde te leggen voor ElectroStaticDischarge (ESD) en probeer geen pinnetje te verbuigen.

Als je het de eerste keer doet is het een beetje eng, maar zolang je weet wat je doet is er geen probleem.
nico

Erafhalen zal geen probleem zijn, er zit nog een soort beschermlaag tussen socket en koeler, dus die kan ik onmogelijk lostrekken. Termische pasta heb ik thuis nog liggen, onlangs pas nieuwe aangebracht.

Het is mijn job dagelijks pc's te herstellen, maar die koeler (voor intel chips op zijn minsts) erop zetten vind ik toch het lastigste van gans de handel...Ik vind het zelfs zo vervelend dat ik (on)bewust de aankoop van een nieuwe koeler uitstel :-)
DePurpereWolf

Wat ik probeer te zeggen is: lees de instructies voordat je begint. Het is eigenlijk heel makkelijk.
Redmess

Met een nieuwe pc is dat inderdaad makkelijk. De complicaties komen doorgaans met oude kasten die in geen tijden open zijn gemaakt.
Korot

En na deze discussie over het vervangen van een ventilator gaan we terug on-topic met een nieuwe BOINCer. ;)

nr. 70:

Afbeelding

Groet,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showforum=59

Terug naar “IT en informatica”