Lapzwans
Artikelen: 0

Re: Muziektopic

Hebben jullie dat ook, dat YouTube-comments jullie doen twijfelen aan het beschavingsniveau dat de mensheid bereikt heeft?
Jazeker. Telkens ben ik weer verbijsterd.
Afbeelding

:D
ferry

:D
benb

*verwijst naar Doctorandus P en zwijgt verder...*
nothing will change without a rebel
ypsilon

Wat van doctorandus P. ?
Lala

PS: Hello Voyager (Evangelista) heb ik inmiddels ook al een tijdje binnen, en die blies me toch ook even weg, waarvoor nogmaals dank aan Lala :D
Anytime dude...Heb je haar vorige werkje ook? (Carla Bozulich - Evangelista (ja, zo heet het album), 2006 Constellation records) Erg magnifiek :P

Fijnste recente aanwinst: Moriarty - Gee whiz, but this is a lonesome town. http://www.last.fm/music/Moriarty/+videos/+1-zhBtgSvzrE0

http://www.last.fm/music/Moriarty
Appareo decet nihil munditia?
ypsilon

Anytime dude...Heb je haar vorige werkje ook? (Carla Bozulich - Evangelista (ja, zo heet het album), 2006 Constellation records) Erg magnifiek :D
Helaas niet. Binnenkort staat de drumster van Carla Bozulich wel in Gent met haar project Gambletron :P
Ensiferum

Momenteel ben ik Anathema en andere doom bands (Katatonia, Paradise Lost) aan het verkennen. De klassiekers van mijn playlist komen natuurlijk ook vaak weer terug, maar om die allemaal hier op te smijten zal wat veel van spam weg hebben.

Suggesties worden altijd geapprecieerd. Zelf kan ik de groep waar ik mijn nick van heb gehaald aanraden. In datzelfde genre (folk-viking metal) vind ik Bathory, Einherjer, Equilibrium en Finntroll ook wel te pruimen. Verder raad ik Agalloch aan als zowat de beste groep van dit moment. Er is nog meer, maar ik houd me liever aan het motto "The less that is spoken, the more that is heard" (komt ook van een goed liedje).
ypsilon

Ensiferum schreef:Momenteel ben ik Anathema en andere doom bands (Katatonia, Paradise Lost) aan het verkennen. De klassiekers van mijn playlist komen natuurlijk ook vaak weer terug, maar om die allemaal hier op te smijten zal wat veel van spam weg hebben.

Suggesties worden altijd geapprecieerd. Zelf kan ik de groep waar ik mijn nick van heb gehaald aanraden. In datzelfde genre (folk-viking metal) vind ik Bathory, Einherjer, Equilibrium en Finntroll ook wel te pruimen. Verder raad ik Agalloch aan als zowat de beste groep van dit moment. Er is nog meer, maar ik houd me liever aan het motto "The less that is spoken, the more that is heard" (komt ook van een goed liedje).
Van doom: ken je My dying bride?

Folk-metal: Korpiklaani werd door Ger al genoemd. Wintersun is de nieuwe band van de ex-gitarist (?) van Ensiferum.

Heb zelf ook een aantal nieuwe plaatjes erbij (nieuw als in "ik had ze nog niet"):

Daft Punk: Homework; Discovery; Human after all (die moest ik echt hebben)

Bon Iver: For Emma, forever ago

Telepathe: Dancemother (David Andrew Sitek van TV on the Radio zat aan de knoppen, gokje dat me goed bevallen is)

Hooverphonic: The president of the LSD golfclub

dEUS: In a bar, under the sea (laat je niets wijsmaken, dit is hun beste plaat)

Nick Cave & the Bad Seeds: Tender Prey (een klassieker die niet in mijn collectie mocht ontbreken)

Edit: Oh ja, en "Me and Armani" van Emiliana Torrini (die Italiaans-IJslandse schone van het hyperaanstekelijke "Jungle Drum")
jhnbk

Daft Punk: Homework; Discovery; Human after all (die moest ik echt hebben)
IK heb ze allemaal. Daft Punk = goddelijk.
Edit: Oh ja, en "Me and Armani" van Emiliana Torrini (die Italiaans-IJslandse schone van het hyperaanstekelijke "Jungle Drum")
Echt schitterend nummer!
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
ypsilon

Echt schitterend nummer!
Sommige mensen bekijken je echter nogal meewarig als je dat luidop durft te zeggen. Zij dwalen, dat spreekt.
Griertens

Ik vind het ergste nog dat de gehele punkscene overhoop ligt. De meeste jongeren luisteren naar Blink 182, Sum 41, Good Charlotte, The Offspring en zoveel meer en denken dat het punk is. :D Vraag je naar de Misfits, Ramones, Exploited of de Sex Pistols dan weet niemand waar je het over hebt, over Minor Threat of Black Flag nog maar niet te spreken. Men kijkt tegenwoordig alleen nog maar hoeveel tattoo's en hoe groot de hanenkam van de zanger is, om te beoordelen of het punk is. Te beschamend voor woorden 8-)

vergis u ni makker ikzelf ben drummer en luister naar zowat alle muziek maar poppunk is zowat het genre waar ik zelf het meest naar luister. ge vergist u in veel jongeren .ik bekijk bv. blink 182.enzo. helemaal niet als PUNK. echte oude punk is iets heel anders en dat beseffen de meeste jongeren ook ... desondanks is deze muziek toch rechtstreeks ontstaan uit punk. Dat maakt het geen punk... vroeger noemde ik deze muziek punkrock omdat dat in die scene de gewoonte is maar door de verwarring beginnen de meeste jongeren toch te spreken van poppunk wat dat is het uiteindelijk .... Daar bovenop ben ik het neerkijken op poppunk kotsbeu ookal heb ik veel rspect voor de echt punkscene van vroeger je moet niet doen alsof die muziek hoogwaardiger was als de poppunk die nu gemaakt wordt . Sterker zelf de poppunk die nu gemaakt wordt is in alle muzikale opzichten gecompliceerder(maar toch nog simpel) dan de goeie oude punk
anusthesist

Ach, goede muziek is gewoon goede muziek, hoe je het beestje wilt noemen is triviaal.

Wat ik de beste punkplaat ooit vind is The Stranglers - No More Heroes, maar menigeen zal zeggen

dat dit geen punk is waarschijnlijk.

Zelf luister ik met name prog-rock/metal (ook weer zo'n afgrijselijke naam);

- Porcupine Tree

- Tool

- Pain of Salvation

- The Mars Volta

Maar ook het oudere spul;

- Pink Floyd

- Alan Parsons Project

- Yes

- Genesis (met Peter Gabriel)
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.
ypsilon

vergis u ni makker ikzelf ben drummer en luister naar zowat alle muziek maar poppunk is zowat het genre waar ik zelf het meest naar luister. ge vergist u in veel jongeren .ik bekijk bv. blink 182.enzo. helemaal niet als PUNK. echte oude punk is iets heel anders en dat beseffen de meeste jongeren ook ... desondanks is deze muziek toch rechtstreeks ontstaan uit punk. Dat maakt het geen punk... vroeger noemde ik deze muziek punkrock omdat dat in die scene de gewoonte is maar door de verwarring beginnen de meeste jongeren toch te spreken van poppunk wat dat is het uiteindelijk .... Daar bovenop ben ik het neerkijken op poppunk kotsbeu ookal heb ik veel rspect voor de echt punkscene van vroeger je moet niet doen alsof die muziek hoogwaardiger was als de poppunk die nu gemaakt wordt . Sterker zelf de poppunk die nu gemaakt wordt is in alle muzikale opzichten gecompliceerder(maar toch nog simpel) dan de goeie oude punk
Over smaak valt niet te twisten ongetwijfeld, maar ik heb het ook niet zo op poppunk (wat niet wil zeggen dat ik erop neerkijk, ik hou er gewoon niet van). Het klinkt me allemaal te hitgevoelig. Natuurlijk, de Sex Pistols waren ook gefabriceerd, maar die waren rauw, vuil en relevant. Dat is in de poppunk weg, naar mijn gevoel.
Wat ik de beste punkplaat ooit vind is The Stranglers - No More Heroes, maar menigeen zal zeggen dat dit geen punk is waarschijnlijk.
Zij dwalen, dat spreekt.
anusthesist schreef:- Tool

- The Mars Volta

- Pink Floyd

- Yes

- Genesis (met Peter Gabriel)
Pretentieuze selectie, zouden sommige critici zeggen 8-) Ik hou er wel van.
Ensiferum

My Dying Bride hebben wel enkele goede nummers. Ik denk vooral aan Thy Raven Wings, dat voor mij tot het summum van doom behoort. Black God, To Remain Tombless en Sear Me MCMXCIII behoren ook tot de betere.

Korpiklaani vond ik niet zo goed. Wintersun wel, ik wacht (nog steeds) op hun nieuwe album.

Ik heb me Black Vanity van Cemetary, The Eye of Every Storm van Neurosis, Epicus Doomicus Metallicus (afschuwelijke titel, maar een goed album) van Candlemass en The Fire in our Throats Will Beckon the Thaw van Pelican aangeschaft, naast nog wel enkele anderen die nog beluisterd moeten worden (Inborn Suffering, Daylight Dies, heel wat van Paradise Lost en My Dying Bride).

Naast al die metal kunnen oldies me zeker plezieren: Neil Young, Beach Boys, Pink Floyd, Beatles, Queen, The Who, CCR, David Bowie, King Crimson, Kinks... Het heeft wel iets om Cortez the Killer gevolgd te laten worden door Don't Fall Asleep (Horror Part 2) van Swallow the Sun.

Punk kan ik ook soms smaken: Sex Pistols, enkele van Green Day, The Clash, het enige liedje dat ik en waarschijnlijk iedereen zal kennen van Die Toten Hosen...

Ik raad iedereen Anathema aan. Het zou me sterk verbazen mocht er een betere doom rock groep zijn op dit moment (of ooit, om maar te zeggen...). Hun oude albums bevatten nog grunts en hebben een meer metaligere inslag, maar vanaf Eternity gaat het wat rustiger. Persoonlijke favoriet is A Fine Day to Exit, omdat ik daar amper een minder nummer op kan bespeuren.
ypsilon

Allemaal metalnamen waar ik nog noooooit van gehoord heb 8-) Ik zal een dezer eens naar Anathema kijken.

Terug naar “Sciencetalk café”