Alle problemen (behalve de "undefined citations", daar ben ik nog niet uit) waren blijkbaar het gevolg van het feit dat ik er direct ben opgesprongen. Alles staat proper uitgelegd in de handleiding voor apacite... Ik plaats het hier maar even, het kan maar eens van pas komen:
jhnbk schreef:"Opgelost"
Foutmelding: ! LaTeX Error: Command \BCBL already defined.
Ik ben weer in de latex files gedoken en heb gewoon bij al de commando's die de error gaven van \newcommand een \renewcommand gemaakt in dutch.apc
Geeft geen foutmeldingen meer maar deze diehard oplossing lijkt mij ook niet echt een juiste te zijn :eusa_whistle:
Voor zover ik begrepen heb uit de handleiding, is dit een bug. Apacite biedt een aantal mogelijkheden voor aanpassing van interpunctie, en dit is er eentje van:
\BCBL Comma before the last author (for 3 or more authors) in a citation and in the reference
section, as in (Gill, Murray, & Wright, 1981) or Gill, P. E., Murray, W., & Wright, M. H.
(1981). Default is ,. The APA manual requires it, which is standard U.S. usage, but
other styles, particularly European, such as British English, leave out this comma. Again,
in such a case, you would redefine this comma to be the empty string.
Die aanpassing zou je zelf kunnen doorvoeren door \renewcommand{\BCBL} te gebruiken. Door babel te laden, zou dat automatisch moeten gebeuren, maar dutch.apc bevat inderdaad \newcommand i.p.v. \renewcommand. Als ik de handleiding goed begrepen heb, is jouw "die-hard" oplossing dus gewoon dé oplossing.
Nog een vraagje: weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat in de referentielijst een ampersand gebruikt wordt i.p.v. "and"?
In de manual:
\BBAA Last and between authors in a citation between parentheses and in the reference list, as
in (Mooijaart & Bentler, 1986) or Mooijaart, A., & Bentler, P. M. (1986).. Default is
\&.
\BBAB Last and between authors in a citation in text, as in Mooijaart and Bentler (1986).
Default is and.
Dus: \renewcommand{\BBAA}{\&} en \renewcommand{\BBAB}{\&} zouden dit moeten oplossen (nog niet getest).
Ik ga het morgen nog eens proberen... Is er een manier om met die pakketten de eerste keer de volledige lijst auteurs weer te geven, en de tweede keer alleen de eerste naam?
En daar heb ik natbib dus niet voor nodig, deze opties zijn ingebouwd in apacite:
<table cellpadding="0" cellspacing ="0" border="0" class="bbc">[tr][td]apacite[/td][td]natbib[/td][/tr][tr][td] \cite [/td][td] \citep [/td][/tr][tr][td] \citeA [/td][td] \citet [/td][/tr][tr][td] \fullcite [/td][td] \citep* [/td][/tr][tr][td] \fullciteA [/td][td] \citet* [/td][/tr]</table>