Hoewel ik nu in Texworks kan werken, mis ik net als eerdere posters toch wel het gemak en de ervaring met Word. Ik heb even na zitten denken en zitten puzzelen, en heb toen een macro geschreven die ik Latex noemde. Deze vervangt voor een twintigtal veel gebruikte symbolen (\alfa, \pi, \int) in een honderdste seconde de in Latex gebruikte codes (zonder $ en zonder [te x] maar beginnende met \) door het betreffende symbool in Word. Voordeel is dat alle symbolen gewoon gezien worden als karakters en dus gezocht kunnen worden.
In het gebruik is de macro zo snel dat na het intikken van een tex-code direct met Alt-f8 enter het juiste symbool verschijnt. Ik ben een leek op macro-gebied maar ik heb met record een ruwe macro opgenomen en deze in de Visual-basic editor de troep eruit gehaald. Wie geinteresseerd is in mijn macro, geef even een gil.
Een aantal andere aanpassingen betreffen het gebruik van de TAB toets. Deze gebruik ik om te voorkomen dat in formules horizontale verschuivingen optreden. Bijvoorbeeld
\(\int^1_0f(x)dx\)
schrijf ik als
tab 1
tab \int tab f(x)dx
tab 0
dat werkt voor mij prima. Als laatste pas ik de groottes van de karakters aan al naar wens.