Adpruys schreef:Peter Pan suggereert dat André Rieu 's doelstelling is veel geld te verdienen. Niet dat ik daar op tegen zou zijn of dit een laag motief zou vinden maar bij hem is dit helemaal niet het geval voor zover ik weet. Hij heeft al 15 jaar veel succes maar is desondanks diverse malen bijna failliet gegaan omdat hij elke keer al zijn geld en meer inzet om nog mooiere, duurdere shows te maken. Er hoeft maar iets verkeerd te gaan en het doek valt. Commercieel is dan ook geen treffende karakterisering van zijn manier van muziek maken. Het plezier en de gedrevenheid straalt er bovendien vanaf als je naar al die mensen kijkt.
Zonder dat je het zelf beseft geeft je een karakterisering van de zakenman die het alleen om de business gaat.
Kenmerkend voor dat soort personen is juist dat ze blind in hun ideeën geloven, en niet naar anderen luisteren en alles inzetten. Je wordt ook niet zo'n grote zakenman als je niet alles inzet. Kijk maar eens naar andere grote zakenmannen
b.v. Hennie van der Most die de kerncentrale Kalkar overkocht om er een attractie van te maken:
"20,000 houses with a value of 200,000 Euro each could have been build out of the circumference of the investments.
The total complex has a surface of 55 hectare. This corresponds with 80 soccer fields.
There are so many wires processed in the entire complex that these could embrace the entire globe twice.
There has been so much concrete processed in this complex, that one could construct a highway from Amsterdam to Maastricht.
4 milliard Euro have been invested".
of neem John de Moll met al zijn gewaagde experimentjes,
of een oom van me. Zijn halve leven straatarm (telkens failliet), nu de eigenaar van 5 fabrieken. (Zo dom als een schop overigens; dat geldt ook voor Hennie van der Most).
Voor Rieu komt zijn conservatoriumkennis goed van pas. (Ik neem aan dat hij op het conservatorium gezeten heeft).
Ik weet overigens niet of er over smaak te twisten valt.
Inderdaad, over smaak valt niet te twisten. Rieu is pulp.