Ranraw
Artikelen: 0

Re: Mekka verdeelt de wereld

Zowel in de richting Noord-Zuid als (en nog veel meer) in de richting Oost-West ligt Mekka helemaal niet op (het snijpunt van) de Guldensnede.

Ik begrijp overigens ook helemaal niet die obsessie om verschijnselen te koppelen aan getallen (in het decimale stelsel). Wat wil men hiermee eigenlijk beweren? Een soort bovennatuurlijke magie? > Bijgelovige onzin

De aarde is (nagenoeg) rond en het Guldensnede-vierkant kan men op ontelbare plekken op aarde plaatsen.
Kliche

Het een voorbeeld ja. als je de waarde van dit soort kleine manipulaties niet inziet om mensen op hun juiste plek te krijgen. een studietest kan toch zeker van doorslaggevende waarde zijn. en het gaat niet zozeer over geld, maar over de 'huidige verdeling van geld op wereldniveau', als je daar tevreden mee bent, krijg je een beetje macht, als je daar niet tevreden mee bent, kom je op een plek waar je er niets aan kan doen.
Deze moet je even uitleggen.

Waarom zou de elite iemand die fundamenteel tegen hen is (de leraar) een positie laten bekleden die meer invloed heeft op de volgende generatie dan wie dan ook?
Uci

beste truth,

het is algemeen bekend dat mekka het absolute middelpunt van de aarde is.

Je kan dit wetenschappelijk bewijzen door het meten van het magnetische veld dat tussen de noord en zuidpool ligt.

Mekka is het absolute 0 punt
317070

Uci schreef: di 20 aug 2013, 18:09Je kan dit wetenschappelijk bewijzen door het meten van het magnetische veld dat tussen de noord en zuidpool ligt.

Mekka is het absolute 0 punt
Onzin, het magnetische veld loopt gewoon door in Saudi Arabië, Mekka of niet.

Afbeelding
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-
Bartjes

Het hangt allemaal af van de definitie van 'middelpunt'. Volgens de gebruikelijke definitie ligt het middelpunt in de aarde (in het midden). Geen enkel punt op het aardoppervlak vormt dan het middelpunt van de aarde.

Best mogelijk dat men alternatieve definities in elkaar kan sleutelen zodanig dat Mekka (of welke willekeurige andere plaats dan ook) volgens die definitie het middelpunt van de aarde vormt. Maar wat heb je daaraan?
Marko

Bartjes schreef: wo 21 aug 2013, 15:08
Best mogelijk dat men alternatieve definities in elkaar kan sleutelen zodanig dat Mekka (of welke willekeurige andere plaats dan ook) volgens die definitie het middelpunt van de aarde vormt. Maar wat heb je daaraan?

Niks.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum
Bartjes

Marko schreef: wo 21 aug 2013, 15:10
Niks.

Dat denk ik ook, maar ik ben benieuwd hoe Uci zijn/haar standpunt beargumenteert.
Uci

magnetic equilibrum zone hebben jullie daar wel is van gehoord

ik heb er een filmpje bij :

http://www.youtube.com/watch?v=FzhgIQiA4x4

ik pretendeer er verder niks mee dat is de topicstarter truth

ik zeg alleen dat het wel wetenschappelijk te bewijzen is

i
klazon
Pluimdrager

Ik heb de moeite genomen om dat filmpje helemaal te bekijken en beluisteren. Een mooi staaltje inlegkunde, maar het bewijst helemaal niks. Bovendien werd er niks gezegd over het aardmagnetisch veld. Dus wat wil je nou eigenlijk beweren?
Uci

Dat je met een kompas in mekka zal moeten rondlopen om te begrijpen wat ik zeg.
Bartjes

http://www.youtube.c...h?v=RrzGT6YV5XM

Zie hierboven het echte gulden middelpunt van de aarde.

Overigens kan men zo nog honderden andere "middelpunten van de aarde" vinden door van andere bijzondere verhoudingen uit te gaan.
Uci

ik ga uit van magnetisch veld bart
Bartjes

Uci schreef: do 22 aug 2013, 18:27
ik ga uit van magnetisch veld bart

Juist over het magnetische veld heeft het filmpje weinig zinnigs te melden, zodat je met een betere bron zal moeten komen.
Uci

ik weet dat een japanner dit ooit heeft onderzocht in verband met de bron van zam zam water in mekkah

Dr. Masaru Emoto heeft er een studie na gedaan en de uitkomsten mocht je er niet bekend mee zijn spreken voor zich
Bartjes

Je kan voor elke plek op aarde wel redenen vinden waarom die speciaal is, zeker wanneer je een flinke foutenmarge in de plaatsbepaling toelaatbaar acht. Daarom is deze manier om de bijzonderheid van Mekka aan te tonen tot mislukken gedoemd.

Bedoel je dit?

http://www.discoveringislam.org/islamic_miracles_today.htm

Terug naar “Sciencetalk café”