Rocky
Artikelen: 0

Re: Neil armstrong maanlanding nep!

Tonno schreef:Wanneer plannen ze voor de tweede maanlanding in? En waarom duurt het zo lang?

Tweede keer moet toch gemakkelijker en sneller gaan, of niet?
'We' zijn in feite al 6 keer op de maan geweest met de apollovluchten, Apollo 17 was de laatste. De bedoeling was eerst om tot Apollo 20 door te gaan, maar te hoge kosten en te weinig mediabelangstelling hielden dit tegen.
"En toch draait ze."

- Galileo Galilei -
hapsnurker

Nou, jongens, well done!

De leraar wordt ontslagen, dus volgend jaar heb ik hopelijk iets beters

die het niet wil ontkrachten

groetjess
Rocky

hapsnurker schreef:Nou, jongens, well done!

De leraar wordt ontslagen, dus volgend jaar heb ik hopelijk iets beters

die het niet wil ontkrachten

groetjess
;)
"En toch draait ze."

- Galileo Galilei -
persie61

Denk er wel aan, Amerika zat in de koude oorlog en probeerde rusland af te troeven.

Het is ook wel heel erg verdacht dat de voorbereidingen daar zo snel gingen,

normaal duurt het hele proces jaren.
klazon
Pluimdrager

Het is ook wel heel erg verdacht dat de voorbereidingen daar zo snel gingen,
De meeste voorbereidingen waren allang gedaan. Alle rekensommen en ontwerpen lagen al klaar, ze moesten alleen nog wachten op groen licht voor de uitvoering.

Wat probeer je trouwens te zeggen met deze opmerkingen?
Imengine

Leuke comic over de moon hoax

Moon Hoax
resetmind

Aarde is er later ingeplakt. Dit is het origineel
Hoe? Die foto waarop u reageert komt toch van nasa?!

http:// history. nasa. gov /alsj / FlagEarth.jpg

Ik heb de argumenten en tegenargumenten gelezen, ik vind beide theorieën zowel het bevestigen als het ontkennen van maanlanding wetenschappelijk! Ik ka moeilijk zien welke de meeste kans maakt, dus ik blijf agnost in wat dit betreft.
Jan van de Velde
Moderator

resetmind schreef:Hoe? Die foto waarop u reageert komt toch van nasa?!

http:// history. nasa. gov /alsj / FlagEarth.jpg
Ja, en tóch is hij nep. Die foto heeft vast niet als ondertitel "de aarde gezien vanaf de maan" in een wetenschappelijke publicatie van NASA. Maar wel een schitterend plaatje zo, geef toe. ](*,)

Overigens, dat stukje aarde hadden we er ieder geval niet in kunnen plakken als we nooit in de ruimte zouden zijn geweest.
Ik heb de argumenten en tegenargumenten gelezen, ik vind beide theorieën zowel het bevestigen als het ontkennen van maanlanding wetenschappelijk! Ik ka moeilijk zien welke de meeste kans maakt, dus ik blijf agnost in wat dit betreft.
Ook al eens hier gekeken?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
kitcar

Ik vind onderstaande reportage een van de meest complete over de hele maanlanding-conspiracy discussie.

Alle vragen van deze forumdiscussie komen hier aan bod en nog veel meer.

http://www.youtube.com/watch?feature=playe...p;v=NX-laeKljTo

Het is op zn minst interessant om in elk geval eens na te denken over de diverse onmogelijk lijkende danwel zeer uitdagende technisch realiseerbare aspecten die bij de maanlanding (en vertrek) om de hoek kwamen kijken.

Daarnaast roepen de antwoorden van de astronauten en politiek interessante punten van discussie op

De discussie "wel of niet wetenschappelijk" wordt va ca 54min. besproken

Ik kwam op deze film naar onderzoek van de van Allen belts (http://en.wikipedia.org/wiki/Van_Allen_radiation_belt)

en eerdere discussie of het daadwerkelijk mogelijk was om het hele gebeuren van airco's (koeling en verwarming van astronauten en de module was zeer belangrijk met temperaturen van -100 C en +120 C) en besturing in 1969 op de meevervoerde accu's te laten draaien zoals wordt beweerd.

Eveneens het landen en opstijgen (zonder atmosfeer) tot 110km hoogte en daar mach6 bereiken en netjes aanhaken bij het dokkingstation zijn op zn minst opmerkelijk stukje vakwerk te noemen voor die tijd....

http://www.youtube.com/watch?feature=playe...p;v=NX-laeKljTo
klazon
Pluimdrager

Eveneens het landen en opstijgen (zonder atmosfeer) tot 110km hoogte en daar mach6 bereiken en netjes aanhaken bij het dokkingstation zijn op zn minst opmerkelijk stukje vakwerk te noemen voor die tijd....
De afwezigheid van een atmosfeer maakt het juist gemakkelijker. Geen luchtwrijving, en mede geholpen door de veel lagere zwaartekracht wordt het "tamelijk" makkelijk om op te stijgen.

Ik zeg "tamelijk" omdat ik het ze niet na zal doen, maar ja, er zijn wel meer dingen die ik niet na kan doen en die toch mogelijk blijken.
Ericw

NASA heeft afgelopen week een aantal nieuwe foto's van de Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) vrijgegeven.

Landingsplaats Apollo 11

Landingsplaats Apollo 12

Maar ongetwijfeld zijn er aanwijzingen te vinden dat de LRO niet rond de maan draait maar om een studio in de Nevada woestijn...

Terug naar “Sciencetalk café”