Moderator: Rhiannon
Integendeel, in de Koran staat duidelijk dat wie een Katholiek of een Jood is dat hij niet verplicht is zich tot de islam te bekeren, iedereen en zijn eigen godsdienst. De Katholieken en de Joden hebben ook profeten, zij worden allemaal in de Koran vermeld en zij zijn ook allemaal heilig, zoals profeet Mohammed, daarom dat zij niet verplicht zijn zich te bekeren tot de islam. Er zijn natuurlijk domme mensen die de Koran verkeerd interpreten en zo ook moordaanslagen plegen, nergens in de Koran staat dat je onschuldige mensen moet doden. Bij de meeste mensen blijven alleen de slechte kanten (aanslagen) van de islam in hun acherhoofd hangen, maar ze weten niet wat de goede kanten van de islam zijn. Het is niet dat er 1% van de moslims zijn die de Koran verkeerd interpreteren dat zij ook allemaal zo zijn.De strategie van de Islam is in dat opzicht duidelijk. Een ieder moet er aan geloven of men wil of niet.
Kan het geloof Allah er niet met het woord op zich worden ingeramd, dan maar met moord en terrorisme. Het geloof in Allah gaat kennelijk boven alle normen en waarden van de wereldgemeenschap en vooral de rechten van de mens.
Het wachten is slecht op het werkelijke gezicht van de Islam.
Wellicht zijn de vele aanslagen in de wereld een voorbode van wat ons nog te wachten staat!?
Was hij niet competent genoeg om ons zo te schapen dat wij sowieso in hem zouden geloven? (Aangezien hij dat zo graag schijnt te willen?)
Ach zo, maar natuurlijk.
Maar God was toch de schepper van alles? Waarom heeft hij de duivel geschapen dan, als die zijn doel zo in de weg staat?
Okee, dus als ik het goed begrijp heeft God de mensheid gemaakt, wil hij graag dat we A doen, maar hij kon in al zijn almacht niet voorkomen dat sommigen van ons B zouden doen? En ik B doe, wat in de eerste plaats een keuze is die ik heb door zijn falen, dan word ik daarvoor gestraf? Met andere woorden hij geeft me een vrije wil, maar ik word wel geacht met die 'vrije' wil de keuzes te maken die hij prefereert?
Nog een andere vraag, want ik heb het idee dat de noodzaak van dat geloven in God nogal uit proporties wordt getrokken. Stel, we gaan er vanuit dat God inderdaad bestaat en hij alles gemaakt heeft. Miljarden sterrenstelsels met in ieder daarvan miljarden sterren, maar ontelbaar veel planeten. En dan zou God het écht iets interesseren of een paar schepsels die nog aan het begin van hun ontwikkeling staan, op een één of ander miezerig planeetje in een verre uithoek van een enorm sterrenstelsel, in hem geloven?
De Satan weigerde omdat hij van vuur was geschapen en Adam van klei, de Satan had toen een zeer hoog functie.Soera 2
30. En toen uw Heer tot de engelen zeide: "Ik wil een stedehouder op aarde plaatsen," zeiden zij: "Wilt Gij er iemand plaatsen die er onheil zal stichten en bloed zal vergieten, terwijl wij U verheerlijken met de lof die U toekomt en Uw Heiligheid prijzen," antwoordde Hij: "Ik weet wat gij niet weet."
31. En Hij leerde Adam al de namen. Dan plaatste Hij (de voorwerpen dezer) namen voor de engelen en zeide: "Noemt Mij hun namen, indien gij in uw recht staat."
32. Zij zeiden: "Heilig zijt Gij. Wij bezitten geen kennis, buiten hetgeen Gij ons hebt geleerd; waarlijk, Gij zijt de Alwetende, de Alwijze.
33. Hij zeide: "O, Adam, zeg hun de namen van deze dingen", en toen hij de namen had genoemd, zeide Hij: "Zeide Ik u niet: Waarlijk Ik ken de geheimen der hemelen en der aarde en Ik weet, wat gij onthult en wat gij verbergt?"
34. En toen Wij tot de engelen zeiden: "Onderwerpt u aan Adam", onderwierpen zich allen, behalve Iblies (Satan). Hij weigerde, hij was hoogmoedig. Hij behoorde tot de ongelovigen.
35. En Wij zeiden: "O Adam, verblijf gij met uw gade in de tuin en eet overvloedig, waar gij ook wilt, doch nader deze boom niet, anders zult gij tot de zondaren behoren."
36. Doch door middel van de boom verleidde Satan hen beiden en dreef hen uit de staat waarin zij zich bevonden. En Wij zeiden: "Gaat heen - gij zijt elkander vijandig. Er zal op aarde een tijdelijke woonplaats en levensonderhoud voor u zijn."
37. Toen leerde Adam enkele woorden van zijn Heer. Zo schonk Hij hem vergiffenis; gewis Hij is Berouwaanvaardend, Genadevol.
38. Wij zeiden: "Gaat allen weg van hier. En, indien er leiding van Mij tot u komt, zullen zij, die Mijn leiding volgen, vrees noch droefheid kennen.
39. Doch zij, die niet geloven en Onze tekenen verloochenen, zullen de bewoners van het Vuur zijn; zij zullen daarin verblijven.
Dus je bedoelt dat de teksten van de Koran die daar staan, verzonnen zijn. Thuis hebben we een Arabische versie van de Koran en zo te zien is de vertalling dezelfde. De Koran is ongeveer 1300 jaar oud en je weet dat de mensen van toen weinig kennis hadden van de natuur als je met die mensen begint te praten over atomen, elektronen, chromosomen, de werking van het lichaam,... gaan zij jouw geloven? Ik denk dat ze jouw voor de gek gaan houden, daarom moest alles verstaanbaar voor hen zijn om in God te geloven en daarom staan er ook geen verklaringen voor sommige fenomenen omdat die zelfs nu moeilijk zijn te begrijpen.In mijn voorbereidingen voor mijn vorige post had ik willen zetten dat je me waarschijnlijk toch niet zou willen geloven dat deze tekst die jij zo hoog schijnt te schatten bijelkaar geknipt en geplakt is om mensen voor de gek te houden.
Sorry, van dit antwoord snap ik helemaal nietslili schreef:De Satan weigerde omdat hij van vuur was geschapen en Adam van klei, de Satan had toen een zeer hoog functie.Soera 2Was hij niet competent genoeg om ons zo te schapen dat wij sowieso in hem zouden geloven? (Aangezien hij dat zo graag schijnt te willen?)
Ach zo, maar natuurlijk.
Maar God was toch de schepper van alles? Waarom heeft hij de duivel geschapen dan, als die zijn doel zo in de weg staat?
Okee, dus als ik het goed begrijp heeft God de mensheid gemaakt, wil hij graag dat we A doen, maar hij kon in al zijn almacht niet voorkomen dat sommigen van ons B zouden doen? En ik B doe, wat in de eerste plaats een keuze is die ik heb door zijn falen, dan word ik daarvoor gestraf? Met andere woorden hij geeft me een vrije wil, maar ik word wel geacht met die 'vrije' wil de keuzes te maken die hij prefereert?
Nog een andere vraag, want ik heb het idee dat de noodzaak van dat geloven in God nogal uit proporties wordt getrokken. Stel, we gaan er vanuit dat God inderdaad bestaat en hij alles gemaakt heeft. Miljarden sterrenstelsels met in ieder daarvan miljarden sterren, maar ontelbaar veel planeten. En dan zou God het écht iets interesseren of een paar schepsels die nog aan het begin van hun ontwikkeling staan, op een één of ander miezerig planeetje in een verre uithoek van een enorm sterrenstelsel, in hem geloven?
30. En toen uw Heer tot de engelen zeide: "Ik wil een stedehouder op aarde plaatsen," zeiden zij: "Wilt Gij er iemand plaatsen die er onheil zal stichten en bloed zal vergieten, terwijl wij U verheerlijken met de lof die U toekomt en Uw Heiligheid prijzen," antwoordde Hij: "Ik weet wat gij niet weet."
31. En Hij leerde Adam al de namen. Dan plaatste Hij (de voorwerpen dezer) namen voor de engelen en zeide: "Noemt Mij hun namen, indien gij in uw recht staat."
32. Zij zeiden: "Heilig zijt Gij. Wij bezitten geen kennis, buiten hetgeen Gij ons hebt geleerd; waarlijk, Gij zijt de Alwetende, de Alwijze.
33. Hij zeide: "O, Adam, zeg hun de namen van deze dingen", en toen hij de namen had genoemd, zeide Hij: "Zeide Ik u niet: Waarlijk Ik ken de geheimen der hemelen en der aarde en Ik weet, wat gij onthult en wat gij verbergt?"
34. En toen Wij tot de engelen zeiden: "Onderwerpt u aan Adam", onderwierpen zich allen, behalve Iblies (Satan). Hij weigerde, hij was hoogmoedig. Hij behoorde tot de ongelovigen.
1. Ja, er zijn natuurlijk ook slimme mensen die de Koran wel goed interpreteren, stom van me. Dat zeggen die domme mensen vast ook.lili schreef:(1).... Er zijn natuurlijk domme mensen die de Koran verkeerd interpreten en zo ook moordaanslagen plegen, nergens in de Koran staat dat je onschuldige mensen moet doden. Bij de meeste mensen blijven alleen de slechte kanten (aanslagen) van de islam in hun acherhoofd hangen, maar ze weten niet wat de goede kanten van de islam zijn. Het is niet dat er 1% van de moslims zijn die de Koran verkeerd interpreteren dat zij ook allemaal zo zijn.......
(3)Dus je bedoelt dat de teksten van de Koran die daar staan, verzonnen zijn. Thuis hebben we een Arabische versie van de Koran en zo te zien is de vertalling dezelfde. De Koran is ongeveer 1300 jaar oud en je weet dat de mensen van toen weinig kennis hadden van de natuur als je met die mensen begint te praten over atomen, elektronen, chromosomen, de werking van het lichaam,... gaan zij jouw geloven? Ik denk dat ze jouw voor de gek gaan houden, daarom moest alles verstaanbaar voor hen zijn om in God te geloven en daarom staan er ook geen verklaringen voor sommige fenomenen omdat die zelfs nu moeilijk zijn te begrijpen.(2)Soera 2
30. En toen uw.....
Als je iets in de Koran leest, hou er ook rekening mee dat het verstaanbaar moest zijn voor mensen van 1300 jaar geleden.
Voor de goede orde Lili, ik doelde op de tekst op ontdekislam in zijn geheel, dat die in elkaar gezet is met selectief datgene te selecteren wat te pas kwam om er een bepaalde interpretatie op te zetten. Ik heb niet iedere regel gecontroleerd maar voor zover ik zie staan de genoemde soera's inderdaad in de Koran. Echter bijvoorbeeld in het geval van de zeven hemelen is een zin die daarop volgde en het hele verhaal over atmosferische lagen onderuit haalt gewoon weggelaten en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de vertalingen hier en daar wat zijn bijgeschaafd in een richting die ze normaal niet hebben en die wat dichter komen bij de kennelijk gewenste uitkomst.Dus je bedoelt dat de teksten van de Koran die daar staan, verzonnen zijn. Thuis hebben we een Arabische versie van de Koran en zo te zien is de vertalling dezelfde
Je wilde toch weten waarom we op aarde zijn, waarom er mensen op aarde zijn die niet in God geloven,... Dat allemaal staat letterlijk in Koran geschreven. Als je de soera niet begrijpt, lees het dan paar keren.Sorry, van dit antwoord snap ik helemaal niets
Uit deze cryptische antwoorden valt weinig af te leiden. Op mijn vragen moet toch een duidelijker antwoord mogelijk zijn?
En ik dacht dat er vrijheid in Europa was. Als een vrouw naakt op straat loopt dan kun je toch moeilijk tegen zeggen dat ze kleren moet aan trekken en als ik een hoofddoek wil dragen, zijn het dan jouw zakens.1. Ja, er zijn natuurlijk ook slimme mensen die de Koran wel goed interpreteren, stom van me. Dat zeggen die domme mensen vast ook.
Dus hoofddoekjes dragen, vrouwen in keuken, burka's, baard laten staan, uithuwelijken,.... Dat is de juiste interpretatie van de Koran?
Volgens mij weet je niet waarover het gaat, dit was bedoelt om iemands vraag te beantwoorden maar niet om een nieuwe discussie te beginnen.2. De andere Koran delen zijn fout bewezen, kom je nu weer met andere delen aan, moeten we de hele Koran door werken?
Inderdaad de mens van vroeger was niet dom maar zijn kennis van wetenschap =0. Je moet ook denken dat ze vroeger geen zin hadden in wetenschap, de meeste konden amper hun maag vullen, dus probeer maar aan zo'n mens iets moeilijks uit te leggen. Het was op zo'n wijze geschreven dat de primitieve mens het ook kon begrijpen.De mens van 1300 jaar geleden was de zelfde mens van nu, niet dommer, er was enkel minder kennis. Als de wetenschappelijkheden goed waren uitgelegd hadden de mensen van toen het ook wel begrepen. En dan nog had het ondubbelzinnig opschreven kunnen worden.
'Is nog altijd niet duidelijk, waarom vallen we dan niet van die appel': zo zou een mens van toen op geantwoord hebben. Begin niet over zwaartekracht want de mensen van de 18de eeuw hadden zelfs moeilijkheden om het in te zien. Je kunt natuurlijk de mensen wijsmaken door te zeggen dat we kleverige voeten hebben, dan zullen zij het wel begrijpen maar als iemand van de 21 ste eeuw dat leestDe mens is op de aarde zoals een mier op een appel. Dat was pas duidelijk geweest, en ze hadden het best begrepen.
Voor de goede orde Lili, ik doelde op de tekst op ontdekislam in zijn geheel, dat die in elkaar gezet is met selectief datgene te selecteren wat te pas kwam om er een bepaalde interpretatie op te zetten. Ik heb niet iedere regel gecontroleerd maar voor zover ik zie staan de genoemde soera's inderdaad in de Koran. Echter bijvoorbeeld in het geval van de zeven hemelen is een zin die daarop volgde en het hele verhaal over atmosferische lagen onderuit haalt gewoon weggelaten en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de vertalingen hier en daar wat zijn bijgeschaafd in een richting die ze normaal niet hebben en die wat dichter komen bij de kennelijk gewenste uitkomst.
Je beantwoord de vraag met iets wat ter discussie staat.Volgens mij weet je niet waarover het gaat, dit was bedoelt om iemands vraag te beantwoorden maar niet om een nieuwe discussie te beginnen.
De kennis van de mens is nooit 0.Inderdaad de mens van vroeger was niet dom maar zijn kennis van wetenschap =0. Je moet ook denken dat ze vroeger geen zin hadden in wetenschap, de meeste konden amper hun maag vullen, dus probeer maar aan zo'n mens iets moeilijks uit te leggen. Het was op zo'n wijze geschreven dat de primitieve mens het ook kon begrijpen.De mens van 1300 jaar geleden was de zelfde mens van nu, niet dommer, er was enkel minder kennis. Als de wetenschappelijkheden goed waren uitgelegd hadden de mensen van toen het ook wel begrepen. En dan nog had het ondubbelzinnig opschreven kunnen worden.
'Is nog altijd niet duidelijk, waarom vallen we dan niet van die appel': zo zou een mens van toen op geantwoord hebben. Begin niet over zwaartekracht want de mensen van de 18de eeuw hadden zelfs moeilijkheden om het in te zien. Je kunt natuurlijk de mensen wijsmaken door te zeggen dat we kleverige voeten hebben, dan zullen zij het wel begrijpen maar als iemand van de 21 ste eeuw dat leestDe mens is op de aarde zoals een mier op een appel. Dat was pas duidelijk geweest, en ze hadden het best begrepen.
Ik twijfel zelf over die zeven hemelen, want volgens mijn ouders zijn het geen atmosferische lagen maar 7 dimensies.Voor de g........mst.
Over de baarden:Waar staat er iets in de Koran over hoofddoekken en baarden? Volgens mij weet je niet wat je aan het schrijven bent. Als je volgende keer iets schrijft wees er dan ook zeker van dat het klopt.
Deze site staat natuurlijk vol van niet geheel bevooroordeelde interpetaties.Chriis schreef:Wat er wel letterlijk in staat zie je in bovenstaand bericht, van LBO.
Bekijk deze site maar een (wel engels talig), geeft de fijne details van Koran en de Bijbel kun je ook bekijken:http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/index.html
Dus om in de lijn van de discussie te blijven: "welke plaats zouden deze boeken in deze tijd moeten hebben?"DePurpereWolf schreef:Deze site staat natuurlijk vol van niet geheel bevooroordeelde interpetaties.Chriis schreef:
Wat er wel letterlijk in staat zie je in bovenstaand bericht, van LBO.
Bekijk deze site maar een (wel engels talig), geeft de fijne details van Koran en de Bijbel kun je ook bekijken:http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/index.html
Het is makkelijk om zomaar zinnen, of soundbites, uit deze boeken te halen en daar erg moeilijk overdoen. Maar deze geschriften zijn in een iets andere periode geschreven dan waar we nu in leven. Het was Mohemmeds bedoeling niet om een kinderboek te schrijven.