Rexxar
Artikelen: 0

Re: [folding] multicore vouwen

wat me wel opvalt, is dat ik steeds maar eiwitten krijg van 100 frames of 250 frames sinds ik succesvol multicore-vouw, en niet bijvoorbeeld eens eeen eiwit van 2500 frames of zo. Iemand een idee?
Jan van de Velde
Moderator

Dat heeft met multicore vouwen weinig te maken.

Het aantal frames is sowieso weinigzeggend. Ik heb ooit wel eens WU's gehad van 150 000 frames of zo, maar die dingen leverden evengoed maar een paar honderd punten op.

Zo ongeveer afgelopen april zijn de 65xx series en de 10xxx series verschenenen, allemaal WU's van zo rond de 100 punten. Die moeten kennelijk met prioriteit aan de kant, want sinds die tijd krijg ik ook weinig anders meer dan dingen uit die series. Zo zijn er al jaren van die "buien" met een of twee bepaalde series WU's, en na zo'n "bui" verschijnt er dan weer een nieuwe serie met op elkaar gelijkende WU's uit een ander project.

die 65xx en 10xxx WU's vouwt een beetje CPU in een uurtje of 10-15 weg. En zo kom je dus evengoed ruim aan wat FAH als standaard beschouwt, 110 punten per etmaal vouwen zoals de benchmark computer doet. Grotere WU's hoeven per dag zeker niet meer punten op te leveren. Pas als ze bonussen gaan uitdelen voor lastiger werk kan eht qua punten ineens vrij hard gaan. Vorig jaar november-december had ik zo een run, en dat leverde per maand het dubbele op van wat ik nu draai (en mijn computergebruik is door het jaar heen vrij constant, dus daar lag het niet aan)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Cycloon

Kan iemand me zeggen hoe makkelijk het is om de multicore client te installeren? Is er nog veel configuratie en opvolgwerk voor nodig? Op mijn werk maak ik namelijk gebruik van een quadcore @ 3.3Ghz, daar valt dus behoorlijk goed mee te folden. Maar als ik er teveel tijd moet in steken gaan ze dat uiteraard niet zo prettig vinden. Momenteel heb ik de single core versie lopen en die draait vlot, maar ik zou graag overstappen ](*,)
Arjant2

het is echt totaal niet moeilijk...

Gewoon de SMP versie installeren en je inloggevens invoeren die je gebruikt om in te loggen op de pc.
Cycloon

Klinkt goed, ik weet dat de oudere versies iets minder goed waren om werkende te krijgen. Ik zal het maandag zeker eens proberen.
Cycloon

Heb vandaag de multicore client kunnen installeren en het gaat vrij vlot (30% op 4 uurtjes ](*,) ). Ik heb enkel 1 vraag: Hoe kan ik de client als service instellen?
Arjant2

Als ik me niet vergis is dat de enige client die niet als service te installeren is.

Dat is in ieder geval altijd zo geweest.
Yoste

Er is wel degelijk een mogelijkheid om je SMP-client in te stellen als service, maar daar ben ik niet zo in thuis. Het hangt er vermoedelijk ook vanaf welke versie van de SMP-client je draait (voor Windows heb je de 6.30, de vroegere MPICH en DEINO, daarnaast heb je ook nog Linux en Macintosh...). Best is even een kijkje te nemen naar de guide van de passende client. Onderaan de guide staat dan normaal gezien de mogelijkheid tot service.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showtopic=59270
Cycloon

Ik heb vandaag wat gezocht maar ik kreeg nooit de optie om te installeren als service. Achja, ik start het wel telkens handmatig op ](*,)
Rexxar

dat hoeft niet hoor. Als je een snelkoppeling maakt naar koppeling waarmee je folding opstart, en die snelkoppeling in de map 'Opstarten' zet in het Start menu, start folding automatisch op als je computer opstart.
Cycloon

Ondertussen heb ik zeker al 10 WU's gevouwen met de passkey ingevuld maar het puntenaantal dat ik krijg per WU is er niet beter op geworden. Doe ik iets verkeerd?
Arjant2

volgens mij maakt het momenteel weinig uit of je de passkey gebruikt of niet.

Is wel een tijdje geweest, maar heb niet het idee dat je er momenteel nog extra punten voor krijgt.
Yoste

Hmm, ik vermoed dat je eerst 10 wu's afgeleverd moet hebben binnen de deadlines voordat het bonussysteem in werking treedt. Het zou dus zo zoetjesaan mogen beginnen ](*,)

Hou trouwens rekening met het feit dat de wu's écht snel binnen moeten vooraleer je een degelijke bonus mag verwachten. Zo te zien lever je maximaal eens per 24 uur een wu in. Dit zou ongeveer moeten neerkomen op 1700 ppd (waaronder een 1200 bonuspunten), hetgeen nog steeds aanzienlijk meer is dan je nu haalt natuurlijk. Zie link. TPF staat voor Time Per Frame, ofte de tijd die je nodig hebt om 1% te vouwen.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

Arjant2

je hebt helemaal gelijk Yoste, dat is ongeveer ook de productie die ik binnen haal.

Dus waarschijnlijk zitten er nog wel bonuspunten in.

Maar inderdaad, je moet er eerst 10 inleveren en dan inderdaad ook wel snel inleveren voor bonus.
Yoste

Nog even snel de 'requirements for bonus points' opgezocht:

1. Run the latest SMP client (v6.29 or above).

2. Configure that client with a passkey.

3. Complete 10 a2 and/or a3 work units...

a. within their preferred deadlines

b. using the same passkey and fah user name combination

c. on one or more of your systems.

4. Successfully return >=80% of assigned [bonus] WU's.

Even geen tijd om te vertalen, laat dat aan jullie over ](*,)

Terug naar “IT en informatica”