enrico schreef:@Benb: dit kun je niet menen, toch? Het allerbelangrijkste van een leider lijkt mij dat hij weet waarover praat (dus kennis heeft van product/dienst). Heb je dit niet, en je hebt wel de gave om mensen te beinvloeden, waar beinvloed je ze dan mee? In welke richting?
Ik wil niet flauw doen maar die ten Have bij Ajax maakt maar weer eens pijnlijk duidelijk dat dit niet de weg is, toch?
Ik wil juist duidelijk maken dat het geen enkelvoudige benadering moet of mag zijn, dus aandacht voor alswel het product/dienst oftewel het werk en de benadering naar de werknemer oftewel de mens.
Edoch de mate van effectiviteit, het succes van dat moment, zal succesvol zijn met een effectief gekozen leiderschapstijl.
Vb een leider met een hoog innovatieve behoefte moet je geen leider maken van een organisatie die rust op vooral het handhaven van het reeds bestaande.
Vb Zo zal een leider een werknemer die op de werkvloer te relationeel is en dat ook blijft moeten ombuigen naar meer werk/prestatiegerichtheid.