Hallo,
Er waren nog wat puntjes aan het knagen. Ik heb slide 9 verfijnd waar de goniometrische beschrijving word aangetoond vervangbaar te zijn voor de (n over k) notatie. De layout en teksten ook wat verfijnd.
Alle inhoud is nu in 10 slides samengevat in een nettere layout.
"Wave Divisor Function"
Hoofdconclusie:
"De error in de wave divisor problem is blijkbaar proportioneel aan de divisor summation functie."
De error kan bepaald worden bij onbeperkt verschillende pulse breedtes. Hierdoor kan misschien de divisor summation functie wellicht beter bepaald worden (non leading terms).
Grotendeels ben ik nu op een eindpunt gekomen waar ikzelf niet meer veel kan bijdragen (beperkte kennis). Alles gaat nu even op pauze. Te veel vragen voor een persoon. Wellicht de hoop dat de wave divisor functie kan bijdragen aan:
"Divisor Summatory Problems".
(a) Link 1
(b) Link 2
Het was een leuk project. Jaren geleden begonnen wiskunde kennis op te frissen en gaande weg iets te creeeren (dromen van kwantummath: discreet en golven). Proberen de focusseren op deelproblemen, onderzoeken vreemde resultaten, fouten maken en herzien, proberen te begrijpen, studeren om kennis te verbreden.
Mijn hoop is dat een wiskunde kenner (van nummer theorie) zijn blik hierop werpt. Ik heb niet zo een groot netwerk vandaar ook de post op internet.
Groeten,
Vincent