Vincet vond dat ik dat boek dan maar eens moest gaan schrijven.
Vincet vond dat ik dat boek dan maar eens moest gaan schrijven.
@Tempelier,OOOVincentOOO schreef: ↑di 16 jun 2020, 11:49 Waarom licht je het antwoord dan niet eerder zo toe? Je loopt een kamer (draadje) binnen en poneerd in mijn ogen meningen. Je krijgt alleen maar woordspelletjes of vind jij dat juist leuk ?
Inderdaad het gemiddelde \(\mu\) van de populatie staat vast.
Het gemiddelde van de steekproef \(\overline{x}\) staat niet vast.
Maar dat was mij voorheen al duidelijk.
De standard deviatie kan je ook anders gebruiken! Leuk voorbeeld.
Anders moet je een boek schrijven met alle uitzonderingen in plaats van conventies. Dan krijg je een dik onleesbaar boekwerk dan conventies.
Dank je. Daar staat wel wat anders dan "Maar een boek moest gaan schrijven".OOOVincentOOO schreef: ↑di 16 jun 2020, 12:56 Anders moet je een boek schrijven met alle uitzonderingen in plaats van conventies. Dan krijg je een dik onleesbaar boekwerk dan conventies.
Ja voor bepaalde gebieden in de wiskunde is dat noodzakelijk.
Je bedoelt dat ik het wat vriendelijker moet zeggen?OOOVincentOOO schreef: ↑di 16 jun 2020, 12:56@Tempelier,OOOVincentOOO schreef: ↑di 16 jun 2020, 11:49 Waarom licht je het antwoord dan niet eerder zo toe? Je loopt een kamer (draadje) binnen en poneerd in mijn ogen meningen. Je krijgt alleen maar woordspelletjes of vind jij dat juist leuk ?
Inderdaad het gemiddelde \(\mu\) van de populatie staat vast.
Het gemiddelde van de steekproef \(\overline{x}\) staat niet vast.
Maar dat was mij voorheen al duidelijk.
De standard deviatie kan je ook anders gebruiken! Leuk voorbeeld.
Anders moet je een boek schrijven met alle uitzonderingen in plaats van conventies. Dan krijg je een dik onleesbaar boekwerk dan conventies.
Ik probeer mij te verplaatsen hoe jij denkt. Probeer jij ook eens in iemand anders te verplaatsen? Zonder direct te zeggen dat het onzin is?
Mee het is voor alle takken van de wiskunde zo.OOOVincentOOO schreef: ↑di 16 jun 2020, 13:05Ja voor bepaalde gebieden in de wiskunde is dat noodzakelijk.
Echter in de praktijk lukt dat niet. Dan is de wiskunde een statisch boekwerk wat zich niet ontwikkeld. Zo zou je dan alleen mogen kijken naar wiskunde maar niet gebruiken! Immers veel essentiele aannames in de wiskunde zijn nog niet bewezen.