Moderator: ArcherBarry
Code: Selecteer alles
import numpy as np
import scipy
from scipy import signal
import matplotlib.pyplot as plt
n=1024
signaal = signal.square(2 * np.pi * 4 * t)
t = np.linspace(0, 1, n)
plt.figure(figsize=(10, 12))
for i in range(15):
plt.subplot(5,3,i+1)
plt.plot(t, signaal)
fft_signaal = np.fft.fft(signaal)
amplitude = np.abs(fft_signaal) # Magnitude of FFT components
random_fases = np.random.rand(n // 2 - 1) * 2 * np.pi
fases_signaal = np.concatenate([[0], random_fases, [0], -random_fases[::-1]])
fft_signaal_gewijzigde_fase = amplitude * np.exp(1j*fases_signaal)
signaal_reconstructie = scipy.fft.ifft(fft_signaal_gewijzigde_fase)
plt.plot(t, signaal_reconstructie)
plt.show()
Vraag eens of wat hij/zij hoort lijkt op wat in geluidsdemonstratie 2 (bijna onderaan) te horen is. Regelmatig is dat in ieder geval niet.
Dat ziet er inderdaad beter uit. Wat heb je precies anders gedaan? En waarom nu numpy i.p.v. scipy?
Code: Selecteer alles
t = np.linspace(0, 1-1/n, n)
ok dank voor de feedback. dan zit denk ik het probleem toch rond dat ene oor. omdat ik begreep dat de natuurlijke reflex op beide oren tegelijk wat doet. Ik zou denk ik met deze info nog een keer een verwijzing naar een KNO arts vragen en dat bespreken zodat de arts dan kan bepalen of het inderdaad dat spiertje met evt de aansturing is en of dat op te lossen is met de daarbij behorende voor-nadelen-risico's etc.
interessant dat je het geluid ook kunt horen omdat het spiertje het trommelvlies beweegt en dus feitelijk een luidspreker vormt. dus dan zou de patient het misschien zelfs kunnen opnemen met bv een telefoon met de microfoon tegen het oor.Xilvo schreef: ↑ma 02 sep 2024, 16:14 Vraag eens of wat hij/zij hoort lijkt op wat in geluidsdemonstratie 2 (bijna onderaan) te horen is. Regelmatig is dat in ieder geval niet.
numpy of scippy fft is qua functionaliteit hetzelfde. De wijziging is niet bewust gedaan.
Klopt, maar geeft geen zichtbaar verschil.Xilvo schreef: ↑ma 02 sep 2024, 16:19zou theoretisch nog iets beter moeten zijn. Maar waarschijnlijk merk je het verschil niet.Code: Selecteer alles
t = np.linspace(0, 1-1/n, n)
als dat zo is dan kun je dat snel zien toch neem ik aan? want dat zit in de mond en niet verstopt in het binnenoor?PhilipVoets schreef: ↑ma 02 sep 2024, 20:06 Kan een palatummyoclonus zijn, gaat gepaard met hoogfrequent tikkend geluid; daarbij sluit het gehemelte ritmisch de buis van Eustachius af