de intresantste theorie is dat de zon gaat opzwellen maar ik ben nog op zoek naar meer informatie over dit onderwerp
BJ.
Moderators: jkien, Michel Uphoff
Als de tijd is aangebroken voor het einde van onze zon, dan zijn de planeten ook vernietigd. Tegen die tijd is het leven op de aarde allang verdwenen. Reizen naar andere planeten, kunnen we vergeten, omdat de afstanden te ver zijn en ons lichaam de lange reis nooit stand kan houden. Alle genetisch materiaal in ons verstoort. Wij kunnen ons niet eens voortplanten omdat het DNA verstoord zal zijn. Dus de overbrugging van jaren en jaren reizen in de ruimte naar een andere planeet, kunnen we echt vergeten...De mensheid houdt hier op met bestaan. Dat er op verre planeten intelligent leven zal voorkomen, ben ik van overtuigd. Ook zij zijn onderworpen aan de wetten die in ons zit en wel het geweten. Ook voor die mensachtigen bestaat een God, zoals Hij voor ons bestaat. Alleen de afstand is zó groot dat we elkaar nooit zullen ontmoeten, hoe graag wij en mogelijk ook zij het graag zouden willen. Ik ga nog verder: Het hele heelal zal eens ophouden met bestaan en blijft het grote NIETS over, dat oneindig en tijdloos is. Wie zegt dat er niet weer een nieuw heelal zal ontstaan in het grote NIETS? En wie zegt dat het heelal van nu niet het zóveelste heelal is? Een eeuwig komen en gaan van heelallen...Voor ons mensen een onbegrijpelijk iets daar wij alleen kunnen denken aan iets wat een begin en een einde heeft.....
Maar wat gebeurd er met bv. verder afgelegen planeten? Zitten die dan zonder zon? En zijn er voorbeelden van zonloze planeten?
Levensloop van sterren begint ver van de Aarde en vertelt u over het leven van sterren. Zo hebben sterren verschillende kleuren en komen ze vaak in groepen voor. U ziet hoe sterren ontstaan, 'volwassen' worden en op uiteenlopende wijzen om het leven komen. Ook komen de exotische Zwarte Gaten ter sprake.