Beste allemaal,
Ik heb met veel plezier jullie artikelen gelezen maar ik denk dat als je dit onderwerp echt interessant vind, je volgens mij een beetje goed moet gaan rondneuzen op internet. Dit is mijn conclusie (voor de liefhebbers):
De korte theorie die ik heb gehoord over Niburu:
(en ik was verbazend overtuigd!)
Niburu is een "bruine dwerg". Een ster die nèt geen ster is omdat hij te klein is voor kernfusie die je nodig hebt om een "ster" (zon) te mogen heten. Hij is dus ook veel kouder en zo groot als een grote planeet dus heel moeilijk te vinden! Een bruine dwerg leeft het langste van alle sterren en we hebben er nergens in het heelal een uit zien gaan. In ons heelal is een "dubbelster", de naam zegt al wat het is, een veel voorkomend iets. Een dubbelster kan ook een bruine dwergen en een gewone zijn en ze hoeven niet perse een gelijke beweging om elkaar te maken (zoals het zonnestelsel). Niburu is de dubbel 'dwerg' ster van onze zon en maakt een parabolisch elliptische baan (klinkt ingewikkeld; zoek maar op wikkipedia) om onze zon (sola heet ze). Eens in de zoveel duizend jaar komt ze in het zonnestelsel langs onze zon en vertrekt weer.
Dat zou wetenschappelijk kunnen kloppen...
Ook in de geschiedenis (ga ik even niet verder op in) is vermelding van perioden op aarde die in verband gebracht kunnen worden met het bovenstaande. Zelfs Atlantis zou door dit fenomeen ten onder zijn gegaan. Stel je voor dat een mega-planeet zo even langs raast. Dat doet wel wat met onze aarde!
Als je verder leest zijn er wetenschappelijke verklaringen GOEDE tegenhangers zoals de vulkaan-uitbarsting die de Minoïsche cultuur heeft uitgevaagd. Zelfde periode als Atlantis ten onder gegaan zou zijn. Ook hebben wetenschappers van NASA onderzocht of planeet-x mogelijk zou kunnen zijn en ze zeggen van niet. "Een dergelijke baan zou na verloop van tijd een regelmatige worden, net als alle andere planeten. Daar heeft het voldoende tijd voor gehad tijdens en na het ontstaan van het zonnestelsel.".
Ik ben nog niet helemaal overtuigd, beide kanten op. Ik ben nog steeds erg nieuwsgierig want er is sprake dat er in 2012 wat staat te gebeuren maar is dat ook niet gewoon een broodje aap?..
Als jullie meer feitjes willen weten moet je het zeggen en dan houd ik je op de hoogte op dit forum.