... Ik wordt dagelijks beperkt door de godsdienst, omdat in mijn dagelijks leven wordt in voortdurend geconfronteerd met relieuze uittingen, religieuze bouwwerken,...
Religieuze bouwwerken beperken je in je doen en laten?
... ik mag hard op niet mijn mening geven wat ik vind van de misstanden, veroorzaakt of mede veroozaakt door de godsdienst.
Wat doe je hier dan? Straft hier je iemand af?
Ik moet op mijn tenen lopen als men mij lastig valt met de godsdienst, dat men mij wil bekeren tot een geloofsgenootschap.
Dit is niet het geval van waar ik vandaan kom. Ik ben nog nooit door iemand benadert om mij te bekeren. Hoe vaak gebeurt dit per week bij jou?
... Ik wordt continu gewezen op het feit dat men vanwege hun geloof alles mag doen en zeggen. Dat een imam zegt dat het homo-zijn een ziekte is, en deze imam wordt er niet voor gestraft, sterker nog, hij mag blijven preken. Gelovigen die openlijk de oorlog verklaren tegen anders denkenden ...
Discrimineren is in dit land verboden voor iedereen, de desbetreffende imam is daar op gewezen, maar het is nogal een stap om iemand voor een uitspraak zijn werk af te nemen. Als je religie verbiedt, zegt dan niemand meer dat homo-zijn een ziekte is?
Met andere woorden: de godsdienst verziekt de samenleving, inplaats dat het een vrediger plaats behoort te wezen. Sinds de komst van niet Nederlandse burger, die buiten Europa komen, hebben de samenleving ontwricht, niet allemaal, maar wel veel. De islam vromt een zeer ernstige bedreiging voor anders denkenden, dus ook voor joden, christenen en niet gelovigen. De feiten liegen er niet om. En als u mij vraagt naar de cijfers en de feiten, denk ik dat u uw ogen sluit voor de realiteit, oftewel werkelijkheid. De media, terecht of onterecht, wijst ons op deze feiten.
Tussen de regels in lees ik: "Elke moslim is een terrorist" "De islam heeft Theo van Gogh vermoord".
Iemand die zich openstelt voor feiten sluit zijn ogen niet voor de werkelijkheid. De medie geeft per definitie een verdraait beeld van de werkelijkheid.
Wat in Irak gebeurt kan ook bij ons gebeuren.
Kan ook hier Democratie met geweld door een wereldmacht worden ingevoerd? Of wordt JP Balkenende met brute kracht van zijn troon gestoten omdat hij in de 80-er jaren duizenden limburgers heeft vergast?
... in de vroege middeleeuwen de kruisridders, later tussen 1568-1648 waren het de Spanjaarden met hun Roomse gedachten en bekeringen. Ook werd inZuid-Armerika door een groepje spanjaarden veroverd en meer dan 1 miljoen inheemse indianen zijn er toen vermoord, uit naam van god, en natuurlijk ook goud....
Als je NU religie wilt verbieden, moet je het ook in de hedendaagse context plaatsen. Je kunt toch mensen niet straffen voor wat een kleine groep christenen 500 jaar geleden heeft gedaan? Het probleem daarmee is dat vroeger iedereen gelovig was, iets wat je zelf ook hebt vermeld. Dus ik begrijp niet hoe je met deze stelling de hedendaagse wet wilt veranderen. Daarvoor zul je hedendaagse voorbeelden aan moeten halen.
... het bestaan van een god zou kunnen bewijzen. Ik daag die god van de christen, joden, moslims uit, om zichzelf te bewijzen dat die god zou bestaan. Want als god werkelijk zou bestaan en hij of wat dan ook.. van de mensen zou houden als zijn troetelkindje, waarom dienen mensen te leiden, waarom is er honger, armoede, oorlog, of moeten meer dan 225.000 mensen in een keer verdrinken overbevolking (ga heen en plant u zich in extreme mate voort), oorlogen uit naam van die god.
Voor velen is god niet een aanwezige bron, maar een esotherische kwestie. Sinds de middeleeuwen denken mensen niet meer dat god natuurfenomenen beheerst. Het lijkt wel of je god hier beschuldigt van de Tsunami.
[qoute]
Waarom hangen wij als soort een rookworst voor onze neus, en waarom maken wij het ons zo moeilijk om te geloven in een eeuwig leven of een goddelijk paradijs. Over dat eeuwige leven en goddelijk paradijs is geen enkel bewijs, of een aanwijzing voor. Het is allemaal natte vingerwerk.
[/quote]
Probeer hier niet iedereen te generaliseren, want niet iedereen heeft de zelfde mening als jou. Jou mening over geloof is niet belangrijk.
Waarom Nederland een beter land zou zijn als geloof af wordt geschaft is nog steeds niet beantwoord.
P.S. Over de film Submission, dit vindt ik ook onterecht, dan zou je net zo goed Schindler's list niet uit mogen zenden. Maar dit is een argument hoe religie andere mensen beperkt in hun handelen. Aan de andere kant, als er geen religie was, was er ook geen film. Ik vraag me ook af waarom de film niet wordt uitgezonden.