DePurpereWolf
Artikelen: 0

Re: Informatieve filmpjes over gedistribueerd berekenen

OKee, de eerste versie van flash is gelukt.

Zie hier: http://www.youtube.com/watch?v=mwheH1bjTs0

Nog zonder geluid.

Het is maar een beginnetje, maar het is makkelijk aan te vullen. Het is alleen met prnt scrn's gemaakt.

De conversie van swf naar avi is gedaan met anvsoft. In princpe kun je ook geen hypercam gebruiken denk ik, probeer dat eens Ruben.

Als je de .fla flash bestand wil hebben dan kan ik je dat opsturen via de email.
Ruben01

DePurpereWolf schreef:OKee, de eerste versie van flash is gelukt.

Zie hier: http://www.youtube.com/watch?v=mwheH1bjTs0

Nog zonder geluid.

Het is maar een beginnetje, maar het is makkelijk aan te vullen. Het is alleen met prnt scrn's gemaakt.

De conversie van swf naar avi is gedaan met anvsoft. In princpe kun je ook geen hypercam gebruiken denk ik, probeer dat eens Ruben.

Als je de .fla flash bestand wil hebben dan kan ik je dat opsturen via de email.
Dat ziet er wel knap uit, ik heb gisteren nog een beetje zitten prutsen met het programma en die screenshots importeren lukt allemaal wel maar die muis erbij toveren enzo gaat momenteel iets minder.

Kga nog een beetje proberen en wat zoeken op het internet. Kan je het .fla doorsturen in een PB, anders mail ik wel een andere account door.

Je kan wel hypercam gebruiken hoor maar de kwaliteit hiervan is veel lager dan met die screenshots, waarschijnlijk gaat het minder lang duren om zo'n filmpje te maken maar als je niks kan zien op je scherm heb je er niks aan.
DePurpereWolf

Dat bedoel ik niet, om van swf naar avi te gaan zou je hypercam kunnen gebruiken. Je speelt dan dus gewoon het swf bestand af en neemt het op met hypercam. Ik zeg dat omdat dat anvsoft niet het stabielste programmaatje is. Hij is bij mij al een keer vast komen te zitten, en uit veel reacties op het internet ben ik niet de enigste. Maar voor nu zal het wel moeten gaan.

Ik stuur je wel het fla bestandje door, kan ik je meteen uitleggen hoe je flash moet gebruiken. Dat is voor vanavond want ik heb het nu niet bij me.

Als iemand anders (Ger/JvdV) wat opmerkingen kunnen geven over de inhoud is dat altijd mooi meegenomen.
Ruben01

Dat bedoel ik niet, om van swf naar avi te gaan zou je hypercam kunnen gebruiken. Je speelt dan dus gewoon het swf bestand af en neemt het op met hypercam. Ik zeg dat omdat dat anvsoft niet het stabielste programmaatje is. Hij is bij mij al een keer vast komen te zitten, en uit veel reacties op het internet ben ik niet de enigste. Maar voor nu zal het wel moeten gaan.

Oké, ik begrijp het :D .

Vorige keer had ik je verkeerd verstaan pi.gif

Ik denk wanneer je hypercam gaat gebruiken voor het omzetten van .swf naar .avi dat je dan weer problemen gaat krijgen met kwaliteit. Als je met hypercam iets stilstaan filmt is het altijd heel knap maar wanneer het begint te bewegen dan krijg je vlekken.
Ruben01

Ik ben deze morgen gestart met de uitbereiding van het F@H promotie filmpje en ik heb al een vraagje.

Ik heb gezien dat je dus een screenshot in het programma invoert en daarna ga je het schermpje (320x240 pixels) over de screenshot laten bewegen. Kheb reeds gevonden hoe je die "tween" kan invoeren maar die vloeiende beweging ben ik nog niet volledig uit. Ik kan wel een beweging verkrijgen door mijn beweging te verpreiden over een aantal frames en dan handmatig in elk frame Layer1 met mijn pijltjestoesten een beetje te verplaatsen. Uiteindelijk zal ik er wel komen maar ik verwacht dat er wel een automatische functie voor bestaat :D . Kan je mij vertellen hoe ik die erin breng.
Als iemand anders (Ger/JvdV) wat opmerkingen kunnen geven over de inhoud is dat altijd mooi meegenomen.
Nog weinig reacties gezien :D (Misschien zijn deze mensen op vakantie).

Er mogen natuurlijk ook nog andere forumleden hun mening geven he :D .

Als er mensen zijn met veel tijd en die goed overweg kunnen met Flash MX mogen mij ook altijd contacteren dan kun je DePurpereWolf een beetje helpen om een leek zoals mij iets bij te brengen pi.gif .

@PurpereWolf, je moet dit niet opvatten dat je het slecht doet maar als er nog kenners zijn kan dat misschien het werk verlichten "vele handen maken licht werk"
DePurpereWolf

Hulp is altijd leuk want ik heb er niet zoveel tijd voor.

De 'frame' blijft staan, overal. het is gewoon een leeg rechthoek die mij helpt te orrienteren met zulke grote printcreen bestanden. Het is een leeg rechthoek van -1, -1 px, naar 321,241 px en valt dus buiten het beeld.

Het frame beweegt dus niet, maar de printsreens.

De motion tween is een funtie zodat de 'symbol' automatisch van punt a naar punt b vliegt. Hier zijn wel een paar vereiste voor. per 'layer' kun je maar 1 symbol tweenen. Je kunt dus geen group van symbol's tweenen, en het moet dus een symbol zijn. Als de tween niet werkt kan dat aan worden gegeven door een stippellijn pijl in de time-frame window. Maar soms werkt het gewoon niet en moet je zorgen dat er maar een symbool staat in de keyframe aan weers kanten.

Good luck
Ruben01

DePurpereWolf schreef:Hulp is altijd leuk want ik heb er niet zoveel tijd voor.

De 'frame' blijft staan, overal. het is gewoon een leeg rechthoek die mij helpt te orrienteren met zulke grote printcreen bestanden. Het is een leeg rechthoek van -1, -1 px, naar 321,241 px en valt dus buiten het beeld.

Het frame beweegt dus niet, maar de printsreens.

De motion tween is een funtie zodat de 'symbol' automatisch van punt a naar punt b vliegt. Hier zijn wel een paar vereiste voor. per 'layer' kun je maar 1 symbol tweenen. Je kunt dus geen group van symbol's tweenen, en het moet dus een symbol zijn. Als de tween niet werkt kan dat aan worden gegeven door een stippellijn pijl in de time-frame window. Maar soms werkt het gewoon niet en moet je zorgen dat er maar een symbool staat in de keyframe aan weers kanten.

Good luck
Bedankt DPW !!

Het bewegen van de screenshot begin ik goed onder de knie te krijgen, als ik straks een stukje gedaan heb ga ik eens kijken voor die muiscursor erbij te krijgen.

@iedereen: tips zijn nog altijd welkom voor de inhoud van het filmpje.
Ruben01

Ik heb een beetje verder gewerkt aan het filmpje en was eens benieuwd naar het resultaat, daarom heb ik het even geexporteerd naar .swf en omgezet naar .avi. Omdat ik momenteel nog met een trailer aan het werken ben is er nog een lelijke blauwe band in het filmpje maar daar moet je maar overkijken :D .

Ik heb verdergewerkt op jouw bestand DPW dus de begintitel moet nog aangepast worden naar installatie omdat ik daarmee begonnen ben ipv statistieken.

Het probleem momenteel zit op het einde van het filmpje (je zal het duidelijk zien), in Flash MX stopt mijn filmpje bij de site van F@H waar de software kan gedownload worden. Wanneer ik bestand omzet naar .swf en later naar .avi komt er ineens een stuk tevoorschijn van jou origineel bestand (denk ik) dat niet meet in Flash MX staat. Ik kan die beelden dus ook niet verwijderen.

Is het mogelijk dat deze ergens verborgen staan ? Ik kan altijd het Flash bestand mailen.

Hier is het foute filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=gAwhCQSvLSc
DePurpereWolf

Ik ben niet helemaal zeker of ik je kan volgen, maar hier zijn wat tips:

Het flash-project is opgedeeld in scene's ik geloof dat het 4 scenes heeft, genaamd Scene "2,1,3, en 4," geloof ik.

Als je het published gaat hij dus van de eerste scene in de lijst naar de laatste scene in de lijst, en begint weer van voren als je geen 'stop()' in de actionscript van de laatste frame van de laatste scene zet (ik hoop dat je die hebt gevonden).

De lijst van scene's kun je vinden onder de window menu in flash mx.

Verder kun je ook zonder te publishen het swf bestand te kijken, door het te testen. druk Ctrl+Enter om de tape te starten, en druk Alt+Enter om het te testen in een nieuw venster.
Ruben01

DePurpereWolf schreef:Ik ben niet helemaal zeker of ik je kan volgen, maar hier zijn wat tips:

Het flash-project is opgedeeld in scene's ik geloof dat het 4 scenes heeft, genaamd Scene "2,1,3, en 4," geloof ik.

Als je het published gaat hij dus van de eerste scene in de lijst naar de laatste scene in de lijst, en begint weer van voren als je geen 'stop()' in de actionscript van de laatste frame van de laatste scene zet (ik hoop dat je die hebt gevonden).

De lijst van scene's kun je vinden onder de window menu in flash mx.

Verder kun je ook zonder te publishen het swf bestand te kijken, door het te testen. druk Ctrl+Enter om de tape te starten, en druk Alt+Enter om het te testen in een nieuw venster.
Oké, ik heb even zitten prutsen met de verschillende scenes en nu heb ik er een stop achter geplaatst zodat ik later dat stukje voor de statistieken dat jij reeds gemaakt hebt nog kan gebruiken.

Bedankt voor de info over de scenes, vanaf nu ga ik dat meer gebruiken, momenteel zette ik alles achter elkaar in de tijdlijn en dan krijg je te maken met een hele hoop frames. Het indelen in scenes kan dit verhelpen.

Ik kan spijtigenoeg 2 weken er niet aan werken omdat ik op vakantie ben, daarna gaan we er terug tegenaan.

ondertussen mogen er ideeën blijven komen
Jan van de Velde
Moderator

Al dagen niet meer in dit topic gekeken. Even wat anders aan mijn hoofd. Morgen lees ik het op mijn gemakje door. Maar je verwacht toch geen technische hulp van me hè? Ik heb al moeite met Paint..... pi.gif
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
DePurpereWolf

Nee, inhoud, dat verwacht ik van je.

Dus wat jij denkt dat mensen willen zien.
Ruben01

Morgen lees ik het op mijn gemakje door. Maar je verwacht toch geen technische hulp van me hè? Ik heb al moeite met Paint.....
De technische kant heeft DePurpereWolf voor gezorgd, momenteel probeer ik hem na te apen :D pi.gif
Ger

Ik probeer vanavond even tijd te maken, onder het voorbehoud dat ik ook op tijd naar huis kan. Ik heb iig een mailtje naar mezelf gestuurd dus als ik thuis mijn computer opstart en mijn mail check denk ik er wel aan.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
Jan van de Velde
Moderator

Dus, als ik het goed begrijp, komt het erop neer dat we met zijn allen een scriptje schrijven voor ca 2 minuten film, met beeld en geluid, om folding, in de combinatie met wetenschapsforum, te promoten?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270

Terug naar “IT en informatica”