Ruben01
Artikelen: 0

Re: [Boinc] Nieuwe leden boinc@wetenschapsforum

Tja, het grootste wetenschappelijk forum van Nederland en Belgie zou toch wel in de top 50 van Nederland moeten kunnen komen?
Dat is zeer optimistisch !

Hiervoor heb je een kleine 300 000 punten nodig. Als ik even ga kijken naar ons RAC 'Recent Average Credit' zie ik dat we altijd lager gaan dan 6000 in de wereldranking. Als ik deze statistieken goed opvat wil dat zeggen wanneer we blijven vouwen zoals we nu bezig zijn kunnen we in de top 6000 komen met het team.

Als ik dan ga kijken op wereldvlak hoeveel punten nummer 6000 heeft is dat ongeveer 269 198.

Nummer 50 in de Nederlandse top heeft 265 154. Dat gaat dus wel nipt worden.

We zouden dus wel een beetje extra leden kunnen gebruiken, heb jij misschien een idee hoe we forumleden kunnen overtuigen. We zijn tenslotte al met >10 000 die een computer heeft om het forum te bereiken, dan moeten er toch wel meer dan 9 mensen zijn die willen meedoen ?

Als we overschakelen van nationaliteit (Belgisch) hebben we al voldoende aan een kleine 80 000 credits. Dat zou makkelijk zijn om de top te bereiken maar het zou toch wel leuker zijn in die Nederlandse top 50 te komen, dan kan je toch wel zeggen iets bereikt te hebben. In Nederland kan je spreken over concurentie !
DePurpereWolf

:D de Belgische optie hou ik er in hoor! Maar alleen als er meer Belgen zijn als Nederlanders, even wachten dus. pi.gif

Maar in België heb je ook een goede groep die al heel lang bezig is: boinc.be (hier durf ik, als ook met de Dutch Power Cows, niet de uitdaging mee aan. :D )

Ik weet ook niet hoe je leden zo ver kunt krijgen om mee te rekenen. Maar het begint met een goede uitleg van het programma zoals onze collega's van Folding@home aan het doen zijn. Dat komt wel met tijd. Boinc is nog maar eventjes bezig, en we moeten 'concurreren' met Folding@home, die zijn eerder begonnen en ik kan begrijpen dat die nou niet over willen stappen naar een nieuw programma.

Al ben ik ervan overtuigd dat het Boinc systeem veel eerlijker is en de wetenschap beter helpt (maar dat terzake)

Dus, all good things come to those who wait. Ter zijner tijd zal ik dit forum is opschonen en weer wat meer informatie over Boinc neer plaatsen.
Phys

(maar dat terzake)
terzijde pi.gif
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -
DePurpereWolf

Euh, ja, terzijde...
Ruben01

DePurpereWolf schreef: :? de Belgische optie hou ik er in hoor! Maar alleen als er meer Belgen zijn als Nederlanders, even wachten dus. :D

Maar in België heb je ook een goede groep die al heel lang bezig is: boinc.be (hier durf ik, als ook met de Dutch Power Cows, niet de uitdaging mee aan. :D )
Inderdaad, in elk land zitten zeer sterke teams maar er is toch een verschil: Dutch power cows 2306 leden :D .

BOINC.be 885 leden.

We zien we wat de toekomst ons brengt, misschien een team van > 1000 leden pi.gif .
Redmess

Ik zit er nu ook bij, bij climateprediction, einstein, seti en rosetta. Bij seti en einstein had ik al credit van een hele tijd geleden. Maar ik heb het programma heel lang niet gehad, daarom staat mijn gemiddelde credit nu op 0.
Ruben01

Ik zit er nu ook bij, bij climateprediction, einstein, seti en rosetta. Bij seti en einstein had ik al credit van een hele tijd geleden. Maar ik heb het programma heel lang niet gehad, daarom staat mijn gemiddelde credit nu op 0.
Doe je mee met Wetenschapsforum ? Of je nu lang stil gelegen hebt of niet, vanaf je credtis gekregen hebt moeten deze normaal in de statistieken staan.
Ruben01

Doe je mee met Wetenschapsforum ? Of je nu lang stil gelegen hebt of niet, vanaf je credtis gekregen hebt moeten deze normaal in de statistieken staan.
Gisteren had ik enkel in de officiele statistieken gekeken en daar kan ik je nog niet terugvinden:

Gebruikers

Team

Zojuist was ik aan het kijken naar andere statistieken en daar sta je wel al bij, je staat zelf op de 4e plaats in mijn nek te hijgen :D .

statistieken

Waarschijnlijk kom je binnen enkele uren, dagen wel in de officiele statistieken.

Ik heb nog een vraagje, kan je die reeds bijeengevouwen credits niet overdragen naar het Wetenschapsforum team :D ?.
DePurpereWolf

Ik heb nog een vraagje, kan je die reeds bijeengevouwen credits niet overdragen naar het Wetenschapsforum team ?.
Das een goeie vraag, ik dacht dat dat eerst wel het geval was, maar begin te twijfelen. Eventjes wachten tot het bij boincstats verschijnt, dan kijk en vraag ik verder.
Ruben01

Das een goeie vraag, ik dacht dat dat eerst wel het geval was, maar begin te twijfelen. Eventjes wachten tot het bij boincstats verschijnt, dan kijk en vraag ik verder.
Het is wel al een beetje later maar ik denk dat op het moment dat jij het bovenstaande bericht poste Redmess reeds te zien was in de statistieken op plaatsje nummer 4.

Hopelijk heeft hij ondertussen mijn derde plaats nog niet overgenomen :D .
DePurpereWolf

Het is dus zo met BOINC dat je punten wel altijd van jou blijven, maar je kunt ze niet van groep naar groep verplaatsen.

Dus, stel dat Redmess zijn eerste 10 000 punten bij groepA heeft samen gevouwen, dan komen er die niet automatisch bij wetenschapsforum bij als hij naar wetenschapsforum verhuist.

Welkom anyway Redmess, al tien leden, op naar meerrrrrrrr.
DePurpereWolf

Hollee, 10 leden, magisch nummer.

Jij zult mij bij tijds ook wel inhalen Ruben, ik heb mijn laptop even uit gezet omdat de ventilator raar ratelde, ik denk dat ik hem straks weer aan zet.

Ik ga weer verhuizen dus zal ik niet online zijn voor een tijd, moet ik even kijken hoe dat met BOINC gaat.
Ruben01

Jij zult mij bij tijds ook wel inhalen Ruben, ik heb mijn laptop even uit gezet omdat de ventilator raar ratelde, ik denk dat ik hem straks weer aan zet.
Zo'n vaart zal het niet lopen hoor, vorige week kon ik vlot naar boven schuiven met mijn credits omdat er een paar Einstein WU's van 642 credits in de wacht stonden voor het verkrijgen van mijn credits (pending). Nu krijg ik geen Einstein WU's meer (soms nog wel een paar dagen).

Het zal dus niet zo vlot gaan als vorige week.
thermo1945

Bij mij draait Einstein@home nu sinds 25 aug.2007
Inmiddels ben ik nu 'gekoppeld' aan dit wetenschapsforum.

Hoe kan ik zien, of het gelukt is?

De langzaam draaiende sterrenbol is een prachtige screensaver. Vooral in een donkere kamer.

Alleen daarom al de moeite waard om je aan te sluiten.
DePurpereWolf

thermo1945 schreef:Inmiddels ben ik nu 'gekoppeld' aan dit wetenschapsforum.

Hoe kan ik zien, of het gelukt is?

De langzaam draaiende sterrenbol is een prachtige screensaver. Vooral in een donkere kamer.

Alleen daarom al de moeite waard om je aan te sluiten.
Oh nee, verkeerde team, het moet niet wetenschapsforum.nl zijn, maar wetenschapsforum.

Wetenschapsforum.nl is een team opgezet door iemand die we niet meer kunnen contacteren en dus geen controle over hebben.

Ik heb al vaak getracht dit team op te heven, maar dat wil niet lukken.

Je overschakelen naar het officiele wetenschapsforum team gaat op een zelfde manier als je toevoegen, eerst je eigen loskoppelen met 'Quit team' en dan weer aankoppelen door de goede teamnaam in te vullen: wetenschapsforum (geen punt-nl)

Bedankt voor alle moeite alvast.

Terug naar “IT en informatica”