Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Tijd
Artikelen: 0

Re: Waar kan je over tijdreizen leren?

bernard schreef:stel: je bevind je op een ster (a) die zich op 5 lichtjaren van de aarde bevindt...het is 2005 en je besluit om deze ster te doen exploderen...je stelt je timer in op 12 h 00 en om 11 h 30 vertrekt je met een ruimteschip richting aarde(b)...

1) je gaat van a naar b met een snelheid van 500 km/uur --> de flits van de explosie die met een snelheid van iets minder dan 300000 km/s zal je in een mum van tijd inhalen en voorbij flitsen om dan tot aan de aarde te komen in het jaar 2010...

2) je gaat van a naar b met dezelfde snelheid als het licht -->de lichtflits van de explosie kan je niet inhalen en je komt dus een half uur eerder aan op aarde dan het licht van de explosie...in het jaar 2010 ...je bent dus nog steeds 5 jaar onderweg geweest om deze afstand af te leggen aangezien de ster 5 lichtjaren van de aarde was verwijderd...  

3) je gaat aan 2x lichtsnelheid naar de aarde, je maakt dus een grote voorsprong op de lichtflits maar komt in het jaar 2007,5 aan op de aarde

je zal er dus nog 2,5 jaar moeten wachten om de explosie vanop aarde te kunnen waarnemen...maar de tijd heeft nooit stil gestaan of achteruit gelopen...op de aarde is er eveneens 2,5 jaar verlopen ...

die explosieven staan al op de ster en zijn reeds geexplodeert , alleen is het licht van de explosie nog niet aangekomen op aarde ...naar mijn mening heeft reizen aan de snelheid van het licht geen enkele invloed op tijd,alleen hoe sneller je reist ,hoe sneller je aankomt...maar je zult nooit eerder aankomen dan dat je vertrokken bent...

Daar zitten we volgens mij weer met het probleem relatieve tijd.

Het is afhankelijk vanuit welke waarnemer zijn oogpunt je tijd bekkijkt.

Maar voor een individu is het wel mogelijk in de tijd terug te reizen via het manipuleren van tijd.
Anonymous

ik laurens wil mededelen dat ik kan en zal tijdrijzen !

ik heb een geweldig plan om door tijd te rijzen waaraan niet mand heeft aan gedacht maar er zijn beperkingen je kan niet naar de toekomst en je kan maar max ongeveer 5 jaar terugf in de tijd .

dit was een mededeeling.

gegroet laurens
doemdenker

Het is reiziger i.p.v. rijziger!
How will it end?
Tijd

Het is reiziger i.p.v. rijziger!

Hij gaat waarschijnlijk boven de tijd uitrIJzen :shock: (taalgrapje)

Ow nee, want naar de toekomst gaat niet 8)

Ben wel nieuwsgierig naar de methode. PMmetje is welkom.

Ikzelf ben ook een manier aan het ontwikkelen. De idee is er. Moet alleen nog verfijnd en uitgevoerd worden. Ikzelf wil dus wel naar de toekomst 8)
Elmo

Ikzelf wil dus wel naar de toekomst  8)

Dat gaat vanzelf...
Never underestimate the predictability of stupidity...
Tijd

Tijd schreef:Ikzelf wil dus wel naar de toekomst  8)

Dat gaat vanzelf...

Dat wel, maar niet snel genoeg :shock: Als ik moet wachten op de 25-ste eeuw ben ik allang dood 8)
Elmo

Dan ga je toch gewoon in een zeer snel bewegend ruimteschip zitten? Tijddillatatie, en voila!
Never underestimate the predictability of stupidity...
Tijd

Dan ga je toch gewoon in een zeer snel bewegend ruimteschip zitten? Tijddillatatie, en voila!

Gewoon? :shock: Nou dat kan ik alvast niet betalen. Heb een veel goedkopere oplossing bedacht :wink:
Mafkees

suyver schreef:Dan ga je toch gewoon in een zeer snel bewegend ruimteschip zitten? Tijddillatatie, en voila!

Gewoon? :shock: Nou dat kan ik alvast niet betalen. Heb een veel goedkopere oplossing bedacht :wink:

Zoals? ;) Cryogenese? ;)
Tijd

Tijd schreef:
suyver schreef:Dan ga je toch gewoon in een zeer snel bewegend ruimteschip zitten? Tijddillatatie, en voila!

Zoals? ;) Cryogenese? ;)

Heb ik zo een 10 jaar geleden op doorgedacht, maar het kan eenvoudiger. Ben website aan het maken erover. Duurt nog wel een tijdje voor die volledig af is 8)
Anonymous

Waarom studeren jullie geen filosofie? :shock:

Ik bedoel, die Rajeev is waarschijnlijk al lang vergeten dattie dit ooit gevraagd heeft en jullie hebben het er nu al een jaar over. En als iemand het echt heeft gevonden :?: dan horen we het wel. :?:
Anonymous

Einstein heeft gezegd dat je niet met de lichtsnelheid kan reizen. Maar hij heeft niet uitgesloten dat je sneller dan het licht kan. Er zijn theoretici die onderzoek doen naar zogenaamde tachyonen, dat zouden deeltjes zijn die sneller dan het licht reizen.

Sneller dan het licht is dus mischien niet onmogelijk, maar om op die snelheid te komen moet je eerst met de lichtsnelheid reizen.

Het vooruit in de tijdreizen is al bewezen, dat is gedaan met behulp van muonen, deze deeltjes hebben een zeer korte vervaltijd, als je uitgaat van deze vervaltijd dan kunnen de muonen nooit op aarde aankomen, maar omdat ze een erg hoge snelheid hebben gaat de tijd langzamer, dit komt omdat tijd en snelheid van elkaar afhankelijk zijn, en kunnen de muonen op aarde komen. Deze muonen zijn waargenomen en dus is deze theorie bewezen. Volgens dit principe zijn wij eigenlijk allemaal relatief in de tijd aan het reizen als we snelheid hebben!!!!!
Anonymous

Hallo, mij lijkt... hoe romantisch, spannend of technisch je het ook keert... tijd reizen zijn niet mogenlijk....

alles zou direct vervallen op moluculair gebied, als men zich met de snelheid of sneller dan het licht zou moeten verplaatsen, zouden electronen stopppen met draaien om de kern, de molucul zou direct uit elkaar spatten, te denken wat er gebeurt als je een mens met een machine terug in de tijd zou plaatsen ... en mega kettingreactie..een super explosie die de kracht van een atoombom zou overtreffen..

Anders gezien... mocht het ooit mogelijk zijn..... waarom hebben wij niks gezien, gehoort, gemerkt van zulke actieviteiten in de toekomst?

Jammer, ik zou graag terug willen naar 1988 om een paar dingen recht te zetten en mijn leven iets anders te laten verlopen..... ;)

zo nu weer allemaal met de voetjes op de grond! :shock:
aapopfiets

Laatst begon een collega van mij over tijd buigen. Hij zei dat er al volop proeven werden gedaan met deze manier van reizen, maar dat het enorm veel energie kostte om iets nuttigs te doen. Wat ik me dan afvraag, buigen vereist twee ruimtedimensies (een rechte lijn is 1 dimensie, een kromme lijn kan pas in 2 dimensies gerepresenteerd worden), in welke dimensies wordt tijd dan gebogen? Of is het een bullshitverhaal? Heeft er nog iemand interessante linkjes? :shock:
Lethy

er is een zogenaamde theory die men nu onderzoekt en men zou (theoretisch) antimaterie kunnen gebruiken om tijd/ruimte af te buigen om in korte tijden grote afstanden ruimte af te leggen. Antimaterie wordt opgewekt in speciale tunnels waarin magnetische ringen draaien tegen bijna-lichtsnelheid maar om al een paar gram van dat spul te creeren moet je die tunnel al 10 jaar laten werken. Maar ik ben niet zeker of voorwerpen met een massa groter dan licht (graag geen discussie over de al dan niet bestaande massa van fotonen) tegen lichtsnelheid kunnen gaan
There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Terug naar “Sterrenkunde en Ruimtevaart”