correcter:
phi= ( (5)+1)/2
Dat klopt maar dit is al eerder gezegd. Blijkbaar vroeg iemand om een benadering met veel cijfers na de komma.wlt schreef:correcter:
phi= ( (5)+1)/2
Ik moet een eindwerk maken over de Gulden snede maar weet echt niet waar te beginnen het moet verband houden met wiskunde en Biologie. Alle informatie hier over is welkom (XXXXXXXXXXXXX: Kzou graag je eindwerkje doorgestuurt krijgen)dreamz schreef:Ik moest onlangs een soort "eindwerk" maken over Phi en de rij van fibonacci
Als je me je emailadres geeft stuur ik je het hele werkje even door Het is enorm interessant, het bevat de afleiding van Phi, en waar het gebruikt wordt en ook info over fibonacci
(1-√5)/2 is negatief. Ik geloof dat het net het omgekeerde moet zijn:phi = (1-√5)/2 = 0.6180339887
Onder mijn post vind je een knop met e-mail, klik daarop en stuur even een vriendelijke mail met daarin de vraag of je het werkje even magNine703 schreef:Ik moet een eindwerk maken over de Gulden snede maar weet echt niet waar te beginnen het moet verband houden met wiskunde en Biologie. Alle informatie hier over is welkom (XXXXXXXXXXXXX: Kzou graag je eindwerkje doorgestuurt krijgen)
Thx
Edit moderator Math: geen emailadressen toegestaan, dit conform de forumregels
Je bedoelt waarschijnlijk de rij van Fibonacci en niet de reeks, de reeks zou de som van de elementen uit de rij zijn.het getal phi wordt het best benaderd door het delen van twee opeenvolgende fibonaci getallen fibonaci getallen vormen de reeks van fibonaci 1,1,2,3,5,8,13,21... het gaat er dus om te beginnen met één en telkens de twee laatste getallen met elkaar op te tellen. hoe groter de twee opeenvolgende fibonaci getallen zijn hoe meer juiste decimalen er berekend kunnen worden door het grootste getal te delen door het getal juist daar voor.
Dat onderzoek is gedaan door een aantal mannelijke onderzoekers bij vrouwen.Larro schreef:Bij de mens zijn de volgende verhoudingen te vinden:
Lengte v/d mens / afstand navel - grond = phi.