Het feit dat je ook toevallig patronen kan ontdekken sluit ik ook helemaal niet uit. ik vind het zelfs ook niet helemaal niet onmogelijk. de kans is zeker aanwezig dat het puur een 'waanidee' is, bij wijze van spreke, en dat ik het er zelf van maak. maar anderszijds is het ook zeker mogelijk dat er bewust over nagedacht is. Dit vanwege eerdergenoemde opvallendheden. Dat het midden van de cirkel in het midden van het witte huis precies het onderste puntje is, is ook zoiets wat er voor mij op duid dat het meer dan toevallig is. En het doet er wel dege toe dat elk kunstwerk uniek is. Als architect zou je weten dat bijna elk vraagstuk uniek is met unieke eigenschappen waar weer unieke eisen aan zijn gesteld. Als je bedenkt hoe amerika uberhaupt ontworpen is.... allemaal rechte vlakken in de wegen... dat is ook heus niet toevallig. en een stadje ontstaat niet zo, daarom zie je dit ook niet veel in europa. maar in amerika is het overal zo, juist omdat de stichters van de VS de mogelijkheid hebben gehad om alles vanaf de grond op te bouwen, rekeninghoudend met hoe het zou worden.Dit alles doet er niet toe. Alles heeft zijn uniciteit en zijn gelijkaardigheid. Ik zie geen overtuigende rationale om te mogen stellen dat (om het bij één voorbeeld te houden) je een pentagram in het bovenaanzicht van de straten rond het Witte Huis kunt zien, maar niet mag zeggen dat de menselijke eigenschap om zinvolle patronen te willen zien waar er louter toevallige patronen zijn je parten speelt. Terwijl dat laatste toch een uitgangspunt is dat zich experimenteel laat toetsen, dat precies op generalisatie gericht is, waar dat voor elk van jouw voorbeelden praktisch onmogelijk is.
Nee, de grenzen zijn meetbare, aantoonbare aspecten, althans in de wetenschap.Opnieuw: dit is irrelevant. Je geeft geen rationale waarom je interpretatie beperkt moet blijven tot een bepaalde grens. Binnen die grenzen is het een mogelijk aanvaardbare interpretatie, maar de grenzen zijn volstrekt arbitrair.
Dus het feit dat er regelmaat zit in het stratenpatroon, en een figuur. De naam van het figuur, en de betekenis ervan, en de achterliggende gedachte, of het feit dat het ergens aan zou moeten voldoen...... dat is interpretatie.
ja sorry ik probeer hier geen discussie te voeren waarin ik zo goed mogelijk naar voren kom, ik heb eerder aan mn eigen imago (op internet dan he:P). ik probeer gewoon waarheid te vinden en meer te weten te komen.Dat moeten we dan maar aannemen, maar het slaat alweer geen deuk in een pakje boter: ofwel neem je aan dat datgene wat je ontdekt hebt toevallig is, net zoals de manier waarop je het ontdekt hebt.
En de manier waarop ik het ontdek zegt natuurlijk niets over de manier dat het er gekomen is, dat ziet iedereen denk ik wel in.
nee, de manier van ontdekken is geen aanwijzing idd..... dan begrijpen we elkaar.Ofwel zit er daadwerkelijk een niet-toevallig patroon in je ontdekking. In dat geval is het aan te raden op zoek te gaan naar andere patronen. Als die gevonden kunnen worden (wat duidelijk het geval is), dan heb je duidelijke aanwijzingen nodig om het één boven het ander te verkiezen. De manier waarop je tot de ontdekking gekomen bent is geenszins zo'n aanwijzing.
Andere patronen (in de zin van de plusjes) kunnen gevonden worden en hebben een algemeen bekende oorzaak/reden (meest praktisch). Guldensnedeverhoudingen/patroon kan erin gevonden worden, en iets wat lijkt op een pentagram. deze kunnen ook weer bij bijvoorbeeld het pentagon, een andere belangrijke instantie gevonden worden. alleen is de oorzaak/reden van deze patronen niet (algemeen) bekend. maar de aanwijzingen waar je om vraagt zijn er dus wel zeker.
EDIT:
niet de hele wereld. maar wel het hele westen.Well duh. Die zijn er ook. Maar dat betekent nog niet dat die satanisten overal rare verborgen boodschappen in stoppen en de hele wereld beheersen (van streepjescodes tot stratenplannen tot het stichten van steden tot muzikanten tot geldontwerpers en eendensoepkokende comicbooklezers).
geloof wordt er hier toch ook steeds minder. en geweld en egoisme worden alleen maar meer. over 30 jaar gelooft er niemand meer.
en je weet de grootste truc van de duivel.
verdiep je in de illuminati(verboden in het jaar dat de VS zijn opgericht) of de vrijmetselaarij. Veel mensen denken dat dit allemaal onzin is maar er zijn duizenden lodges overal ter wereld. ook in Nederland. en ze maken er geen geheim van, je kan er zo bij.