Bartjes schreef:Los van de vraag of je theorie door de feiten gesteund wordt, heb ik drie opmerkingen:
...
(2) Omdat de ondervonden tegenwerking volgens jouw theorie richtingsafhankelijk zou moeten zijn, zou dit in de formule tot uitdrukking moeten komen. M.a.w. je zou een uitdrukking met vectoren moeten hebben.
(3) Het gravitatieveld van de aarde valt niet zelf naar het middelpunt van de aarde. De veronderstelde tegenwerkende kracht bij beweging t.o.v. het voorkeursreferentiestelsel is dus niet de bekende zwaartekracht.
Juist, je hebt gelijk deze laatste formule is slechts een afgeleide formule.
Je hebt erom gevraagd, en hupsakee.... nog een konijn !
De primitieve formule zit verborgen in de krachten van het atoom t.o.v. dit gravitatieveld.
Het ziet ernaar uit dat de kern in een atoom verantwoordelijk is voor de massa, en de elektronenwolk verantwoordelijk is voor de traagheid ( hier schuilt de richtingsvector t.o.v. het gravitatieveld).
Op het eerste zicht zou de kracht van de tegenwerking per elektron gelijk moeten zijn aan 3,3475488 . 10
-26N
F t= (mp + mn ) . a
Indien mijn theorie juist is zouden isotopen ( atomen met evenveel elektronen, maar met meer neutronen in de kern ) een kleinere traagheid moeten bezitten dan hun normale atomen. En dat is te meten.
Maar zoals ik al zei is dat op het eerste zicht en moet alles nog juist uitgewerkt worden.
Eerst neem ik ( nog) eens wat gas terug....
Doe eerst wat je kunt. Doe dan wat mogelijk is. Opeens zul je dan het onmogelijke doen.(Thadëus Judas).