Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
DePurpereWolf
Artikelen: 0

Re: Het moslim geloof is de schuld van de moslimproblematiek

Maar dit is een voorbeeld uit een niet-westers land. Je kunt hier niet zomaar de islam de schuld van geven, of een ander niet-westers land waarvan de islam de meerderheids religie is er aan gelijk stellen.

Het weerspiegelt niet het gemiddelde moslim land, maar het gemiddeld onder-ontwikkeld land waar vrijheid van meningsuiting niet vanzelfsprekend is.

Ook vraag ik me af wat dit te doen heeft met de moslim problematiek hier in west-europa.
de grijze muis

Wel, wel, dat is snel. Gister nog gelezen dat docent Harbi gratie heeft gekregen van koning Feisal, vrindje van een bekende Texaan.

Net als Mohammed al Suhaimi die een iets kortere straf kreeg en slechts 300 zweepslagen, omdat hij zijn leerlingen verteld had dat het beter is Allah te beminnen dan te vrezen.

Hopelijk komt dit bericht via de vele zenders uit het MO ook de westerse huiskamers binnen.
KabouterKlus

de grijze muis schreef:Voortaan zal ik niet meer op je reageren , we komen toch niet op dezelfde golflengte.  

Je hebt opvallend veel woorden nodig om off-topic te gaan. Terwijl het toch zo eenvoudig is. het gaat mij hierom:
Een moslim die de Human Rights van de UN. erkent en de Ned . Grondwet is geen aanhanger van de MOhammedaanse ideologie. Deze zin van mij heb je kennelijk ook over het hoofd gezien. "
Nogmaals, hoe wil je het kaf van het koren scheiden? En hoe wil je het aldus gevonden kaf sanctioneren? Ik ben er zo benieuwd naar grijze muis...

En waarom snap je niet dat de "Human Rights van de UN" zoals jij dat zo onnavolgbaar noemt vrijheid van ideologie garanderen?

Ik wilde je nog een kans geven om het vermoeden weg te nemen dat je geen idee hebt waar je het over hebt en hoogst onzorgvuldige en onverantwoordelijke uitlatingen doet.
LBO

Kabouter Klus schreef:
Maar dan nu zijn moslimbuurman, die die Grondwet maar taaie kost vindt, en ook de Universele Verklaring van de rechten van de Mens (als je dat tenminste bedoelt met "Human Rights van de UN.") maar een vat vol tegenstrijdigheden. Kortom: hij onderschrijft ze niet. Grijze muis heeft beet...de aanhanger van de moslimideologie wordt van zijn bed gelicht...  

http://www.unhchr.ch/udhr/lang/dut.htm (let op artikel 30)
Beste Kabouter Klus kun je ook aangeven wat dan precies de problemen zijn met de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens?

Wellicht is het handig niet de mening van een ander maar die van jezelf aan te geven.
KabouterKlus

LBO schreef:Kabouter Klus schreef:
Maar dan nu zijn moslimbuurman, die die Grondwet maar taaie kost vindt, en ook de Universele Verklaring van de rechten van de Mens (als je dat tenminste bedoelt met "Human Rights van de UN.") maar een vat vol tegenstrijdigheden. Kortom: hij onderschrijft ze niet. Grijze muis heeft beet...de aanhanger van de moslimideologie wordt van zijn bed gelicht...  

http://www.unhchr.ch/udhr/lang/dut.htm (let op artikel 30)
Beste Kabouter Klus kun je ook aangeven wat dan precies de problemen zijn met de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens?

Wellicht is het handig niet de mening van een ander maar die van jezelf aan te geven.
@LBO "Handig" is niet het woord: mijn mening over de UVRM en Grondwet doet niet ter zake in deze context.. Ik geef slechts een denkbeeldig voorbeeld om de onuitvoerbaarheid van de grijze muis zijn onderscheid aan te geven. Hij wil ideologische dwang uitoefenen om mensen een ideologie/godsdienst te laten afzweren, of om ze te ontmaskeren, waarbij hij het onderscheid denkt te kunnen bepalen. Of zoiets. Weet ik veel wat hij wil. Halfbegrepen fortuynistisce "class of the civilizations"-achtige onzin vermoed ik. Daarom vraag ik hém uitleg.

Op jouw posts reageer ik verder niet. Ook niet op die van Ronceval die zich ongetwijfeld ook zal gaan melden. En Frankestein evenmin. Ik beschouw jullie als propagandisten van een volstrekt abject gedachtengoed zoals dat door oud-wethouder Pastors en de zijne aangehangen wordt. Cultureel determinisme, de opvolger van racisme. Alleen onderscheiden jullie niet meer naar ras, maar naar religie. Maar grijze muis weet het onderscheid tussen moslimideologie en moslimreligie. Ik geloof dat het laatste wél mag van hem. Ik vind het ondoordachte rotzooi en een schending van alles waar de UVRM en het Handvest voor staan.
GJ_

LBO schreef:...

Ik hoor jou en nog enkelen continue de schijnbare mening van "de moslim" geven dus ik zie niet in waarom een ander dat niet mag.
GJ_

de grijze muis schreef:Wel, wel, dat is snel. Gister nog gelezen dat docent Harbi gratie heeft gekregen van koning Feisal, vrindje van een bekende Texaan.  

Net als Mohammed al Suhaimi die een iets kortere straf kreeg en slechts 300 zweepslagen, omdat hij zijn leerlingen verteld had dat het beter is Allah te beminnen dan te vrezen.  

Hopelijk komt dit bericht via de vele zenders uit het MO ook de westerse huiskamers binnen.

Moorden uit naam van een god is niet voorbehouden aan moslims. Ik meen me te herrineren dat onlangs nog iemand is vermoord in naam van god in de US.

En daar is men ook niet vies van enige discriminatie, deze overheidsmoorden zijn een voorrecht dat vooral de zwarte bevolking ten deel valt. Bovenstaande lijkt me dus niet relevant in deze discussie die overigens ging over de situatie in Nederland/Europa.
Jakobo Joesov

Bovenstaande lijkt me dus niet relevant in deze discussie die overigens ging over de situatie in Nederland/Europa.
Daar sluit ik me helemaal bij aan.
LBO

De titel van het topic verraadt duidelijk waar het in deze om gaat:

Het moslim geloof is de schuld van de moslimproblematiek.

Persoonlijk denk ik, dat deze redenatie niet in twijfel kan worden getrokken.

Natuurlijk zijn er talloze volgelingen van de Islam, die de kwalijke betekenis van de basis van hun Geloof ontkennen en ontwijken. Zij zijn de bevestiging van de mogelijkheden van de verlichting en pluriformiteit binnen de Islam.

Dat laat onverlet, dat er daarnaast vele volgelingen de basis van hun Geloof graag letterlijk nemen en daar naar handelen.

Het heeft geen zin de ontelbare voorbeelden daarvan nog eens op te sommen. Als je dat niet wilt zien, dan zegt dat meer over de individuele volgeling of verdediger van de Islam.

Kabouter Klus schrijft in het laatste bericht:
Op jouw posts reageer ik verder niet. Ook niet op die van Ronceval die zich ongetwijfeld ook zal gaan melden. En Frankestein evenmin. Ik beschouw jullie als propagandisten van een volstrekt abject gedachtengoed zoals dat door oud-wethouder Pastors en de zijne aangehangen wordt. Cultureel determinisme, de opvolger van racisme. Alleen onderscheiden jullie niet meer naar ras, maar naar religie. Maar grijze muis weet het onderscheid tussen moslimideologie en moslimreligie. Ik geloof dat het laatste wél mag van hem. Ik vind het ondoordachte rotzooi en een schending van alles waar de UVRM en het Handvest voor staan.
Vanuit een schijnbare Ivoren Toren schiet Klus de verdachtmakingen als een spervuur om zich heen. Het zijn niet de volgelingen van de Islam en het Geloof zelf, die laakbaar zijn, doch slechts allen die ook maar een stofje van het onfeilbare Islamitische Geloof willen afvegen.

Cultureel Determinisme?

Mij is niet bekend, dat zowel Frankenstein, de Grijze Muis, Roland Ronceval als ik zelf ook maar iets hebben willen afdoen aan het Culturele Erfgoed van de Islam en de Islamitische Landen op zich.

Dat dan relateerd aan de mate waartoe het erfgoed behoort aan de Islam en de Islamitische landen zelf.

Inhoudelijk tegenwerpingen kwamen vooral voort uit het feit, dat sommige deelnemers aan de Topics de schoenen van de Islam toch al te smetteloos en gepoetst deden voorkomen.

Het feit, dat alle genoemden zich onledig houden met Determinisme is een flagrante miskleuring van de feiten. Dit ook nog eens te plaatsten als een schending van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens is een regelrechte leugen.

Bij mijn weten heeft niemand van de genoemde personen zich ook maar ergens uitgesproken tegen de UVRM en de navernante gevolgen.

De enige, die zich tegen de UVRM heeft uitgesproken is Kabouter Klus zelf en dat dan weer op andermans naam.

Je moet maar durven om je wankele stellingen toch staande te houden.

Bij deze daag ik Kabouter Klus uit eens werkelijk weer te geven wat zijn of haar bedoelingen met de deelneming aan deze Topic zijn.

Het jezelf plaatsen in een Ivoren Toren mag dan een schijnbare machtpositie veronderstellen, doch dat is maar schijn zoals zo vaak in het verleden is gebleken.

Wellicht is een schoonmaakbeurt van het geheugen wat dat betreft op de plaats.
Jakobo Joesov

LBO schreef:De titel van het topic verraadt duidelijk waar het in deze om gaat:

Dat is niet helemaal juist. De stelling van dit topic is: Het moslim geloof is de schuld van de moslimproblematiek in Nederland en België.

Met het plaatsen van een reactie hierop dient rekening te worden gehouden met de volgende drie factoren:

1. het moslimgeloof

2. moslimproblematiek

3. Nederland en België

In de stelling van De Purpere Wolf omvat het moslimgeloof alle moslims, ongeacht de diversiteit die er binnen deze religie bestaat.

Wat de moslimproblematiek precies inhoudt, kan worden gelezen op: http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...showtopic=13699

Met Nederland en België worden de politieke eenheden bedoeld die gesitueerd zijn in Noord-West Europa grenzend aan de Noordzee, Duitsland en Frankrijk.

Ik ben het niet met deze stelling eens, omdat:

In de eerste plaats het moslimgeloof bestaat uit verschillende vormen van religie, waarmee het hele moslimgeloof niet de schuld kan krijgen van de moslimproblematiek in Nl en B.

In de tweede plaats er in dit geval twee partijen zijn, die beide schuld hebben. Zowel sommige aanhangers van het moslimgeloof die niet kunnen aarden in Nl en B als Nl en B die niet weten om te gaan met sommige van deze aanhangers hebben schuld aan de moslimproblematiek.
GJ_

LBO schreef:De titel van het topic verraadt duidelijk waar het in deze om gaat:

Persoonlijk denk ik, dat deze redenatie niet in twijfel kan worden getrokken.
Dan kan deze topic dus op slot?
-Frankenstein-

In de tweede plaats er in dit geval twee partijen zijn, die beide schuld hebben. Zowel sommige aanhangers van het moslimgeloof die niet kunnen aarden in Nl en B als Nl en B die niet weten om te gaan met sommige van deze aanhangers hebben schuld aan de moslimproblematiek.
Elke religie heeft verschillende stromingen. Als van de totale moslimbevolking de zwarte Islam in de VS, Alevieten, Druzen, Soefies en nog een aantal afsplitsingen vanaf worden getrokken blijft er ongeveer 90% Soennieten en Shia over. Het zijn juist deze 2 groepen die negatief in het nieuws komen.

Goed dit ter zijde

Christenen (met name de evangelisten) komen geregeld in het nieuws in India vanwege hun bekeringsdrang. Dit opdringerigheids probleem van de nieuwe Christenen zien we ook in andere landen terug.

Wat is het probleem ? Mensen met een andere of zonder religie bekeren. Zelf denk dat ik dat de evangelisten dezelfd stempel hebben in die landen als in NL en BE de Yehova's hebben. In het geval van India kan ik me vinden dat twee partijen schuld hebben.

Tellen we daar landen bij op als bv Nepal, Noord Korea en China dan praat je over meerdere partijen die dezelfde probemen hebben met dezelfde partij. Als deze evangelisten geen bekeringsdrang zouden hebben dan hadden ze in geen van deze landen problemen gemaakt of gekregen.

Als de stelling luidt: Het christen geloof is de schuld van de christenproblematiek in India dan is dat naar mijn mening een stelling die gebaseerd op een visie dat de wereld plat is.

Als de stelling luidt: Het christen geloof is de schuld van de christenproblematiek

Dan kunnen de problemen die Christenen in China, India, Noord Korea, Nepal, Buthan veroorzaken beter besproken omdat de relevantie van bv Mao, Ghandi, Hindoeisme of Boeddhisme niet opweegt tegen het probleem dat evangelisten veroorzaken en dat is bekeren al dan niet opdringerig.
DePurpereWolf

MOD-modus

Deze post is gesloten,

Het laatste bericht heeft een eigen draad gekregen. Deze kun je vinden onder de volgende link:

http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...=asc&highlight=

Terug naar “Politicologie en Economie”