Ik was benieuwd of iets bijzonders de uitschieter van het rode signaal bij t = 2 kan verklaren. Bij het blauwe signaal is t = 2 het einde van de zaagtandhelling, dus daar zou een onderstation moeten zijn. De smartphone heeft ook de GPS-locatie geregistreerd, en die was op google earth terug te vinden, op 10 meter nauwkeurig. Ik ben er langs gefietst en zag inderdaad een onderstationachtig gebouwtje zonder ramen naast de spoorbaan. Bovendien bleek er een leidingonderbreker ('Ribe met lange schaats') in de bovenleiding te zitten. Een passerende trein trok er een flinke vonk, hij is te zien op dit
youtubefilmpje. Dagelijks honderd van die vonken op die ene plek
naast de lijnonderbreker leidt tot op den duur draadbreuk, lijkt me, maar misschien is het een bewuste keuze van Prorail. In ieder geval neem ik aan dat de uitschieter van het rode signaal te maken heeft met die vonk.
- Vonk 384 keer bekeken
Benm schreef: ↑wo 14 aug 2013, 18:45Regeneratief remmen lijkt hier niet/nauwelijks te gebeuren
NS streeft naar 6% energie terugwinnen door regeneratief remmen, gemiddeld. Dat doel wordt hier misschien toch wel gehaald.