Wat ik zeg zijn de wetenschappelijke 'feiten', hoe de wetenschap er over denkt. Wat is daar niet wetenschappelijk aan?
Maar vertel eens, wat betekent het dat een meter kleiner wordt? Hoe meet je dat, bijvoorbeeld?
Xilvo schreef: Wat ik zeg zijn de wetenschappelijke 'feiten', hoe de wetenschap er over denkt. Wat is daar niet wetenschappelijk aan?
Maar vertel eens, wat betekent het dat een meter kleiner wordt? Hoe meet je dat, bijvoorbeeld?
Xilvo schreef: Op welke plaats je ook meet, je ziet steeds dat een meter de afstand is die licht in 1/299 792 458 seconde aflegt.
Als je die afstand afstreept (een meetlat van een meter maakt), dan kun je die naar een andere hoogte transporteren en ook daar blijkt het weer precies de afstand te zijn die licht in 1/299 792 458 s aflegt.
Overigens, als ik omhoog kijk naar een hoge toren en ik zie daar een klok sneller lopen, dan duurt een seconde daar, naar mijn idee, korter.
Licht kan dus in die seconde daar boven, minder afstand afleggen. Zou, zo geredeneerd, die meter daar in de hoogte niet de kortere meter zijn?
Verder negeer je nù weer de vraag welke aannames ik deed.