Denk ook eens aan verkrachtingsslachtoffers, die soms erg jong zijn, zelf nog een kind.
Ik ben persoonlijk van mening dat zelf verkrachte meisjes gewoon het kind baren en dan afstaan, in plaats van te aborteren.
Ik begrijp dat jij vanuit jouw Christelijke achtergrond fel tegen bent, maar het is en blijft een feit dat Christenen (zeer tegen jouw zin) de gang van het leven niet meer bepalen. Jij noemt dat de schuld van 'postmodernisme en het verdwijnen van structurele ethiek', ik noem het 'vrijheid om zélf te beslissen zonder dat er voor je beslist wordt'!
Dat is nou net hét grote probleem van de postmoderne mens, ze willen alles zelf kunnen beslissen en pikken het niet dat anderen iets voor hen beslist. Wel, hoe onwaarschijnlijk het voor jou misschien klinkt, het leven heeft wel degelijk regels en je kan niet zomaar beslissen wat je zelf het beste uitkomt, daarom dat zelfmoord ook tegen de wet is! Met jouw redenering zou je kunnen denken: waarom mag dit niet? Je beslist toch zelf of je wil leven of niet, nou dit is niet zo!
Dit is de typische postmodernistische denkwijze dat ieder wel voor zichzelf uitmaakt wat hem/haar het beste uitkomt.
Een leven beëindig je niet, punt uit. Als je dat niet beseft, is het niet eens de moeite om met je te discussiëren.
We zitten niet voor niets in een cultuurcrisis en vele mensen snakken opnieuw naar een gestructureerde ethiek. Zoals we nu bezig zijn, zijn we slecht bezig, en het is te hopen dat er ooit nog wat verandering in gaat komen.
De hoop is helemaal verdwenen, we kiezen tegenwoordig altijd maar de gemakkelijke weg. Waarom zouden we iemand laten leven als die lijdt? Euthanasie ermee! En waarom een kind baren dat gehandicapt is, daar heb je alleen maar last mee en hij voelt er toch niets van. Aborteren maar...
Dit is een totaal gebrainwashte visie op het leven en ik eigenlijk verdoe ik mijn tijd om het aan jullie duidelijk te maken want snappen doen jullie het toch niet.